metafrasi banner

A-plus normative style class

presunto

Καλησπέρα!

Χρειάζομαι τη βοήθειά σας με το παρακάτω απόσπασμα:

Once he had receded, you would be led to the concrete slab where two classrooms had been and you would take part in a strict A-plus normative style class with rows all neatly aligned in front of a chalkboard.

Το συγκείμενο αφορά καλλιτεχνική εκδήλωση σε πρώην σχολείο κωμόπολης, το οποίο έχει κατεδαφιστεί και στη θέση του έχουν εγερθεί ιδιωτικές κατοικίες. Οι κάτοικοι ξεναγούνταν στον χώρο στο πλαίσιο αναβίωσης των αναμνήσεών τους από το σχολείο.

Ευχαριστώ!

nickel

Administrator
Staff member
Το A-plus είναι η καλύτερη δυνατή βαθμολογία. Έχουμε και το strict που δείχνει κάτι αυστηρό. Θα θεωρήσω ότι το normative (=κανονιστικός, ρυθμιστικός) περιγράφει κάτι αντίστοιχο με τα δικά μας πρότυπα σχολεία. Οπότε θα έλεγα (χωρίς την απαραίτητη σιγουριά) «μια αυστηρή τάξη αριστούχων πρότυπου σχολείου». Για να δούμε αν θα προκαλέσω άλλες απαντήσεις τώρα.

daeman

Administrator
Staff member
Νομίζω ότι το normative εδώ ίσως δεν είναι «κανονιστικό» (δηλ. που δημιουργεί κανόνα, πρότυπο) αλλά κανονισμένο, δηλαδή συμμορφώνεται με τον κανόνα, τακτικό. Επομένως, ίσως να έλεγα «μια αυστηρή, άριστη, τακτική σχολική τάξη». Ή ίσως «αυστηρά τακτοποιημένη» (με όλα να βρίσκονται στις θέσεις τους).

Αυτήν την εικόνα φτιάχνω στο μυαλό μου, τους κατοίκους να ξεναγούνται στον χώρο μιας ιδεατής σχολικής τάξης την οποία φαντάζονται εκεί που τώρα είναι μια πλάκα τσιμέντο.

Last edited:

cougr

¥
@daeman
Έτσι περίπου το καταλαβαίνω κ' εγώ.

Θα μπορούσε επίσης να σημαίνει απλώς μια τυπική, κανονική, ή συνηθισμένη A- plus τάξη.

nickel

Administrator
Staff member
Edit ...
(And, anyway,nickel, "A-plus normative style" I think is as cougr and daeman suggested - and you've almost agreed with them in that thread - it's "normative" in the sense that the classroom is not re-imagined, it sticks to the familiar and recognisable - it conforms to what you'd expect an A-grade classroom to look like).
Πού να τολμήσω να πω κάτι διαφορετικό!

Άρα, όχι "establishing or attempting to establish a norm" αλλά " pertaining to a norm".

pontios

... I'm confused about "strict", however - and it could be referring to a teaching style that relies on a strict set of behavioural rules (aiming for a "well-run, well-behaved classroom)"?

pontios

... and expecting high standards from students, of course (not just their good behaviour).
(sorry I was watching the tennis and could have included it before in my above post).

edit:
the teacher, their expertise (and even how well-equipped the classroom is) might be included in this strict/rigorous A plus standard expectation/norm?

presunto ... more context, please.

Last edited:

cougr

¥
I'm confused about "strict", however - and it could be referring to a teaching style that relies on a strict set of behavioural rules (aiming for a "well-run, well-behaved classroom)"?
I think that's probably it, ie. a reference to the behavioural rules and requirements of the students.

cougr

¥
Πού να τολμήσω να πω κάτι διαφορετικό!
Για πες το να το ακούσουμε.:-)

Όσον αφορά τον όρο "normative", είναι ένας από εκείνους τους όρους που χρησιμοποιούνται από πολλούς επιστημονικούς κλάδους με διαφορετικούς τρόπους - οι οποίοι συχνά αποκλίνουν από τον ορισμό που δίνουν τα λεξικά - ώστε είναι σχεδόν αδύνατο να προσδιορισθεί με ακρίβεια το νόημά του.

Ακόμη και στο χώρο της εκπαίδευσης, δεν έχει διατυπωθεί κάποιος σαφής ή μοναδικός ορισμός του όρου. Έχουμε, για παράδειγμα:

- normative teaching
- normative learning
- normative education
- normative curriculum
- normative development
- normative pedagogy κ.ο.κ.

χωρίς, στις περισσότερες περιπτώσεις, να έχει καθιερωθεί ένας ενιαίος και ομοιόμορφος ορισμός για τους όρους αυτούς (πόσο μάλλον για το " normative style").

pontios

I think that's probably it, ie. a reference to the behavioural rules and requirements of the students.

Yes, and apart from the behavioural rules:
I think it could also be referring to the teaching style itself - it is strict and authoritarian (as distinct from other teaching styles).
I think the reference to the rows of desks being neatly aligned in front of the chalkboard alludes to this (style), with the teacher chalk-in-hand and in complete control of the class, with minimal involvement from the students.
It is the strictest form of class management style, and a student not following the set rules can be punished.

"A-plus" could mean it is super strict?

Last edited: