Τα εφήμερα

Zazula

Administrator
Staff member
Διαβάζω και σχολιάζω βιαστικά: το θέμα είναι μείζον και διόλου εφήμερο. Δεν αξίζει να περάσει έτσι, ας το συζητήσουμε σε ιδιαίτερο νήμα.
+1. Είναι πολύ σοβαρό.
H συνέχεια: https://sarantakos.wordpress.com/2015/03/31/richter/
 
Αναρωτιέμαι, επί τη ευκαιρία, αν ο ΣΥΡΙΖΑ θα φέρει το Άγιο Φως με τιμές αρχηγού κράτους, για να μην στεναχωρηθεί ο Καμμένος, όπως έκαναν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις, ή θα πρωτοτυπήσουν.
 

nickel

Administrator
Staff member
Εφήμερο δεν θα το έλεγα. Για αλλαγή εποχής πρόκειται!


Χαριστικό χτύπημα στο δισκοπωλείο
Για πρώτη φορά, η διαδικτυακή μουσική ξεπερνά σε έσοδα τα CD

Ποιος θα το φανταζόταν πίσω στην εποχή του Napster; Τα έσοδα από τις πωλήσεις ψηφιακής μουσικής και τις υπηρεσίες streaming ξεπέρασαν για πρώτη φορά τα έσοδα από τα CD, αναφέρει για το 2014 η βιομηχανία μουσικής.

Σύμφωνα με την έκθεση της Διεθνούς Συνομοσπονδίας Φωνογραφικής Βιομηχανίας (IFPI), οι πωλήσεις CD και άλλων φυσικών μέσων μειώθηκαν πέρυσι κατά 8% στα 6,82 δισ. δολάρια, ενώ τα έσοδα από τις ψηφιακές πωλήσεις και τις διαδικτυακές υπηρεσίες ροής αυξήθηκαν κατά σχεδόν 7% στα 6,82 δισ.

Όπως επισημαίνει η Wall Street Journal, καθεμία από αυτές τις αγορές αντιστοιχεί στο 46% των συνολικών εσόδων για τη βιομηχανία μουσικής. Το υπόλοιπο 8% αντιστοιχεί σε έσοδα από άλλες πηγές όπως η χρήση ραδιοφωνικών σταθμών σε επαγγελματικούς χώρους και η αδειοδότηση τραγουδιών στον κινηματογράφο και την τηλεόραση.

Οι υπηρεσίες ροής (streaming) όπως το Spotify και το Beats Music της Apple, οι οποίες κατηγορούνται από ορισμένους καλλιτέχνες ότι δεν αποδίδουν επαρκείς αμοιβές στους δημιουργούς, δείχνουν να αποκτούν όλο και μεγαλύτερη σημασία για τη βιομηχανία.

Οι online υπηρεσίες που προσφέρουν δωρεάν μουσική συνοδευόμενη από ηχητικές διαφημίσεις, μαζί με τις συνδρομητικές online υπηρεσίες μουσικής, αυξήθηκαν πέρυσι κατά 39% σε ετήσια βάση και έφτασαν το 32% του συνόλου των ψηφιακών πωλήσεων.

Οι συνδρομητικές υπηρεσίες απέφεραν έσοδα 1,57 δισ., ή 23% των ψηφιακών πωλήσεων, ενώ οι υπηρεσίες με διαφημίσεις περιορίστηκαν στο 9%.

Σχολιάζοντας την έκθεση της IFPI, ο διευθύνων σύμβουλος της Sony Music International υποστήριξε ότι «οι πληρωμένες συνδρομές θα γίνουν αναμφισβήτητα η κυρίαρχη πλατφόρμα».

Πτώση κατά 8 ποσοστιαίες μονάδες καταγράφηκε ωστόσο στις πωλήσεις αρχείων μουσικής (downloads), οι οποίες όμως αντιστοιχούν στο 52% των εσόδων της ψηφιακής μουσικής το 2014.

Στη Σουηδία, τη Νότιο Κορέα και 35 ακόμα αγορές, οι υπηρεσίες streaming ξεπέρασαν σε έσοδα τα downloads.

Οι διαφορές που παρατηρούνται από χώρα σε χώρα είναι σημαντικές. Στην Ιαπωνία, τα CD αντιστοιχούν ακόμα στο 78% των εσόδων, ποσοστό που πέφτει στο 70% στη Γερμανία και το 57% στη Γαλλία.

Η IFPI και εκπρόσωποι της βιομηχανίας σχολίασαν επίσης ότι η αγορά μουσικής δείχνει να έχει σταθεροποιείται, καθώς μειώθηκε πέρυσι κατά μόλις 0,4% στα 14,97 δισ. δολάρια.

Συγκριτικά, τα έσοδα είχαν φτάσει τα 40 δισ. δολάρια στο ιστορικό υψηλό του 1999.​
 
Αν συγκρίνει κανείς τα 40 δισεκατομμύρια του 1999 με τα σημερινά 15, θα καταλήξει εύκολα στο συμπέρασμα ότι η μουσική βιομηχανία δέχτηκε μεγάλο πλήγμα από την σαρωτική εξέλιξη του Ίντερνετ. Βέβαια, αν αναλύσει κανείς λίγο καλύτερα την κατάσταση, θα δει ότι η μουσική βιομηχανία κέρδιζε τρελά ποσά από μεγάλο όγκο μέτριας ή ακόμα και κακής δουλειάς. Η εποχή του Ίντερνετ έφερε στο μουσικό προσκήνιο την εποχή του σινγκλ και σκότωσε τα άλμπουμ. Ομολογουμένως αυτό είναι ένα βήμα πολύ μπροστά που οι δημιουργοί και οι εταιρείες άργησαν πολύ να αντιληφθούν. Είχαν συνηθίσει να παρουσιάζουν ένα-δυο δυνατά κομμάτια και να γεμίζουν το υπόλοιπο άλμπουμ με μετριότητες. Σήμερα αυτό δεν δουλεύει. Επειδή οι περισσότερες πωλήσεις γίνονται πλέον ανά κομμάτι, η μεγάλη πλειοψηφία ρίχνει άκυρο στα μέτρια κομμάτια του άλμπουμ. Η μουσική βιομηχανία τώρα μόλις αρχίζει να οδηγείται στην εγκατάλειψη της λογικής των άλμπουμ. Αυτό συνολικά βοηθάει τους καταναλωτές, γιατί αυξάνονται οι απαιτήσεις σε ποιότητα του κάθε κομματιού ξεχωριστά.
 

nickel

Administrator
Staff member
Σε μορφή άλμπουμ αξίζουν πια μόνο τα ενιαία έργα (The Wall, Tommy), τα θεματικά έργα (Yo-Yo Ma Plays Ennio Morricone) ή έργα μιας περιόδου του καλλιτέχνη. Και φυσικά όλα τα ιστορικά άλμπουμ (The White Album). Ή τα άλμπουμ που δύσκολα μπορείς να ξεχωρίσεις τα καλά από τα μέτρια τραγούδια — αλλά πόσα είναι πια αυτά;
 
Ναι, υπάρχει μια σειρά έργων που αξίζουν να λέγονται συλλογές, γιατί πραγματικά αποτελούν ένα σύνολο. Αλλά είναι όντως ελάχιστα αυτά τα έργα. Αυτό κατά την γνώμη μου δείχνει την σοβαρότητα αντιμετώπισης των μουσικών ως προς την τέχνη τους. Την λογική των 2 καλών και 8 μέτριων κομματιών δεν θα συναντήσει κανείς σε έργα μπαρόκ, κλασικής ή ρομαντικής μουσικής. Εκεί η έννοια του ολοκληρωμένου έργου έφτασε στο αποκορύφωμά της. Στον 20ό αιώνα η βιομηχανοποίηση της μουσικής κατέστρεψε αυτήν την λογική, με αποτέλεσμα τα έργα που ακολουθούν αυτήν την λογική να θεωρούνται ειδικές περιπτώσεις.
 
Απίστευτο και όμως αληθινό: το Λεξικό Δημητράκου δεν έχει τη λέξη ειρμός. Έχει ειρμολόγιον και μετά είρξις.
 

daeman

Administrator
Staff member
...
Ιταλία: Αντισυνταγματικό το πάγωμα των συντάξεων κατά την διετία 2012 - 2013 (Το Βήμα, 1-5-2015)

Αντισυνταγματικό έκρινε το «πάγωμα» της τιμαριθμικής αναπροσαρμογής των συντάξεων κατά την διετία 2012/2013 που είχε αποφασιστεί από την κυβέρνηση του Μάριο Μόντι, το ιταλικό Συνταγματικό Δικαστήριο.

Το μέτρο αυτό είχε ληφθεί εξαιτίας των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετώπιζε η χώρα, και αφορούσε τις συντάξεις από 1.400 ευρώ και πάνω.

Σύμφωνα με τους Ιταλούς δικαστές η απόφαση δεν αιτιολογήθηκε επαρκώς από τον Μόντι και τους υπουργούς του και επηρέασε αρνητικά την αγοραστική δύναμη των συνταξιούχων.

Το ιταλικό κράτος καλείται, τώρα, να επιστρέψει 4,8 δισεκατομμύρια ευρώ. «Η απόφαση αυτή λέει με σαφήνεια ότι πρέπει να καταβληθεί η αναπροσαρμογή συντάξεων για την εν λόγω διετία. Η ξεκάθαρη συνέπεια είναι ότι πρέπει να δοθεί η χρηματική διαφορά η οποία προκύπτει», δήλωσε ο Ιταλός υφυπουργός οικονομικών Ενρίκο Μοράντο.

Πηγές της κυβέρνησης Ρέντσι αναφέρουν, παράλληλα, ότι δεν πρόκειται για ένα απλό θέμα, αλλά ότι θα μελετηθεί σε βάθος και θα βρεθεί η κατάλληλη λύση.

Τα ιταλικά συνδικάτα, τέλος, καλούν την κυβέρνηση να καταβάλει άμεσα τα οφειλόμενα ποσά στους συνταξιούχους, αρχίζοντας από εκείνους που λαμβάνουν 1. 400 ευρώ το μήνα (το χρηματικό ποσό από το οποίο ίσχυσε το πάγωμα της αναπροσαρμογής) και συνεχίζοντας με τους κατόχους υψηλότερων συντάξεων.
 

Earion

Moderator
Staff member
Κάντε τον κόπο και ακούστε αυτό:

[video=youtube;7C3HtKsoB1Q]https://www.youtube.com/watch?t=39&v=7C3HtKsoB1Q[/video]

Ερασιτεχνική (δηλαδή παράνομη, μπούτλεγκ) βιντεοσκόπηση από τη χθεσινοβραδυνή (2 Μαΐου) συναυλία στο Άλσος Νέας Σμύρνης με το Άξιον Εστί (ποίηση Οδυσσέα Ελύτη, μουσική Μίκη Θεοδωράκη).

Τραγουδά μια νέα ανδρική φωνή, και τραγουδά με άρτια τεχνική, πολύ καλή ποιότητα χρώματος και την απαραίτητη εκφραστικότητα. Ως ερμηνεία την κρίνω πολύ καλή, και γενικά το ήθος είναι το πρέπον.

Ερωτήματα:

1. Εντάξει, δεν είναι ο Μπιθικώτσης. Αλλά γιατί αυτή η ερμηνεία να κριθεί χειρότερη από ενός Γιάννη Κότσιρα, ενός Δημήτρη Μπάση ή ενός Βασίλη Λέκκα;
2. Έχει δικαίωμα καταρχήν ένας καλλιτέχνης να δρασκελίζει τα όρια του καλλιτεχνικού είδους (genre) που ασκεί και να μεταπηδήσει σε άλλο;
3. Αν ναι, μήπως τα πάντα κρίνονται από το αποτέλεσμα, και μήπως αυτό που προέχει είναι ο σεβασμός και η πραγμάτωση του ήθους; Δηλαδή την Αγνή Μπάλτσα, που τραγούδησε Επιτάφιο (και άλλα) εντελώς έξω από το ήθος των τραγουδιών, την επευφημούμε ή την επικρίνουμε;
4. Ξεκούτιανε ο Θεοδωράκης ή όχι ακόμα;
 

pidyo

New member
Εαρίωνα, καταλαβαίνω απολύτως το πνεύμα του σχολίου, συμφωνώ και επαυξάνω ότι σε καμιά περίπτωση οι «ποιοτικοί επειδή αυτήν την εικόνα πουλάνε» είναι αυτόχρημα προτιμότεροι ερμηνευτές του όποιου Θεοδωράκη και κυρίως συμφωνώ και επαυξάνω ότι όλα κρίνονται εκ του αποτελέσματος.

Εγώ πάντως δεν ακούω τόσο πολύ αυτά που λες ότι ακούς (άρτια τεχνική, πολύ καλή ποιότητα χρώματος, εκφραστικότητα), όσο ένα κάπως δανεικό ήθος, που επειδή είναι δανεικό δεν μου φαίνεται πρέπον. Ακούω μια ερμηνεία αξιοπρεπή αλλά με άγχος να φανεί σοβαρή και «δωρική» (τι άθλια καραμέλα αυτός ο όρος!), δηλαδή μια ερμηνεία που αναμετριέται περισσότερο με τις αντιδράσεις που φοβάται ότι θα έχει ο ερμηνευτής παρά με το τι και πώς θέλει να ερμηνεύσει.
 

SBE

¥
Εγώ που είδα λίγο παραπάνω (δηλαδή όλη τη συναυλία κανονικά μαγνητοσκοπημένη, απλά δεν την είδα ολόκληρη) συμπέρανα τα εξής:
α. Θεωρείσαι σοβαρός τραγουδιστής άμα φοράς πουκάμισο που μοιάζει εξεζητημένο στο γιακά (κάποια εποχή φοράγανε και τα πουκάμισα χωρίς μανικετόκουμπα, να προεξέχουν σαν κουρέλια οι μανσέτες από το σακάκι, άλλοι φοράνε παπιγιόν λυμένο κλπ κλπ).
β. Σε κάποια σημεία ο Ρουβάς μιμείται το Μπιθικώτση. Κι επειδή δεν πιάνει τις χαμηλές νότες και τόσο καλά ακούγεται σα να τραγουδάει μέσα από σωλήνα (μπουρί σόμπας έγραψα στο φέισμπούκ μου)
γ. Λάθη δεν άκουσα, ούτε περίμενα να ακούσω. Έχει άλλωστε ο Ρουβάς την άνεση να προσλάβει τον καλύτερο δάσκαλο και να αφοσιωθεί στην τελειοποίηση της ερμηνείας του.
δ. Δεν διέφερε από την ερμηνεία του Κότσιρα ή του Λέκκα ή του Μπάση. Πιθανόν να μην διέφερε και από τη δική μου ερμηνεία, αλλά μόνο εγώ την έχω ακούσει.
ε. Α, ρε Σάκη, κι εσύ μεγαλώνεις...
στ. Δεν μου άρεσε ο ηθοποιός (η φωνή του ήταν πολύ καλή σε κάποια σημεία και πολύ χωριάτικη και με μασημένες συλλαβές σε άλλα)

Δεν αντιλαμβάνομαι τί σημαίνει "το ήθος είναι το πρέπον".
 

rogne

¥
Δεν αντιλαμβάνομαι τί σημαίνει "το ήθος είναι το πρέπον".

Πιθανό ο π2 να εννοεί ότι τραγουδούσε σαν να ήταν κάποιος άλλος (ή κάποιοι άλλοι), μιμούταν άλλους, πράγμα που είναι κομματάκι ντροπιαστικό, αν βέβαια δεν το κρύψεις καλά και φανεί. Εν προκειμένω, φάνηκε έντονα, σε μένα τουλάχιστον. Οι άλλοι ερμηνευτές που αναφέρθηκαν, ε, πάνω-κάτω ο εαυτός τους ήταν, δεν σκεφτόσουν ακούγοντάς τους "α, εδώ μιμείται τον Μπιθικώτση, εκεί τον... Μάριο Φραγκούλη" κλπ.
 

SBE

¥
Ο Εάριον είπε ότι το ήθος ήταν πρέπον.

Κοίτα, εμφανισιακά ήταν Φραγκούλης. Και στο ύφος το πολύ πολύ σοβαρό ώρες ώρες.
Ερμηνευτικά ήταν Μπιθικώτσης σε πολλά σημεία (γι’ αυτό είπα για τις χαμηλές νότες πιο πάνω, δεν έχει τις χαμηλές νότες του Μπιθικώτση). Αλλά δέχομαι ότι μπορεί, επειδή το έχουμε ακούσει ένα σωρό φορές το αρχικό, να επηρεαζόμαστε εμείς.
 
Top