Γιατί ενοχλούνται τώρα οι χρυσαυγίτες όταν τους λένε νεοναζί;

Καλημέρα. Με ενοχλεί αφάνταστα που στα τελευταία ποστ υπάρχουν προτάσεις -και μάλιστα ασχολίαστες- όπως:
"αλλά δεν έγιναν οι Έλληνες όλοι κομμουνιστές και πρεζόνια" . Κομμουνιστές ή πρεζόνια. Στην ίδια πρόταση. Και ευτυχώς, ναι, δεν έγιναν. Έγιναν απολιτίκ ιδιοκτήτες άιφον και άιπαντ, στηρίγματα ενός πελατειακού διεφθαρμένου κράτους, χωρίς φωνή και χωρίς συνείδηση και χωρίς μόρφωση. Ευτυχώς όμως δεν έγιναν κομμουνιστές. Με χαλάει πολύ που εξισώνονται οι ναζί με "άλλες ακραίες ομάδες, όπως οι αναρχικοί κι οι τρομοκράτες κι αντάρτες πόλεων κι οι χούλιγκαν κι όλοι αυτοί που τόσο αγαπάμε όλοι στην Ελλάδα". Με χαλάει η θεωρία των άκρων. Και με ενοχλεί αυτή η φρασεολογία. Είμαστε ένα βήμα πριν να μιλήσουμε για αναρχοάπλυτους κομμουνιστοσυμμορίτες. Όσο για τους αριστεροδιανοούμενους, καταλαβαίνω ως ένα σημείο τι θέλεις να πεις, SBE, αλλά προτιμώ τους ακαδημαϊκούς και διανοούμενους να είναι μέρος της κοινωνίας που ζουν και να τους απασχολούν τα προβλήματά της, παρά να ζουν στην αιθέρια σφαίρα της διανόησης και των σπουδών τους αποκομμένοι από το κοινωνικό σώμα. Σαν κάποιους άλλους που -λέει- στη διάρκεια της δικτατορίας δεν ήξεραν τι συμβαίνει γιατί σπούδαζαν.
Αυτά.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Να σου πω γιατί δεν το σχολίασα ή δεν θα το σχολίαζα εγώ:
Αν σας πω ότι διαβάζοντας τα περί σχολείου θυμήθηκα ότι παρόμοια λέγανε για τους Κνίτες και για τους εμπόρους ναρκωτικών όταν πήγαινα εγώ σχολείο, αλλά δεν έγιναν οι Έλληνες όλοι κομμουνιστές και πρεζόνια, θα με βρίσετε;
Επειδή αυτό που κατάλαβα από αυτή τη διατύπωση ήταν ότι κάποιοι φώναζαν για Κνίτες και κάποιοι φώναζαν για εμπόρους ναρκωτικών, αλλά αποδείχτηκε ότι και οι δύο είχαν άδικο. Τι διαφορετικό κατάλαβες εσύ;

Και ευτυχώς, ναι, δεν έγιναν. Έγιναν απολιτίκ ιδιοκτήτες άιφον και άιπαντ, στηρίγματα ενός πελατειακού διεφθαρμένου κράτους, χωρίς φωνή και χωρίς συνείδηση και χωρίς μόρφωση. Ευτυχώς όμως δεν έγιναν κομμουνιστές.
Μήπως πρέπει να σχολιάσουμε αυτό, όμως; Όποιος δηλαδή δεν είναι κομμουνιστής είναι όλα αυτά τα απαίσια που αναφέρεις; Έτσι πρέπει να το εκλάβει όποιος το διαβάζει;
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Εγώ καταλαβαίνω ότι η Όλι εννοεί πως και μόνη η αναφορά ετερόκλητων πραγμάτων στην ίδια πρόταση δημιουργεί αρνητικούς συνειρμούς και συσχετισμούς --και κατά τη γνώμη μου, έχει δίκιο. Όμως δεν νομίζω ότι χρειάζεται ιδιαίτερο σχόλιο επειδή εδώ μέσα συνήθως καταλαβαίνουμε καλά ελληνικά και καταλαβαίνουμε όχι μόνο τι θέλει να πει ο καθένας σε πρώτο επίπεδο, αλλά και τι περνάει από το μυαλό του σε δεύτερο και, ακόμη περισσότερο, τι είναι πολύ πιθανό να πει σε μια δεδομένη κατάσταση.

Από εκεί και πέρα, πολιτικό νήμα είναι, ο καθένας κρίνεται από και για τις απόψεις του.

Αλλά ας κάνουμε μια γλωσσική άσκηση:

Η αρχική πρόταση:

Αν σας πω ότι διαβάζοντας τα περί σχολείου θυμήθηκα ότι παρόμοια λέγανε για τους Κνίτες και για τους εμπόρους ναρκωτικών όταν πήγαινα εγώ σχολείο, αλλά δεν έγιναν οι Έλληνες όλοι κομμουνιστές και πρεζόνια, θα με βρίσετε;

Και δύο παραλλαγές της:

Αν σας πω ότι διαβάζοντας τα περί σχολείου θυμήθηκα ότι παρόμοια λέγανε για τους αστροναύτες και για τους εμπόρους ναρκωτικών όταν πήγαινα εγώ σχολείο, αλλά δεν έγιναν οι Έλληνες όλοι αστροναύτες και πρεζόνια, θα με βρίσετε;

Αν σας πω ότι διαβάζοντας τα περί σχολείου θυμήθηκα ότι παρόμοια λέγανε για τους Κνίτες και για τους αστροναύτες όταν πήγαινα εγώ σχολείο, αλλά δεν έγιναν οι Έλληνες όλοι κομμουνιστές και αστροναύτες, θα με βρίσετε;

Πώς αντιδράτε σε καθέναν από αυτούς τους ισχυρισμούς, και γιατί;
Όποιος πει «μα δεν είναι κακό να γίνεις αστροναύτης» κερδίζει μια πίστα δώρο.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Το θέμα είναι ότι κάποιοι φώναζαν για Κνίτες, επειδή κάποιοι (επιμένω στο κάποιοι) θεωρούσαν κακό να γίνει το παιδί τους Κνίτης. Τι να σχολιάσουμε; Αν είχαν δίκιο ή άδικο; Μα δεν τέθηκε τέτοιο θέμα στη συζήτηση. Το επιχείρημα της SBE είναι ότι δεν έχουν δίκιο όσοι βλέπουν στο μέλλον των παιδιών τους τον κίνδυνο να συμβούν πράγματα που οι ίδιοι απορρίπτουν ως απαράδεκτα.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Καλημέρα. Με ενοχλεί αφάνταστα που στα τελευταία ποστ υπάρχουν προτάσεις -και μάλιστα ασχολίαστες- όπως:
"αλλά δεν έγιναν οι Έλληνες όλοι κομμουνιστές και πρεζόνια" . Κομμουνιστές ή πρεζόνια. Στην ίδια πρόταση.
Βρε Όλι, όχι και ασχολίαστες:
Εγώ θα ήθελα να επαναλάβω ότι βρίσκω εξαιρετικά ανόητο και αφελές, κάθε φορά που μπαίνει στην κουβέντα χρυσαυγίτης, να αρχίζουν συγκρίσεις με ανθρώπους από άλλους πολιτικούς χώρους, με πρώτο πρώτο το ΚΚΕ - όσο κι αν διαφωνώ με τις θέσεις του. Δεν έχουν αναμιχθεί οπαδοί άλλου κόμματος σε τέτοιο βαθμό σε υποθέσεις μαχαιρωμάτων και ξυλοδαρμών, ούτε έχει άλλο κόμμα τέτοιες μισανθρωπικές απόψεις.
Έγιναν απολιτίκ ιδιοκτήτες άιφον και άιπαντ, στηρίγματα ενός πελατειακού διεφθαρμένου κράτους, χωρίς φωνή και χωρίς συνείδηση και χωρίς μόρφωση.
Το παραπάνω το βρίσκω άδικο.

(ήθελα να πω αριστεροδιανοούμενος, αλλά θα παρεξηγηθούν μερικοί)
Καλά που δεν το είπες.
 
Τα πρεζόνια θα τα υπερασπιστεί κανείς;

Δεν ξέρω αν μετράει, αλλά εγώ έχω ήδη πει αυτό:

Όλα είναι επιλογές μας στον βαθμό που οι συνιστώσες μάς οδηγούν προς μια συγκεκριμένη κατεύθυνση. Είναι άδικο να πεις ότι ήταν 100% καθαρή επιλογή του ναρκομανή να πέσει στα ναρκωτικά. Είναι πολύ πιο σύνθετο απ' αυτό.

Επειδή βλέπω να αρχίζουν να αναφέρονται καταναλωτικά αγαθά ως μπαμπούλες και παρότι μισώ μετά βδελυγμίας όλα τα προϊόντα της Apple, θα ήθελα να εκφράσω την αντίθεσή μου με την σχετικότητα που έχουν ως προς το νήμα. Το ότι κάποιος χρησιμοποιεί iPad δεν σημαίνει ότι είναι ζόμπι, απολιτίκ ή άβουλο καταναλωτικό ον, χωρίς έγνοια για τον συνάνθρωπό του και άλλα συμπαθητικά. Για να είμαστε δίκαιοι, είναι παντελώς άσχετο.
 

bernardina

Moderator
Εννοούσα πως ο τρόπος που τίθεται ο όρος πρεζόνι, ως αντιδιαστολή της αντιδιαστολής, είναι ρατσιστικός κι ας μην το συνειδητοποιούμε, κι ας μην το κάνουμε από πρόθεση. Δηλαδή ο ένας λέει, πάλι καλά που δεν έγινα κομμουνιστής ή πρεζόνι κι ο άλλος μα εγώ είμαι κομμουνιστής, δεν σου επιτρέπω να με εξισώνεις με το πρεζόνι.*
Κάτι παρακάτω από πρεζόνι έχει;

εδιτ: επειδή συνειδητοποιώ ότι η τελευταία φράση μου μπορεί να παρερμηνευτεί, δεν εννοώ ότι το πρεζόνι είναι ο πάτος της κοινωνίας, εντελώς το αντίθετο: ότι είναι απαράδεκτο να χρησιμοποιούμε την εξάρτηση με βδελυγμία και τον χρήστη ως αποδιοπομπαίο τράγο!

*Κι αυτό το λέω με όλη την αγάπη μου στην Όλι, επειδή με ξέρει και ξέρει πως ξέρω ότι δεν είναι αυτή η πρόθεσή της. Αν ήταν άλλος στη θέση της, θα μιλούσα πολύ διαφορετικά.
 
Έλα βρε Μπερναρντίνα, μην τρελαθούμε τώρα. Δεν υπήρχε καμία πρόθεση ρατσισμού απέναντι στους τοξικομανείς. Αν θυμάμαι καλά, παρόμοια κουβέντα είχε γίνει στο φόρουμ σχετικά με τη φρασεολογία του Ριζοσπάστη, ο οποίος έλεγε, μέσες άκρες, ότι η ομοφυλοφυλία και τα ναρκωτικά αποτελούν εκδηλώσεις του καπιταλισμού. Δηλαδή σαν να βάζεις (όχι εσύ) στην ίδια ζυγαριά την καταστρεπτική και θανατηφόρα αρρώστια της εξάρτησης με τον σεξουαλικό προσανατολισμό. Η αντίδραση στην τοποθέτηση αυτή ήταν ανάλογη. Ακριβώς το ίδιο είναι να συγκρίνεις την αρρώστια της εξάρτησης με την πολιτική ιδεολογία.
 

bernardina

Moderator
Ακριβώς γι' αυτό είπα ότι αν δεν ήσουν εσύ θα είχα μιλήσει διαφορετικά. Όμως χαίρομαι για τη διευκρίνιση, επειδή, ξέρεις... εδώ δεν μιλάμε μόνο μεταξύ μας. ;) Και καλό είναι αυτά τα πράγματα να αποσαφηνίζονται.:) Και κυρίως ότι άλλο πράγμα είναι η απέχθεια προς την εξάρτηση και άλλο η περιφρόνηση προς τον χρήστη, που αντιμετωπίζεται περίπου ως βδέλυγμα.
 

bernardina

Moderator
 

SBE

¥
Για μια ακόμα φορά η κουβέντα πάει στο ό,τι θυμάται χαίρεται ο καθένας.
Το είπε η Άλεξ αυτό που ήθελα να πω και δε βλέπω που είναι το περίεργο. Δηλαδή δεν υπήρξε περίοδος της ελληνικής ιστορίας που οι γονείς ανησυχούσαν μην μπλέξει το παιδί τους με κομμουνιστές; Ή με ναρκωτικά; Αν δεν υπήρξε, διορθώστε με.

Επίσης, γιατί διαφωνούμε όταν λέω ότι οι ακραίες ιδεολογίες περιλαμβάνουν και την τρομοκρατία τύπου Ερυθρές Ταξιαρχίες, Μπααντερ Μάινχοφ, 17Ν κλπ; Οι δολοφόνοι του Άλντο Μόρο είναι λιγότερο εγκληματίες από τους δολοφόνους του ανώνυμου μετανάστη που δολοφονείται γιατί είναι μετανάστης;
 

Earion

Moderator
Staff member
Εγώ καταλαβαίνω ότι η Όλι εννοεί πως και μόνη η αναφορά ετερόκλητων πραγμάτων στην ίδια πρόταση δημιουργεί αρνητικούς συνειρμούς και συσχετισμούς --και κατά τη γνώμη μου, έχει δίκιο.

Ο μαρκήσιος Ντε Σαντ με ένα χίπη
Ο φονιάς με το θύμα αγκαλιά
Ο γραματέας μαζί με τον αλήτη
κι η παρθένα με το Σατανά

... είπε ο ποιητής, και τον κατηγόρησαν ότι και μόνη η αναφορά ετερόκλητων πραγμάτων στην ίδια πρόταση δημιουργεί αρνητικούς συνειρμούς και συσχετισμούς ... :(
 

SBE

¥
Λοιπόν, κοίταξα ξανά τι είχα γράψει γιατί αλλιώς το θυμόμουνα και στο 657 είχα σκοπό να βάλω εισαγωγικά στη φράση "κομμουνιστές και πρεζόνια" αλλά δεν έβαλα κατά λάθος. Αν υπάρχει τρόπος να διορθωθεί τώρα, ας το διορθώσουμε και ας σταματήσει η προσωπική επίθεση σε μένα, δεν έχω καμία διάθεση.

Ας αλλάξουμε πια το τροπάριο. Αν είχα γράψει ότι οι γονείς ανησυχούσαν μην τους βγει ο γιός πούστης θα συμπεράνετε ότι έχω πρόβλημα με τους ομοφυλόφιλους ή ότι μεταφέρω τη φράση όπως την έχουμε ακούσει πολλές φορές;

Κι επειδή γενικά δεν μου αρέσει αυτό το στυλ συζητήσεων που δεν μπορούμε να πούμε κουβέντα χωρίς να χρειάζεται απολογία μετά, τάιμ άουτ. Για τις επόμενες μέρες θα απέχω από κάθε συζήτηση και θα δω αν αξίζει τον κόπο να επανέρθω. Μπάι μπάι.
 

nickel

Administrator
Staff member
Τις συζητήσεις μας εδώ πρέπει να τις διακρίνει κάποιο μεγαλείο, κάποια επιθυμία για προσέγγιση, όχι για κόντρα και απομάκρυνση. Αν δεν μπορείτε να πείτε, εκεί που ζήτησα να δεχτείτε, για να προχωρήσει η συζήτηση, ότι άλλο κομουνιστής, άλλο ναζιστής και άλλο παιδεραστής, αφού, για το όνομα του Θεού, μπορεί να μην είστε κομουνιστές, εγώ δεν είμαι και το λέω, αλλά μερικοί από τους καλύτερους φίλους μου είναι κομουνιστές (και είμαι περήφανος γι’ αυτούς), ίσως μερικοί κι από τους δικούς σας, και οπωσδήποτε πολλά από τα καλύτερα παιδιά εδώ, και δεν μπορείτε σε εκείνο το σημείο να κάνετε τη διάκριση, να μην εξισώσετε και να μην ισοπεδώσετε, να σκεφτείτε τις ισορροπίες της συντροφιάς μας, ε τότε υπάρχει πράγματι κάποιο πρόβλημα. Όχι πράγματι πρόβλημα ιδεολογικό, ελπίζω ότι δεν λειτουργεί το μυαλό σας με τέτοιους μανιχαϊσμούς. Αλλά υπάρχει πρόβλημα να κάνουμε πολιτισμένη και ευαισθητοποιημένη συζήτηση. Και, το ξανάπα αλλού, άμα δεν μπορούμε να κάνουμε τέτοια συζήτηση, καλύτερα να μην κάνουμε καθόλου.
 
Δεν ξέρω ποια είναι αυτή η Μαργαρίτα Παπαμηνά
Είναι «συνδικαλίστρια εκλεγμένη στο ΔΣ του νομαρχιακού τμήματος της ΑΔΕΔΥ αλλά και ενεργό μέλος στο αντιφασιστικό κίνημα των Χανίων». Το λέει το άρθρο, δεν το διάβασες;

αλλά διαμαρτύρεται γιατί ο χρυσαυγίτης έχει το δικαίωμα να της κάνει μήνυση.
Διαμαρτύρεται για πολλά πράγματα, αλλά το δικαίωμα του χρυσαύγουλου να καταθέσει μήνυση δεν είναι ένα απ' αυτά. Αυτά δε που καταγγέλλει τα λέει σε απλά και καθαρά νέα ελληνικά.

Η άλλη περίπτωση είναι ακόμα πιο αόριστη
Συγκεκριμένη καταγγελία είναι, διατυπωμένη επίσης σε απλά και καθαρά νέα ελληνικά.

και δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς περίμεναν από την αστυνομία.
Να πιάσει αυτούς που τους ξυλοφόρτωσαν, τη στιγμή που τους έβλεπαν μπροστά στα μάτια τους, δεν το διάβασες είπαμε το άρθρο;

Δεν καταλαβαίνω γιατί ενημερωνόμαστε για το πώς λειτουργεί η αστυνομία από ένα αντιεξουσιαστικό μπλογκ.
Ο πληθυντικός «ενημερωνόμαστε», δεδομένων των παραπάνω, είναι υπερβολικός. Το μπλογκ δεν ξέρω αν είναι αντιεξουσιαστικό (εσύ από πού το έβγαλες το συμπέρασμα; ), πάντως τα δύο άρθρα είναι αναδημοσιεύσεις (το ένα από την Εφημερίδα των Συντακτών). Επιπλέον, ο ελληνικός τύπος είναι γεμάτος από καταγγελίες τέτοιου είδους και ακόμα χειρότερες. Είναι επίσης γνωστό πως κατά ένα μεγάλο ποσοστό οι Έλληνες αστυνομικοί είναι χρυσαυγίτες ή φίλα προσκείμενοι, κάτι που από μόνο του καθιστά λίγο προβληματική την αντιμετώπιση του φασισμού με το «θα φωνάξω την αστυνομία» (αυτό ήταν και το νόημα των λινκ που έβαλα ενδεικτικά). Εσύ, όμως, γιατί ενοχλήθηκες από δύο καταγγελίες αντιφασιστών και από ένα αντιφασιστικό μπλογκ;
 
Εν πρώτοις, όταν έγραφα "Δεν ξέρω ποια είναι αυτή η Μαργαρίτα Παπαμηνά", νομίζω ότι ήταν ξεκάθαρο ότι δεν περίμενα κάποιος να μου πει ποια είναι. Όταν ένα άρθρο έχει τίτλο με το ονοματεπώνυμο κάποιου και όχι με την ιδιότητά του, απ' την στιγμή που δεν είναι κάποιο άτομο που θα έπρεπε να ξέρουμε, αυτό δηλώνει υπεροψία. Μπορείς λοιπόν να διαβάσεις το σχόλιό μου ως "δεν ξέρω γιατί θα έπρεπε να ξέρω ποια είναι η Μαργαρίτα Παπαμηνά κι ούτε με ενδιαφέρει".

Ο τίτλος του άρθρου είναι: "Πήγα για κατάθεση και βρέθηκα κατηγορούμενη". Ο τρόπος που γίνεται η δήλωση είναι σαν να πρόκειται για κάτι που είναι άνω ποταμών, ενώ αποτελεί στοιχειώδες δικαίωμα οποιουδήποτε πολίτη (το να μπορεί να κάνει μήνυση στην Παπαμηνά ή στον οποιονδήποτε). Επίσης δεν βγήκε κατηγορούμενη, μήνυση τής έκανε ένας άλλος πολίτης. Έτσι όπως το λέει είναι σαν να την μπουζούριασαν.

Τα υπόλοιπα περί κωλυσιεργίας, κτλ, είναι σάλτσες, που αν θέλω πιστεύω. Και δεν θέλω, εδώ που τα λέμε, γιατί είναι εμφανές ότι έχει ήδη παρουσιάσει σαν εξωφρενικό το δικαίωμα ενός άλλου πολίτη (όποιος πολίτης κι αν είναι αυτός). Πρόσεξε τι ωραία που τα λέει:

"Όταν διαμαρτυρήθηκα στους αστυνομικούς για το ότι επέτρεπαν να με βρίζει τόσο χυδαία μου είπαν αν θέλω να καταθέσω μήνυση για εξύβριση!"

Με θαυμαστικό! Δηλαδή κατά την άποψή της δείχνει απροθυμία ότι της είπαν να του κάνει μήνυση, αν θέλει. Τι ακριβώς περίμενε να κάνουν; Να τον δείρουν; Με ποιον τρόπο μπορείς να αποτρέψεις κάποιον να βρίζει έναν άλλον; Απάντηση: να του βάλεις φίμωτρο, να τον δείρεις ή να προσπαθήσεις να τον καλμάρεις. Τι έκανε ο αστυνομικός, σύμφωνα με τα λόγια της ίδιας της Παπαμηνά; Είπε: "Έλα Βλάμη σε παρακαλώ πέρασε μέσα". Δηλαδή επέλεξε το τρίτο. Προφανώς η Παπαμηνά δεν ήταν ικανοποιημένη απ' αυτό, θα περίμενε ίσως να του πούνε "μπες μέσα, κατακάθι της κενωνίας", ίσως να τον δείρουν ή να του βάλουν φίμωτρο. Αν ξέρεις κάποιον εναλλακτικό τρόπο αποτροπής εξύβρισης, ευχαρίστως να τον ακούσω, να καταλάβω και γιατί τής προκάλεσε έκπληξη η παραίνεση του αστυνομικού να καταθέσει μήνυση.

Όσον αφορά το δεύτερο περιστατικό, επίσης δεν μπορώ να πιστέψω την προσωπική μαρτυρία του καθενός που πιστεύει ότι αδικήθηκε. Εσύ διαλέγεις να την πιστέψεις. Μήπως απλά θέλεις να την πιστέψεις ή υπάρχει κάποιο στοιχείο που μου διαφεύγει; Εγώ το διαβάζω ως: α) μας επιτέθηκαν, β) η αστυνομία τους κυνήγησε, γ) η αστυνομία δεν τους έπιασε. Το ότι η αστυνομία δεν τους έπιασε επίτηδες, είναι κάτι που δυσκολεύομαι να το πιστέψω.

Όσο για το ότι "Είναι επίσης γνωστό πως κατά ένα μεγάλο ποσοστό οι Έλληνες αστυνομικοί είναι χρυσαυγίτες", υπάρχει κάποια τεκμηρίωση; Πριν αρχίσουμε πάλι τα περί εκλογών, να θυμίσω ότι δεν υπάρχει απολύτως κανένα στοιχείο που να δείχνει κάτι τέτοιο, παρά επιλεκτική ανάγνωση αποτελεσμάτων συγκεκριμένων τμημάτων (την οποία έχω καταρρίψει εδώ κι εδώ).
 

Zazula

Administrator
Staff member
Ρε σε Hellegennes, η απρόκλητη έμπρακτη εξύβριση διώκεται αυτεπάγγελτα και δεν απαιτείται έγκληση — μην λες κάτι αν δεν το κατέχεις.
 
Ρε σε Hellegennes, η απρόκλητη έμπρακτη εξύβριση διώκεται αυτεπάγγελτα και δεν απαιτείται έγκληση — μην λες κάτι αν δεν το κατέχεις.

Απρόκλητη είναι η εξύβριση όταν ο δράστης και ο παθών δεν είχαν προηγουμένως καμία σχέση ή επαφή και ο δράστης δεν είχε κανένα λόγο να στραφεί κατά του συγκεκριμένου (άσχετου προς αυτόν και ανυποψίαστου) παθόντος, αλλά ενήργησε με κίνητρο αντικοινωνικά αισθήματα.

Σου φαίνεται να ισχύει στην συγκεκριμένη περίπτωση;
 
Top