metafrasi banner

Internet meme, meme, memeticists

Στο Χρηστικό (ΧΛΝΓ):

μιμίδιο ΒΙΟΛ. πολιτισμικό στοιχείο (ιδέα, αντίληψη, δοξασία, τρόπος συμπεριφοράς) που αναφέρεται από άνθρωπο σε άνθρωπο με τη μίμηση, την επικοινωνία, τη γλώσσα και όχι μέσω των γονιδίων.

Γιατί όμως ΒΙΟΛ.;
 
Το meme / μιμίδιο είναι επινόηση του Ντόκινς στο πλαίσιο συζήτησης για τις εξελικτικές αρχές και με την επιδίωξη ανεύρεσης αντιστοιχιών με τη βιολογική εξέλιξη, αλλά ο όρος περιγράφει κάτι που ανήκει στην ανθρωπολογία και την εξέλιξη των πολιτισμών.
 
Αν πιστεύεις ότι η ανθρωπολογία δεν αποτελεί κλάδο της βιολογίας, τότε είσαι ειδιστής. :p
 
Ε, εντάξει, η συμπεριφορά του Homo sapiens sapiens, όταν μελετάται επιστημονικά από άτομα του είδους Homo sapiens sapiens, αξίζει να αποτελέσει αυτοτελή κλάδο.

Αντιστοίχως, δεν έχω καμιάν αντίρρηση η συμπεριφορά του Equus caballus, όταν μελετάται από άτομα του αυτού είδους, να αποτελέσει αυτοτελή κλάδο. :twit:

Και το λέω αυτό διότι, όπως απεκάλυψε σε όλη την ανθρωπότητα ο Ντάγκλας Άνταμς, ο κόσμος μας δεν είναι τίποτε άλλο από ένα τεράστιο πείραμα των ποντικιών, στο οποίο συμμετέχουμε οι άνθρωποι ως πειραματόζωα.
 
Ε, εντάξει, η συμπεριφορά του Homo sapiens sapiens, όταν μελετάται επιστημονικά από άτομα του είδους Homo sapiens sapiens, αξίζει να αποτελέσει αυτοτελή κλάδο.
Δεν το περίμενα αυτό από έναν φλογερό εραστή της οντολογίας... :(

Άλλωστε το μόνο που αποδεικνύει το ότι η Ανθρωπολογία είναι στα 300άρια τού Ντιούι, ενώ η Βιολογία στα 500άρια, είναι πως δεν μπορεί —όσο κάνει παρέα με κοινωνικές “επιστήμες”— να θεωρηθεί γνήσια Επιστήμη. :p
 
Μα ακριβώς ακολουθώντας το πνεύμα του Ντιούι είπα όσα είπα, Ζάζουλα.
Αντιλαμβάνομαι ότι μπορεί να σε μπερδεύει το γεγονός ότι υπάρχουν δύο διακριτοί κλάδοι με κοινό όνομα, που πολλές φορές δεν δηλώνεται ρητά γιατί εξυπακούεται: Ο άνθρωπος ως βιολογικός οργανισμός μελετάται από τη [Βιολογική] Ανθρωπολογία (Dewey no. 500), ως μέλος ή σύνολο κοινωνίας από την Κοινωνική Ανθρωπολογία (Κοινωνικές επιστήμες, Dewey no. 300).
:cool:
 
Το meme / μιμίδιο είναι επινόηση του Ντόκινς στο πλαίσιο συζήτησης για τις εξελικτικές αρχές και με την επιδίωξη ανεύρεσης αντιστοιχιών με τη βιολογική εξέλιξη, αλλά ο όρος περιγράφει κάτι που ανήκει στην ανθρωπολογία και την εξέλιξη των πολιτισμών.

Ωστόσο, η εξέλιξη του πολιτισμού, η πολιτισμική μετάδοση και η θεωρία αναπαραγωγών αποτελούν αντικείμενα μελέτης διαφόρων επιστημών, μία εκ των οποίων είναι και η εξελικτική βιολογία, από όπου και προκύπτει ο όρος.
 
Ο άνθρωπος ως μέλος ή σύνολο κοινωνίας από την Κοινωνική Ανθρωπολογία. :cool:
Μα δεν είναι ειδισμός όλες οι κοινωνίες πλην αυτών των ανθρώπων να μελετώνται απ' τη Βιολογία; :twit:
 
Back
Top