metafrasi banner

Νέες φορολογικές ρυθμίσεις για ελεύθερους επαγγελματίες από το 2014

Θέμα: Αλλαγές από 1/1/2014

Αυτό είναι από τον λογιστή μου (έχω αφαιρέσει τα στοιχεία του γραφείου):

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ.jpg
 

nickel

Administrator
Staff member
Τον εξορθολογισμό των φορολογικών προστίμων εξετάζει η κυβέρνηση

[...]

Για το θέμα των υπέρογκων προστίμων, ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Χ. Θεοχάρης έχει υποβάλει ήδη προς την τρόικα προτάσεις για εξορθολογισμό των εξοντωτικών προστίμων που προβλέπει ο νέος Κώδικας Φορολογικών Διαδικασιών καθώς διαπίστωσε ότι τα πρόστιμα αυτά τιμωρούν αυστηρά τα ανθρώπινα λάθη και θα οδηγήσουν σε άδικη υπερχρέωση χιλιάδες επιχειρήσεις.

Απαντώντας σε ερωτήματα και απορίες λογιστών μέσω του twitter ο κ. Θεοχάρης επιβεβαίωσε ότι σε περίπτωση υποβολής εκπρόθεσμης τροποποιητικής περιοδικής δήλωσης ΦΠΑ επιβάλλεται πρόστιμο 1.000 ευρώ έως 2.500 ευρώ ανάλογα με τα τηρούμενα βιβλία. Αποκάλυψε επίσης ότι ήδη έχει κάνει τις προτάσεις τους για εξορθολογισμό των νέων προστίμων και ότι μία από τις προτάσεις αυτές προβλέπει την παροχή ενός μικρού χρονικού περιθωρίου με μικρό πρόστιμο σε όσους υποβάλλουν εκπρόθεσμα δηλώσεις.

http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=559042

Δηλαδή, τα κουτά / καυτά πρόστιμα ήταν έμπνευση της τρόικας;


Οι φορολογικές «αρπαχτές» είναι μεταρρύθμιση;
Του Κώστα Καλλίτση


Οσον αφορά τις ατομικές και άλλες μικρές επιχειρήσεις, όσες είχαν εισόδημα μικρότερο από 40.000 ευρώ ετησίως σύρονται σε πνιγμό με τα (εξόχως οριζόντια...) φορολογικά μέτρα που ισχύουν από την 1η Ιανουαρίου. Εχω σημειώσει, ως παράδειγμα, ότι οι δύο εταίροι μιας ομόρρυθμης εταιρείας που έκανε εισόδημα 40.000 ευρώ, το 2012 πλήρωσαν φόρο 2.000 ευρώ καθένας ενώ, φέτος, με την επιβολή φόρου 26% από το πρώτο ευρώ (λόγω κατάργησης του αφορολογήτου) και την προκαταβολή φόρου 55%, θα κληθούν να πληρώσουν 6.750 ευρώ έκαστος. Ενας μικρός επαγγελματίας, μια ατομική επιχείρηση με εισόδημα 10.000 ευρώ, πλήρωνε 500 ευρώ φόρο. Φέτος θα πληρώσει φόρο 2.600 ευρώ και, μαζί με την προκαταβολή, 4.000 ευρώ περίπου.

Ερώτηση (ρητορική): Υπάρχει κάποιος με εισόδημα 10.000 ή 15.000 ευρώ τον χρόνο, που έχει την ευχέρεια να καταβάλει 4.000 ή τα 6.000 ευρώ φόρο, και δη σε ένα τόσο σκληρό έτος όσο είναι το 2014 και οι προοπτικές του;... Η απλή αριθμητική οδηγεί στο συμπέρασμα ότι θα «εκκαθαριστούν» χιλιάδες επαγγελματίες και πολύ μικρές επιχειρήσεις.

http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathpolitics_1_19/01/2014_536440

Προβλέπεται προκαταβολή φόρου για τους ελεύθερους επαγγελματίες;
 
Να υποθέσω ότι από φέτος οι μεταφραστές δεν θα έχουμε ποτέ πια επιστροφή φόρου, αφού η παρακράτηση είναι 20% και ο φόρος 26% σε ολόκληρο το εισόδημα, σωστά;
 
Να υποθέσω ότι από φέτος οι μεταφραστές δεν θα έχουμε ποτέ πια επιστροφή φόρου, αφού η παρακράτηση είναι 20% και ο φόρος 26% σε ολόκληρο το εισόδημα, σωστά;

Στο ερώτημά σου να προσθέσω και το δικό μου: θα συνεχίσουν να εκπίπτουν οι εισφορές του ΟΑΕΕ; Γιατί, αν ναι, κάτι γίνεται. Είναι υπολογίσιμο το ποσό, ακόμα και στην κατώτατη κλίμακα (2700 γιούρια περίπου, δεν το λες και λίγο)
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Να υποθέσω ότι από φέτος οι μεταφραστές δεν θα έχουμε ποτέ πια επιστροφή φόρου, αφού η παρακράτηση είναι 20% και ο φόρος 26% σε ολόκληρο το εισόδημα, σωστά;

Λάθος. 26% είναι ο φόρος από το πρώτο ευρώ του φορολογητέου εισοδήματός σου, ενώ η παρακράτηση γίνεται στο σύνολο του εισοδήματος. Πέρα από τα (ελάχιστα) επαγγελματικά έξοδα των μεταφραστών, στο φορολογητέο εισόδημα δεν περιλαμβάνονται π.χ. οι ασφαλιστικές εισφορές.

Edit: Επειδή είδα τώρα και το ανωτέρω της Όλιδος (κλίνεται κατά το Αδώνιδος :twit:) περί ασφαλιστικών εισφορών. Ξέρεις/έχεις ακούσει κάτι σχετικό;
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Αυτό πήγα να πω κι εγώ. Πρώτα αφαιρείς τον ΟΑΕΕ, τα έξοδά σου και ό,τι άλλο αφαιρείται από το φορολογητέο εισόδημα και πάνω στο καθαρό υπολογίζεται το 26%. Οπότε μπορεί με το 20% παρακράτηση, να είσαι εντάξει. Εκτός αν δουλεύεις μόνο με πελάτες εξωτερικού και δεν έχεις παρακράτηση φόρου. Εκεί τσούζει λίγο να τα δώσεις μαζεμένα, αν δεν έχεις προνοήσει να τα κρατάς χωριστά.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Υπάρχει, φυσικά, το 650άρι για την άδεια εργασίας και η παρακράτηση φόρου επί των εσόδων του επομένου έτους (αν ξαναεφαρμοστεί όπως στο παρελθόν --που σημαίνει ότι πρακτικά, το κράτος θα προεισπράξει τους φόρους μιας χρονιάς και θα τους τοκίζει όσο εργάζεσαι).
 
Υπάρχει, φυσικά, το 650άρι για την άδεια εργασίας και η παρακράτηση φόρου επί των εσόδων του επομένου έτους (αν ξαναεφαρμοστεί όπως στο παρελθόν --που σημαίνει ότι πρακτικά, το κράτος θα προεισπράξει τους φόρους μιας χρονιάς και θα τους τοκίζει όσο εργάζεσαι).
Ιιιιι! Δεν το έχω ζήσει αυτό, μάνα'μ!! :scared: :scared:

Όσο για τον ΟΑΕΕ δεν έχω ακούσει κάτι, οπότε ευελπιστώ ότι δεν θα αλλάξει αυτό το σημείο. Φέτος ήμουν από τους ελάχιστους που γνωρίζω που πήραν επιστροφή (και υπολογίσιμη κιόλας) φόρου. Κι αυτό χάρη στις εισφορές του ΟΑΕΕ (και βέβαια και χάρη σε κάτι ξεγυρισμένα τιμολόγια που λόγω καθυστερήσεων πληρωμών τα έκοβα μαζεμένα -εννοώ πολλά έργα σε ένα τιμολόγιο- για να μπορώ να ανταποκρίνομαι σταδιακά στο ΦΠΑ, με αποτέλεσμα να έχω σημαντική παρακράτηση, αφού ίσχυε το όριο των 300 ευρώ)
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Παλιότερα ήταν στάνταρ προσίτζιουρ: σου υπολόγιζαν τον φόρο σου και μετά σου πρόσθεταν από πάνω ένα ποσοστό ως παρακράτηση έναντι του μελλοντικού εισοδήματος του επόμενου έτους. Ίσχυε όχι μόνο για ελ/επ, αλλά και για ιδιοκτήτες ακινήτων. Την επόμενη χρονιά, ξανά τα ίδια αλλά σου αφαιρούσαν την περσινή παρακράτηση.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Σχετικά με την κατάργηση της απόδειξης δαπάνης, διαβάζω εδώ μια αρκετά σαφή ενημέρωση:

Επίσης από την 1.1.2014, καταργήθηκε η απόδειξη δαπάνης υπηρεσιών. Αντί της έκδοσης απόδειξης δαπάνης, οι υπόχρεοι θα αποδεικνύουν τις λήψεις υπηρεσιών από πρόσωπα που δεν έχουν υποχρέωση για έκδοση τιμολογίου κατά την παροχή υπηρεσιών με τη σύνταξη τίτλου κτήσης στον οποίο περιλαμβάνονται, τα στοιχεία των συμβαλλομένων καθώς και τα στοιχεία της συναλλαγής. Σημειώνεται ότι, ως «τίτλος κτήσης», για την αγορά αγαθών, μπορεί να χρησιμοποιηθεί, ενδεικτικά, κάθε έγγραφη συμφωνία (συμφωνητικό), υπεύθυνη δήλωση, ακόμα και τιμολόγιο (λήψης υπηρεσιών), αρκεί να περιλαμβάνουν όλα τα ανωτέρω απαιτούμενα δεδομένα.

Ενδεικτικές περιπτώσεις για τις οποίες εκδίδεται τίτλος κτήσης κατά τα ανωτέρω είναι η καταβολή αμοιβών σε περιστασιακά απασχολούμενους, εισηγητές σεμιναρίων και συγγραφείς, δημόσιους ή ιδιωτικούς υπαλλήλους ή συνταξιούχους, εφόσον δεν είναι υπόχρεοι απεικόνισης συναλλαγών για άλλη δραστηριότητα κ.λπ.


Δηλαδή, απ' ό,τι καταλαβαίνω, η απόδειξη επαγγελματικής δαπάνης αντικαθίσταται από ένα συμφωνητικό, μια υπεύθυνη δήλωση ή ένα τιμολόγιο λήψης υπηρεσιών. Το τιμολόγιο λήψης υπηρεσιών (το οποίο εκδίδει ο πελάτης μας) είναι κάτι σαν την απόδειξη επαγγελματικής δαπάνης, σωστά; Μόνο που λέγεται αλλιώς τώρα. Τώρα όμως προστίθενται και τα άλλα δύο, το συμφωνητικό και η υπεύθυνη δήλωση (δεν λέει ποιος υποβάλλει την υπεύθυνη δήλωση, ο πελάτης ή ο εισπράττων την αμοιβή).

Να μην ξεχάσουμε όμως ότι αυτά τα είδη παραστατικών μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο από κάποιον που δεν είναι υπόχρεος απεικόνισης συναλλαγών για άλλη δραστηριότητα. Δηλαδή, δεν είναι δυνατό να κόβω τιμολόγιο για μεταφράσεις και να αμείβομαι με "τίτλο κτήσης" για σεμινάρια.

 
Τώρα όμως προστίθενται και τα άλλα δύο, το συμφωνητικό και η υπεύθυνη δήλωση (δεν λέει ποιος υποβάλλει την υπεύθυνη δήλωση, ο πελάτης ή ο εισπράττων την αμοιβή).
Προστίθενται, απ' ό,τι καταλαβαίνω, ως εναλλακτικά, όχι σωρευτικά.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Ναι, εναλλακτικά εννοούσα. Αν δεν έγινε σαφές, συγγνώμη.
 

Zazula

Administrator
Staff member
Χμμ, τελικά διαβάζοντας την ΠΟΛ 1022/2014, βλέπω ότι: «Ειδικά, για την πρώτη εφαρμογή, οι ανωτέρω καταστάσεις, που αφορούν συναλλαγές Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου 2014, υποβάλλονται, ανά μήνα, μέχρι την προθεσμία υποβολής των καταστάσεων του μηνός Μαρτίου 2014.» Άρα μιλάμε για Απρίλιο ως φαίνεται, κι όχι για Μάιο. Θέλει πολλή προσοχή και διαρκή εγρήγορση, πάντως — και συνεχή επικοινωνία με τον λογιστή σας.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Διάβασα ότι το διόρθωσαν αυτό και διευκρίνισαν ότι μιλάμε για Μάιο.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Χμμ, τελικά διαβάζοντας την ΠΟΛ 1022/2014, βλέπω ότι: «Ειδικά, για την πρώτη εφαρμογή, οι ανωτέρω καταστάσεις, που αφορούν συναλλαγές Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου 2014, υποβάλλονται, ανά μήνα, μέχρι την προθεσμία υποβολής των καταστάσεων του μηνός Μαρτίου 2014.» Άρα μιλάμε για Απρίλιο ως φαίνεται, κι όχι για Μάιο. Θέλει πολλή προσοχή και διαρκή εγρήγορση, πάντως — και συνεχή επικοινωνία με τον λογιστή σας.

Ζαζ, κάπου διάβασα ότι ο γγ Εσόδων έδωσε ιντερνετικά τη διευκρίνιση ότι εννοείται Μάιος, αλλά δεν ξέρω αν ισχύει κάτι τέτοιο. Επίσης, είμαι βέβαιος ότι ο Μάιος, παραμονές εκλογών, θα γίνει πολύ σύντομα Ιούνιος, όπως έχουν ήδη μετατεθεί οι δηλώσεις εισοδήματος, και μετά, λόγω αδυναμίας των λογιστών να διεκπεραιώσουν και αυτή την υποχρέωση μαζί με τις δηλώσεις, σε συνδυασμό με τις θερινές διακοπές, καλός Σεπτέμβριος, αλλά ναι... καλύτερα να είστε σε συνεχή επικοινωνία με τον λογιστή σας.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Τέλος οι ουρές στην Εφορία. Οδηγός για το νέο σύστημα πληρωμών (Ημερησία)

Τέλος εποχής για τις ουρές και την ταλαιπωρία στην εφορία. Τα ταμεία στις Δ.Ο.Υ. «κατέβασαν» ρολά και οι συναλλαγές γίνονται πλέον ηλεκτρονικά ενώ όλοι οι φόροι εξοφλούνται στις τράπεζες ή τα ΕΛΤΑ. Οι φορολογούμενοι δεν χρειάζεται καν να επισκεφθούν την εφορία τους για να πληρώσουν τους φόρους, να υποβάλλουν δηλώσεις, να ρυθμίσουν τις οφειλές τους ή να λάβουν φορολογική ενημερότητα. Όλα αυτά γίνονται με λίγα μόνο κλικ από τον υπολογιστή τους, χωρίς χάσιμο χρόνου, χωρίς ουρές και κυρίως εκνευρισμό.

Οι νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες που ενεργοποίησε η Γενική Γραμματεία Εσόδων του υπουργείου Οικονομικών διευκολύνουν τη ζωή των φορολογούμενων αλλά και το έργο των εφοριακών οι οποίοι θα μπορέσουν να ενισχύσουν τον φορο-ελεγκτικό μηχανισμό.

Το επόμενο στοίχημα της ΓΓΠΣ είναι η ηλεκτρονική πληρωμή των φόρων μέσω μιας νέας υπηρεσίας που θα ενεργοποιηθεί μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου. Πρόκειται για το ενιαίο ηλεκτρονικό σύστημα πληρωμών (e-POS) η οποία παρέχεται μέσω του συστήματος ΔΙΑΣ και θα υποστηρίζει όλες τις πληρωμές φόρων.
Ουσιαστικά οι φορολογούμενοι όπως γίνεται σήμερα με τις αγορές μέσω internet (easypay) θα μπορούν να πληρώνουν από το σπίτι ή το γραφείο τους τις οφειλές τους προς την εφορία. Θα εισέρχονται στον λογαριασμό τους στο Taxisnet, θα βλέπουν την οφειλή τους και θα μπορούν να πληρώνουν απευθείας την οφειλή τους με χρεωστική ή πιστωτική κάρτα.

Ο «λογαριασμός μου» στο Taxisnet

Για να ενεργοποιήσετε τον λογαριασμό σας στο Taxisnet, θα πρέπει με προσοχή να καταχωρήσετε τους κωδικούς πρόσβασης (πεζά ή κεφαλαία, ανάλογα την επιλογή που έχετε κάνει), τον κλειδάριθμο με τις παύλες από το αλφαβητικό μέρος του πληκτρολογίου και τα στοιχεία της εικόνας.
Επάνω δεξιά, στην αρχική σελίδα της ΓΓΠΣ www.gsis.gr, επιλέγουμε Mytaxisnet. Πληκτρολογούμε τους προσωπικούς κωδικούς εισόδου.
Εμφανίζεται η κεντρική σελίδα μέσω της οποίας ο φορολογούμενος μπορεί να δει όλες τις διαθέσιμες εφαρμογές του taxisent ( επιλογή Εφαρμογές) , να διαχειριστεί το λογαριασμό του για αλλαγή στοιχείων επικοινωνίας ή αλλαγή του κωδικού πρόσβασης ( επιλογή Διαχείριση Λογαριασμού) , να εξουσιοδοτήσει άλλους χρήστες του taxisnet να δράσουν εκ μέρους του ( επιλογή Εξουσιοδοτήσεις) ή να υποβάλλει δήλωση ΦΠΑ- V.I.E.S ( εικονίδιο ηλεκτρονική υποβολή ΦΠΑ –V.I.E.S)

Πώς βλέπω τι χρωστάω

Όλες οι βεβαιωμένες οφειλές εμφανίζονται επιλέγοντας «Εφαρμογές» και στη συνέχεια στο πρώτο πεδίο «Προσωποποιημένη Πληροφόρηση», την εφαρμογή «Στοιχεία Οφειλών». Στη σελίδα αυτή εμφανίζονται στοιχεία ανοιχτών ατομικών οφειλών εκτός ρύθμισης όπως είναι καταχωρημένα στο TAXIS. Δεν συμπεριλαμβάνονται ανοιχτές οφειλές οι οποίες :
1. έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση ή διευκόλυνση τμηματικής καταβολής στο σύνολό τους
2. προέρχονται από εταιρείες στις οποίες συμμετέχετε με οποιονδήποτε τρόπο (π.χ. Ομόρρυθμο μέλος, Διαχειριστής, Διευθύνων Σύμβουλος κλπ)
3. έχουν βεβαιωθεί σε άλλο πρόσωπο αλλά ευθύνεστε λόγω σχέσης (π.χ. κληρονόμος, εγγυητής κλπ)
Για πληροφορίες σχετικά με οφειλές συνυποχρέωσης ή και συνυπευθυνότητας , ο φορολογούμενος πρέπει να απευθυνθεί στη Δ.Ο.Υ. Ειδικά για τις μερικώς ρυθμισμένες οφειλές εμφανίζεται μόνο το ποσό που δεν έχει ρυθμιστεί.

Πώς πληρώνω

Στην ίδια επιλογή «Στοιχεία Οφειλών», ο φορολογούμενος για κάθε γραμμή Ανοιχτής Οφειλής όπως εμφανίζεται στον πίνακα μπορεί να δει τα στοιχεία Δόσεων πατώντας στο πλήκτρο επιλογήςστη στήλη «Εμφάνιση στοιχείων δόσεων-εκπτώσεων». Σε περίπτωση πληρωμής με έκπτωση απαιτείται η εξόφληση του συνολικού ποσού της οφειλής μέχρι την ημερομηνία ισχύος της έκπτωσης (τα ποσά εμφανίζονται χωρίς τη μείωση λόγω έκπτωσης).
Πατώντας στην επιλογή «Ταυτότητα Οφειλής» , ο φορολογούμενος μπορεί να εμφανίσει και να εκτυπώσει τον ειδικό κωδικό. Αντί για εκτύπωση μπορεί ο κωδικός να σημειωθεί σε ένα χαρτί. Με τον κωδικό αυτό, μπορεί να πληρωθεί η οφειλή είτε στις τράπεζες και τα ΕΛΤΑ , είτε μέσω web bankning , μέσω της επιλογής «Βεβαιωμένες Οφειλές».

Πώς πληρώνω έναντι

Κατά την εκτύπωση της Ταυτότητας Οφειλής, ο φορολογούμενος έχει δύο επιλογές. Είτε να εκτυπώσει την Τ.Ο με αναγραφή ποσού, είτε χωρίς να αναγράφεται το οφειλόμενο ποσό. Στη δεύτερη περίπτωση, μπορεί να καταβάλλει στην τράπεζα ή τα ΕΛΤΑ το ποσό που έχει τη δυνατότητα να πληρώσει, στο βαθμό που δεν μπορεί να εξοφλήσει ή να ρυθμίσει τη φορολογική του υποχρέωση. Όπως έχει διευκρινίσει ο γενικός γραμματέας δημοσίων εσόδων Χ. Θεοχάρης, ατύπως η Εφορία δέχεται πληρωμές έναντι, σε περίπτωση οικονομικής αδυναμίας του οφειλέτη. Σε αυτή την περίπτωση ο ίδιος συνιστά, ο φορολογούμενος να ενημερώνει τη Δ.Ο.Υ του, για να προφυλαχθεί από ενδεχόμενες κατασχέσης από …σπόντα. Η οδηγία που έχει δοθεί στις εφορίες είναι να μην γίνονται κατασχέσεις σε φορολογούμενους με οικονομική αδυναμία στο βαθμό που γίνονται τακτικές καταβολές έναντι των οφειλών του. Αν παρ' όλα αυτά ο φορολογούμενος αυτής της κατηγορίας πέσει σε παγίδα διασταυρώσεων και αποδειχθεί ότι έχει την οικονομική δυνατότητα να εξοφλήσει αλλά δεν το πράττει, δεν υπάρχει καμία προστασία έναντι ενδεχόμενης κατάσχεσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι έναντι πληρωμές δέχονται τράπεζες και ΕΛΤΑ ακόμα και αν έχει εκτυπωθεί Τ.Ο με αναγραφή ποσού οφειλής στο πλαίσιο σχετικής άτυπης οδηγίας.

Πώς ρυθμίζω τις οφειλές μου

Η ρύθμιση βεβαιωμένων οφειλών γίνεται πλέον ηλεκτρονικά. Τελευταία κατά σειρά επιλογή στις «Εφαρμογές Taxisnet», είναι η «Ρύθμιση Οφειλών», στην οποία υπάρχουν δύο διαφορετικές φόρμες αίτησης. Η Ρ1 η οποία αφορά βεβαιωμένες οφειλές έως το τέλος του 2012 και η Ρ2 για τις τρέχουσες ληξιπρόθεσμες οφειλές. Επί της ουσίας ενεργή είναι η Ρ2, μέσω της οποίας δίνεται η δυνατότητα ρύθμισης των οφειλών σε 12 δόσεις . Μόνο στην περίπτωση όπου οι υπαχθείσες στη ρύθμιση οφειλές προέρχονται από έκτακτη αιτία και όχι από δηλώσεις που υποβάλλονται περιοδικά, από τέλη κυκλοφορίας, δάνεια και συμβάσεις, οι δόσεις μπορούν να αυξηθούν έως τις 24.Στη ρύθμιση μπορούν να υπαχθούν και οφειλές οι οποίες είναι απλώς βεβαιωμένες και όχι ληξιπρόθεσμες.

Τα στοιχεία των οφειλών και τα στοιχεία του οφειλέτη εμφανίζονται αυτόματα, ζητείται όμως από το φορολογούμενο να συμπληρώσει στοιχεία σχετικά με τα μηνιαία έσοδα και τα έξοδά του. Για να γίνει αποδεκτή η αίτηση ρύθμισης, το ποσό της μηνιαίας δόσης δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το 30% του μηνιαίου εισοδήματος. Οι δόσεις βγαίνουν αυτόματα αλλά για να έχει ισχύ η ρύθμιση, μέσα σε τρεις μέρες από την υποβολή της αίτησης πρέπει να πληρωθεί η πρώτη δόση, στις τράπεζες με τη χρήση της «Ταυτότητα Ρυθμισμένης Οφειλής (Τ.Ρ.Ο.)» . Προσοχή: Η καταβολή των δόσεων διενεργείται στους φορείς είσπραξης (Τράπεζες ΕΛ.ΤΑ.), με πάγια εντολή πληρωμής των επόμενων δόσεων, χωρίς να επιβάλλεται στον οφειλέτη οικονομική επιβάρυνση για την εντολή αυτή. Εντός ρύθμισης δεν υπάρχει η δυνατότητα καταβολής «έναντι». Σε αυτή την περίπτωση επέρχεται απώλεια της ρύθμισης.

Πώς παρακολουθώ τη ρύθμιση

Στη στήλη «Κατάσταση Ρύθμισης» ( στην εφαρμογή Ρύθμιση Οφειλών) η κατάσταση παραμένει «Ανεπικύρωτη» μέχρι να ενημερωθεί το TaxisNet για την πληρωμή της πρώτης δόσης οπότε και αλλάζει σε «Επικυρωμένη». Η κατάσταση φαίνεται «Απορριφθείσα» όταν κατά την επεξεργασία της αίτησης ρύθμισης από το taxisnet διαπιστωθεί μεταβολή στις δόσεις των οφειλών σας. Στην περίπτωση αυτή μπορείτε να υποβάλλετε νέα αίτηση ρύθμισης. Η κατάσταση φαίνεται «Άκυρη» σε περίπτωση που γίνει απώλεια της ρύθμισης από την αρμόδια Υπηρεσία και «Τέλος Ρύθμισης» όταν εξοφληθεί. Για να παρακολουθήσετε το ιστορικό των μεταβολών της αίτησής σας κάντε κλικ στο «Κατάσταση Αίτησης».
Σημειώνεται ότι σε περίπτωση που έχετε υποβάλει περισσότερες από μία αιτήσεις ρύθμισης για τις ίδιες οφειλές, θα επικυρωθεί αυτή που θα πληρωθεί πρώτη και οι υπόλοιπες θα ακυρωθούν.

Πώς παίρνω φορολογική ενημερότητα

Η αίτηση υποβάλλεται ηλεκτρονικά. Στην κεντρική σελίδα Mytaxisnet, ο φορολογούμενος επιλέγει «Εφαρμογές» και στη συνέχεια «Εφαρμογή Πιστοποιητικών» και «Έντυπο Βεβαίωσης Φορολογικής Ενημερότητας».
Εναλλακτικά, από την πρώτη σελίδα της ΓΓΠΣ ( www.gsis.gr) , ο φορολογούμενος επιλέγει «Υπηρεσίες προς τους Πολίτες» και στη συνέχεια «Έκδοση Φορολογικής Ενημερότητας». Η εφαρμογή καθοδηγεί τον φορολογούμενο να επιλέξει «Κάντε αίτηση για την απόκτηση έγκυρης Φορολογικής Ενημερότητας». Πατώντας σε αυτή την επιλογή, θα ζητηθεί από το φορολογούμενο να πληκτρολογήσει τους κωδικούς πρόσβασης στο taxisnet και γίνεται απευθείας είσοδος στην εφαρμογή έκδοσης πιστοποιητικών. Πατώντας στο κουμπί «συνέχεια», στην οθόνη εμφανίζεται προσυμπληρωμένη, με τα στοιχεία του φορολογούμενου, η αίτηση βεβαίωσης φορολογικής ενημερότητας. Μετά την επιλογή «υποβολή» , αν ο φορολογούμενος είναι φορολογικά ενήμερος, το αποδεικτικό εμφανίζεται αυτόματα στην οθόνη και μπορεί να γίνει εκτύπωσή του. Έχει ισχύ δύο μηνών αν δεν υφίστανται βεβαιωμένες οφειλές. Ο χρόνος ισχύος του αποδεικτικού ορίζεται σε ένα μήνα, σε περίπτωση ύπαρξης μη ληξιπρόθεσμων οφειλών, οφειλών που τελούν σε αναστολή ή έχουν υπαχθεί σε πρόγραμμα ρύθμισης τμηματικής καταβολής.

Πώς αλλάζω στοιχεία Μητρώου

Και το έντυπο Μ1 για μεταβολές στα στοιχεία Μητρώου, υποβάλλεται πλέον ηλεκτρονικά για τα φυσικά πρόσωπα. Αριστερά, στην κεντρική σελίδα Mytaxisnet – η πρώτη που εμφανίζεται μετά την είσοδο με τους προσωπικούς κωδικούς- ο φορολογούμενος επιλέγει «Αλλαγή στοιχείων Μητρώου». Στη σελίδα που εμφανίζεται πατώντας στην επιλογή «Νέα Αίτηση» , εμφανίζεται ηλεκτρονικά το έντυπο Ε9 στο οποίο για παράδειγμα μπορεί ο φορολογούμενος να αλλάξει τη διεύθυνση κατοικίας του . Στη συνέχεια γίνεται «Υποβολή». Σε περίπτωση που η αλλαγή διεύθυνσης επιφέρει και αλλαγή Δ.Ο.Υ. , δεν χρειάζεται να επιλέξετε εσείς τη νέα Δ.Ο.Υ.. Αυτό θα γίνει από τη Δ.Ο.Υ. στην αρμοδιότητα της οποίας ανήκετε κατά τη χρονική στιγμή υποβολής της αίτησής σας.
Εφόσον ολοκληρωθεί η διαδικασία στη Δ.Ο.Υ. , στο λογαριασμό σας στην επιλογή «Αλλαγή Στοιχείων Μητρώου» / «Υποβληθείσες Αιτήσεις» στη στήλη «Κατάσταση» εμφανίζεται η ένδειξη «εγκρίθηκε» ή «απορρίφθηκε» καθώς και ο λόγος απόρριψης.
Για να δείτε τη νέα αρμόδια Δ.Ο.Υ. και τη διεύθυνσή σας όπως καταχωρήθηκε στο σύστημα πατήστε το πλήκτρο «Εκτύπωση».
Για μεταβολές διεύθυνσης έδρας άσκησης δραστηριότητας το Μ1 υποβάλλεται ακόμα μόνο στις Δ.Ο.Υ.

Πώς βλέπω τα μηνύματά μου

Τα κλασσικά ειδοποιητήρια για την πληρωμή φόρων έχουν υποκατασταθεί πλήρως από ηλεκτρονικά μηνύματα είτε στο taxisnet είτε και στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του φορολογούμενου.

Τα μηνύματα από την Εφορία, θα πρέπει να αναζητηθούν στα αριστερά της κεντρικής σελίδας Mytaxisnet στην επιλογή «Εισερχόμενα Μηνύματα». Όταν υπάρχουν μηνύματα εμφανίζεται εικονίδιο με φακελάκι.

Απορίες

Ο φορολογούμενος μπορεί να υποβάλλει ηλεκτρονικά ερωτήσεις και απορίες στη Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων και οι απαντήσεις θα έρθουν στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο. Για ερωτήσεις , στην κεντρική σελίδα Mytaxisnet, στα αριστερά, υπάρχει η επιλογή «Ερωτήματα προς ΓΓΠΣ». Κάνοντας κλικ, εμφανίζεται ένα πεδίο στο οποίο γράφεται η ερώτηση αφού προηγούμενως γίνει «επιλογή κατηγορίας» π.χ εισόδημα , Μητρώο κλπ. Πατώντας «υποβολή αιτήματος» αποστέλλεται η ερώτηση και πράγματι η αρμόδια υπηρεσία απαντά άμεσα.



Δυστυχώς, δεν βρήκα απαντήσεις στο ερώτημα «Πώς βρίσκω λεφτά;»
 

Zazula

Administrator
Staff member
Χμ, η Απόδειξη Δαπάνης ήταν στην παρ. 13 του Άρθρου 8 του ΚΦΑΣ, και βλέπω πως από 1/1/2014 έχει καταργηθεί ολόκληρο το εν λόγω άρθρο. Οπότε η μόνη σχετική πρόβλεψη είναι πλέον η παρ. 5 του Άρθρου 6 του ΚΦΑΣ, για την οποία έχει εκδοθεί η ΠΟΛ 1004/2013 (http://www.taxheaven.gr/laws/circular/view/id/15324) — βλ. ιδ. παρ. 2 άρθρου 3:
Οι υπόχρεοι απεικόνισης συναλλαγών και τα πρόσωπα της παραγράφου 1 του άρθρου 3 (Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ. κ.λπ), στις περιπτώσεις συναλλαγών με ιδιώτες, αποδεικνύουν τις συναλλαγές τους με τη σύνταξη τίτλου κτήσης, που περιλαμβάνει τα στοιχεία των συμβαλλομένων, καθώς και τα πλήρη στοιχεία της συναλλαγής, όπως αναλυτικά αναφέρονται στις παραγράφους 10 και 11 του άρθρου αυτού.
Διευκρινίζεται ότι, ως «τίτλος κτήσης», μπορεί να θεωρηθεί, ενδεικτικά, κάθε έγγραφη συμφωνία (συμφωνητικό), υπεύθυνη δήλωση, ακόμα και τιμολόγιο (αγοράς), αρκεί να περιλαμβάνουν όλα τα κατά τα ανωτέρω προαπαιτούμενα δεδομένα.
Ο τίτλος κτήσης πρέπει να συντάσσεται, στους χρόνους που κατά περίπτωση, αναφέρονται στις διατάξεις των παραγράφων 14 και 15 του άρθρου 6 του Κ.Φ.Α.Σ., που αναφέρονται στο χρόνο έκδοσης των τιμολογίων.
Στο σημείο αυτό διευκρινίζονται και τα εξής:
α) Η γνωστοποίηση μπορεί να υποβάλλεται εγγράφως, εφόσον στο έγγραφο αυτό απεικονίζονται όλα τα αναγκαία στοιχεία και δεδομένα (συμβαλλόμενων και συναλλαγής). Επίσης η γνωστοποίηση μπορεί να υποβάλλεται από απόσταση (μέσω fax ή ηλεκτρονικά).
β) Δεν απαγορεύεται, αντί των αναφερόμενων ανωτέρω (περ. α), να συνεχίσει να εκδίδεται τιμολόγιο, το οποίο θα αποστέλλεται άμεσα στη Δ.Ο.Υ. του αντισυμβαλλόμενου.
γ) Για το χρόνο γνωστοποίησης που ορίζεται ότι πρέπει να γίνεται άμεσα, διευκρινίζονται τα ακόλουθα:
γ2) Επί λήψης υπηρεσιών, με την παρέλευση του χρόνου έκδοσης τιμολογίου από τον υπόχρεο (ολοκλήρωση παροχής υπηρεσιών κ.λπ).
Για τη διευκόλυνση των υπόχρεων στις ως άνω περιπτώσεις (π.χ. παραλαβή αγαθών εκτός ωραρίου λειτουργίας, δυσκολία καταμέτρησης λόγω μεγάλων ποσοτήτων κ.λπ.), παρέχεται δυνατότητα η σχετική γνωστοποίηση να υποβάλλεται, το αργότερο, εντός της μεθεπόμενης εργάσιμης ημέρας από αυτή που συνέτρεξε το γεγονός.
Βλ. σχετική ανάλυση και εδώ: http://www.e-forologia.gr/cms/viewContents.aspx?id=152571
«Τίτλος κτήσης υπηρεσιών», λοιπόν, αντί για ΑΕΔ — και ήδη στην εταιρία μου ετοιμαζόμαστε για την έκδοση των πρώτων μας μέσα στον μήνα.
Περισσότερα: http://www.capital.gr/tax/News_tax.asp?id=1964562
 
Top