metafrasi banner

odious debt = απεχθές χρέος (ΟΧΙ επαχθές χρέος)

nickel

Administrator
Staff member
Δυστυχώς, στο Χρηστικό δεν θεώρησαν σκόπιμο να κάνουν διάκριση ανάμεσα σε απεχθές και επαχθές χρέος. Τα τσουβάλιασαν μαζί, ίσως επειδή έτσι τα τσουβάλιασε η χρήση ακόμα και ανάμεσα σε εκείνους που θα έπρεπε να γνωρίζουν τη διαφορά. Έτσι:

(λήμμα χρέος) απεχθές χρέος & επαχθές χρέος: ΝΟΜ.-ΟΙΚΟΝ. μη νομιμοποιημένη οφειλή, σε περιπτώσεις όπου η δανειακή σύμβαση έχει συναφθεί με τη σύμφωνη γνώμη του πιστωτή, χωρίς τη συγκατάθεση του έθνους και το χρηματικό ποσό του δανείου έχει σπαταληθεί με τρόπο που αντιβαίνει στα λαϊκά συμφέροντα [<odious debt, 1927]

Μια σημαντική μελέτη με την υπογραφή του Πέτρου Στάγκου, καθηγητή Ευρωπαϊκού Δικαίου στη Νομική Σχολή του ΑΠΘ, θα βρείτε εδώ, υπό τον τίτλο «Το ελληνικό χρέος δεν είναι "απεχθές"». (Μία αναφορά υπάρχει εκεί σε «επαχθές» χρέος και συνοδεύεται από sic.)

Γίνεται επίκαιρη στην προσπάθεια να καταλάβουμε τα ακατανόητα: http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.oikonomia&id=40097
 
Μόλις διάβασα στο FB και το (ακούσιο ή σκόπιμο) τυπογραφικό λάθος «*αποχθές χρέος» :-)
Μια χαρά μού φαίνεται για το απεχθές χρέος που κληρονομήσαμε από τους προηγούμενους :-D :-D
 

daeman

Administrator
Staff member
Μόλις διάβασα στο FB και το (ακούσιο ή σκόπιμο) τυπογραφικό λάθος «*αποχθές χρέος» :-)
Μια χαρά μού φαίνεται για το απεχθές χρέος που κληρονομήσαμε από τους προηγούμενους :-D :-D

Εκτός αν είναι χρέος από καταβολής ελληνικού κράτους, οπότε το λέμε «χρέος από καταβολής», λόγω μη καταβολής. :p
 

nickel

Administrator
Staff member
Ανάμεσα στις χτεσινές δηλώσεις του κ. Δημήτρη Μάρδα στη Βουλή («Αποστάσεις Δ. Μάρδα από την Επιτροπή Δημόσιου Χρέους και αιχμές κατά Κωνσταντοπούλου»):

Αφήνοντας αιχμές κατά της προέδρου της Βουλής Ζωής Κωνσταντοπούλου, που έχει χαρακτηρίσει το χρέος επαχθές και επονείδιστο, σημείωσε:
«Θέλω να επισημάνω ότι πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στους χαρακτηρισμούς που κάνουμε. Οι όροι επονείδιστο και επαχθές είναι δύο διαφορετικοί όροι. Η ελληνική γλώσσα είναι πολύ πλούσια και θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί πώς τη χρησιμοποιούμε».

http://www.naftemporiki.gr/story/98...mosiou-xreous-kai-aixmes-kata-konstantopoulou

Δεν είμαι σίγουρος ότι αναφέρεται μόνο στη διαφορά ανάμεσα σε επαχθές και απεχθές. Κοιτάξτε (αν δεν βαριέστε) ένα παλιότερο άρθρο του και βγάλτε συμπεράσματα:

Από το απεχθές στο επονείδιστο χρέος
http://www.capital.gr/story/1563782
 
Top