Το νήμα για την παιδεία

bernardina

Moderator

SBE

¥
Αυτό που έμαθα από το πιο πάνω είναι ότι στα κορεατικά το yes είναι ναι, απόδειξη ότι οι ΑΗΠ αποίκησαν και την Κορέα και τους μάθανε να μιλάνε (ΟΚ, όχι και τόση επιτυχία με τους διφθόγγους, αλλά μην τα θέλουμε όλα δικά μας).
 

daeman

Administrator
Staff member
Του 2010, γι' αυτό λένε για γκουβερνάτορα τον τερμινάτορα.

Η αλήθεια βέβαια δεν έχει μόνο μία όψη, αλλά είναι μια σημαντική και αυτή.
 

SBE

¥
Μερικές παρατηρήσεις, και προειδοποιώ ότι ακολουθεί μακρινάρι:
Ο ομόλογός του στο εξωτερικό (Ευρώπη) κάνει πέντε χρόνια σπουδές με το σύστημα 3+2, εκτός αν είναι φοιτητής σε αγγλικό πανεπιστήμιο που είναι 3+1.
Το ακόλουθο το γράφω γιατί ξέρω ότι όσοι έχουν παράπονο κάνουν περισσότερο θόρυβο από αυτούς που είναι ευχαριστημένοι, και έτσι ακούμε μόνο τα παράπονα. Οπότε προσθέτω εγώ μερικά καλά λόγια για αντιστάθμισμα:

Σχετικά με το σχέδιο: εγώ σπούδασα Ηλ/ Μηχ δέκα χρόνια πριν αυτόν τον τύπο. Στο πρώτο εξάμηνο έκανα τεχνικό σχέδιο, που μας έδινε ο καθηγητής διάφορα περίεργα σχήματα κι έπρεπε να φτιάξουμε κάτοψη, πρόσοψη και διατομή. Έχω πλήρες σετ με όργανα σχεδίασης, το οποίο έπεσε σε αχρηστία κάποια στιγμή μετά, αλλά δεν παραπονιέμαι, γιατί FFW στο 2013 και βρέθηκα να διδάσκω (ω, ναι) τεχνικό σχέδιο σε μηχανικούς. Φυσικά σήμερα τα κάνουμε με υπολογιστή, αλλά μου κάνει εντύπωση ο αριθμός των άσχετων που βλέπουν ένα τρισδιάστατο αντικείμενο και δεν μπορούν να φανταστούν πώς δείχνει από το πλάι.
Στο δεύτερο εξάμηνο κάναμε ηλεκτρολογικό σχέδιο. Είχαμε το υπέροχο βιβλίο του Καρατράσογλου πού είχε μέσα όλα τα σύμβολα και κάναμε ασκήσεις να διαβάζουμε ηλεκτρολογικά σχέδια. Η εξέταση ήταν ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών που έπρεπε να βρούμε ποιο είναι το σωστό σύμβολο και προφορική εξέταση με ανάγνωση κανονικών επαγγελματικών σχεδίων. Αν και τα πιο πολλά τα έχω ξεχάσει γιατί δεν ασχολήθηκα μετά με κατασκευές, αν γινόμουν ηλ/μηχ στον κατασκευαστικό κλάδο (που είναι ο μεγαλύτερος κλάδος απασχόλησης ηλ/μηχ) θα ήμουνα προετοιμασμένη για συνεργασία με εγκαταστάτη ηλεκτρολόγο.
Από ξένη γλώσσα στο πανεπιστήμιο διάλεξα Ιταλικά, κι επειδή μόνο εγώ την είχα διαλέξει, έκανα στην ουσία ιδιαίτερα με τη δασκάλα των ιταλικών κι έμαθα ιταλικά από την αρχή. Μετά συνέχισα τα ιταλικά σε φροντιστήριο για κάνα χρόνο, και πλέον τα έχω παρατήσει οπότε έχουν σκουριάσει (και το τελειωτικό χτύπημα το έδωσαν τα ισπανικά), αλλά κάποια εποχή θαρραλέα διάβαζα Έκο από το πρωτότυπο — και βέβαια καταλάβαινα τα μισά, αλλά ίσως να έφταιγε ο Έκο. Αυτό που ίσως μετάνιωσα ήταν που αν είχα πάρει Αγγλικά θα είχα εξασφαλίσει το δέκα στη βαθμολογία, ενώ με τα ιταλικά έπαιρνα κανονικούς βαθμούς. Το πανεπιστήμιο πρόσφερε επίσης Γαλλικά (τα είχαν πάρει καμιά εικοσαριά άτομα από το έτος μου) και Γερμανικά (πέντε, κι οι πέντε με σχέσεις με Γερμανία). Όλοι ήταν ευχαριστημένοι από τις επιλογές τους, εκτός από αυτούς που είχαν πάρει αγγλικά και δεν πάταγαν ποτέ στο μάθημα και τους έβλεπε η δασκάλα μόνο στις εξετάσεις και παραπονιόντουσαν ότι τους έβαζε δύσκολα. Οι γαλλομαθείς μάλιστα έκαναν πολύ περισσότερη ορολογία απ' όλους και κάπου στην Ελλάδα έχω αντίγραφα των σημειώσεων ορολογίας που τους είχε δώσει η δασκάλα, που ήταν από ένα βιβλίο ορολογίας που λέει δίδασκαν στους ξένους που πήγαιναν για σπουδές Γαλλία. Αν γίνεται σωστά η διδασκαλία της ορολογίας, φυσικά και είναι χρησιμότατη.
Υπολογιστές: κι εγώ έκανα FORTRAN στο πρώτο έτος, και μάλιστα όλοι παραπονιόντουσαν ότι είναι αρχαία γλώσσα και δεν είναι χρήσιμη. Μπορεί να είχαν δίκιο από την άποψη ότι δεν ήταν σε κοινή χρήση και είχε αρχίσει σιγά σιγά να αντικαθίσταται από την C, αλλά βλέποντάς το από τη σκοπιά του δασκάλου, η Φόρτραν είναι πολύ καλή εισαγωγή στον προγραμματισμό γιατί είναι απλή γλώσσα και σου επιτρέπει να διδάξεις άτομα χωρίς καμία προηγούμενη εμπειρία στο αντικείμενο. Είμαι της άποψης ότι άμα καταλάβεις τον τρόπο σκέψης μπορείς μετά να καταλάβεις κι άλλες γλώσσες. Κι αυτό είναι το νόημα της εκπαίδευσης. Δεν μπορεί το πανεπιστήμιο να στα διδάξει όλα, μπορεί μόνο να σε μάθει να μαθαίνεις. Τώρα που έχουν περάσει χρόνια αντιλαμβάνομαι ότι η γκρίνια οφείλεται στον τρόπο που λειτουργεί η αγορά εργασίας στην Ελλάδα. Ο πτυχιούχος ενδιαφέρεται να πάει για συνέντευξη για δουλειά και να πει ότι ξέρει την Χ γλώσσα προγραμματισμού, γιατί νομίζει (και ίσως νομίζει κι ο εργοδότης) ότι άμα έχεις παρακολουθήσει μαθήματα Χ κι έχεις περάσει τις εξετάσεις του εξαμήνου έχεις γίνει εξπέρ στη Χ.

Πληροφοριακά αντιγράφω από τη Βίκι που λέει για τη Φόρτραν τον 21ο αιώνα:
Originally developed by IBM in the 1950s for scientific and engineering applications, Fortran came to dominate this area of programming early on and has been in continuous use for over half a century in computationally intensive areas such as numerical weather prediction, finite element analysis, computational fluid dynamics, computational physics and computational chemistry. It is one of the most popular languages in the area of high-performance computing and is the language used for programs that benchmark and rank the world's fastest supercomputers.


Και μια σούμα: κι εγώ ίσως όταν ήμουνα φοιτήτρια να αισθανόμουν ότι χάνω το χρόνο μου με κάποια μαθήματα. Σ' αυτό έχει ένα μέρος της ευθύνης αυτός που διδάσκει το κάθε μάθημα. Δεν έκαναν κατανοητό το γιατί μαθαίναμε το μάθημα και πώς σχετιζόταν με το επάγγελμα του μηχανικού καθώς και με άλλα μαθήματα. Κι αυτό είναι ένα ζήτημα που πρέπει να διορθωθεί.
Αλλά, από τότε που ήμουνα φοιτήτρια μέχρι τώρα έχω εργαστεί σα μηχανικός, έχω κάνει μεταπτυχιακά, έχω ασχοληθεί με την εκπαίδευση των μηχανικών (κι έχω κάνει και έρευνα στα προγράμματα σπουδών για ηλ/μηχ), οπότε τώρα έχω ανακαλύψει το νόημα για πολλά που τότε έμοιαζαν απίθανα.

Τα μαθήματα που έκανα στο πρώτο έτος ηλ/μηχ στο ΔΠΘ τότε, συμπυκνωμένα για να μην πιάνουν χώρο:
Μαθηματικά: Διαφορικός Λογισμός- Γραμμική Άλγεβρα (τα απαραίτητα, δηλαδή)
Φυσική: Κλασσική Μηχανική- Σχετικιστική Φυσική (ομοίως τα απαραίτητα για μετά)
Ιταλική γλώσσα- ορολογία (βλ. άνω)
Τεχνικό σχέδιο- ηλεκτρολογικό σχέδιο (βλ. άνω)
Φόρτραν- Μπέισικ (που ήταν τότε αρκετά διαδεδομένη)
Οικολογία (σήμερα θα το λέγαμε αειφόρο ανάπτυξη, και είναι μάθημα που πλέον είναι υποχρεωτικό για όλους τους μηχανικούς, ενώ τότε το κοροϊδεύαμε ότι είναι άσχετο)
Φιλοσοφία της Επιστήμης/κοινωνικά ζητήματα της τεχνολογίας - κι αυτό το κοροϊδεύαμε, περιλάμβανε ζητήματα ηθικής κλπ που είναι μέρος κάθε προγράμματος εκπαίδευσης μηχανικών, τουλάχιστον στην Ευρώπη. Κι επειδή ό,τι κοροϊδεύεις κλπ κλπ εδώ και μερικά χρόνια δίνω κάθε χρόνο μια διάλεξη με θέμα "ηθικά ζητήματα για μηχανικούς" και αρέσει στους φοιτητές (!!!) πιο πολύ από τα άλλα μου μαθήματα — φυσικά δεν έχει μαθηματικά, πώς να μην τους αρέσει)
Κατασκευαστική τεχνολογία (για να καταλάβεις πώς κατασκευάζονται τα διάφορα αντικείμενα, πώς επιλέγονται τα υλικά κλπ. Στάνταρ μάθημα πρώτου έτους για κάθε μηχανικό αλλά τότε το θεωρούσα άσχετο)
Φυσική- μεταλλογνωσία (αυτό ήταν στην ουσία εισαγωγή στην ηλεκτρονική, αλλά τότε μου φαινόταν κι αυτό άσχετο. Μετά έκανα διδακτορικό που είχε μπόλικη φυσική και το βρήκα μπροστά μου)

Και δύο όντως άσχετα που είχαν μπει για να γεμίσουν το ωράριο:
Θερμοδυναμική: χρήσιμο, αλλά θα μπορούσε να είναι ενότητα στο μάθημα της φυσικής, όχι αυτόνομο μάθημα
Αντοχή υλικών: κατάλοιπο από την εποχή που κάναμε κοινά μαθήματα με το τμήμα πολιτικών μηχανικών. Θα μπορούσε να υπάγεται στην κατασκευαστική τεχνολογία. Μάθαμε πάντως ενδιαφέρουσα ορολογία και κάπου εκεί γεννήθηκε η έκφραση "πακτωθήκαμε" που σήμαινε κοπήκαμε στο μάθημα.
 
Αλλάζω κλίμα, όπως λένε στα δελτία ειδήσεων:
(Καθημερινή)
Μία ακόμη απόδειξη ότι δημιουργούνται ρωγμές στο συνδικαλιστικό οικοδόμημα των φοιτητικών παρατάξεων στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ ήλθε με την τελευταία απόφαση των φοιτητών στη Νομική Σχολή Αθηνών για ανοιχτές σχολές. Υστερα από κινητοποίησή τους μέσω facebook και άλλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης, φοιτητές υπερίσχυσαν στην προχθεσινή γενική συνέλευση της Νομικής Σχολής, προσπερνώντας σε ψήφους τη συμμαχία των φοιτητικών παρατάξεων του ΣΥΡΙΖΑ και της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς, ενώ η ΔΑΠ ΝΔΦΚ βρέθηκε τρίτη. Βέβαια, καθώς τα τελευταία χρόνια η συμμετοχή των φοιτητών στις γενικές συνελεύσεις είναι πολύ μικρή, το αποτέλεσμα μιας συνέλευσης κρίνεται από την κινητοποίηση κάθε φοιτητικής παράταξης. Ετσι, τίθεται το ερώτημα εάν το αποτέλεσμα θα ήταν το ίδιο, στην περίπτωση που στη γενική συνέλευση των φοιτητών το κλίμα ήταν πολωμένο μεταξύ των μεγάλων παρατάξεων.

Ειδικότερα, στην προχθεσινή γενική συνέλευση της Νομικής Σχολής Αθηνών την πρώτη θέση κέρδισε το πλαίσιο μιας ανεξάρτητης ομάδας φοιτητών με 241 ψήφους, και ακολούθησαν το πλαίσιο των ΕΑΑΚ και ΑΡΕΝ (φοιτητικές παρατάξεις της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς και του ΣΥΡΙΖΑ αντίστοιχα) με 173 ψήφους και το πλαίσιο της ΔΑΠ ΝΔΦΚ με 160 ψήφους. Πρόκειται για έκπληξη, καθώς η ΔΑΠ έχει ισχυρή δύναμη στη Νομική Σχολή. Η νίκη των ανεξάρτητων αποδίδεται στο ότι καμία παράταξη δεν πρότεινε κατάληψη της σχολής και έτσι δεν υπήρξε πόλωση. Ενδεικτικά, πρότειναν οι ΕΑΑΚ-ΑΡΕΝ μεμονωμένες κινητοποιήσεις, η ΔΑΠ ανοιχτή σχολή, ενώ το ΜΑΣ (ΚΚΕ) κινητοποίηση για σήμερα. Για τον λόγο αυτό φαίνεται να μην κινητοποιήθηκαν οι μεγάλες (εκλογικά) παρατάξεις.

Ομως, η γρήγορη ολοκλήρωση του νέου γύρου καταλήψεων στα κεντρικά πανεπιστήμια -με «αντίπαλο» αυτή τη φορά τα μέτρα φύλαξης στα ΑΕΙ και τον νέο τρόπο συνεδρίασης της Συγκλήτου χωρίς την παρουσία ηχηρών, μειοψηφικών, φοιτητικών ομάδων- καταδεικνύει την αποστροφή που έχει μεγάλη μερίδα του φοιτητόκοσμου στις καταλήψεις. Χαρακτηριστικό είναι, όπως ανέφερε στην «Κ» ο κ. Αριστείδης Χατζής (αναπληρωτής καθηγητής Φιλοσοφίας Δικαίου και Θεωρίας Θεσμών στο Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο οποίος διδάσκει και στη Νομική Σχολή αλλά και στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών-πρώην ΑΣΟΕΕ) σε πρόσφατη απόφαση για κατάληψη του Οικονομικού Πανεπιστημίου υπήρξαν φοιτητές που εμφανώς δεν ήθελαν να εγκαταλείψουν το κτίριο χάνοντας το μάθημά τους. Μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Χατζή, οι φοιτητές από το ΟΠΑ που ήθελαν να παρακολουθήσουν το μάθημά του, παρότι ο αρμόδιος υπάλληλος ήθελε να κλειδώσει το κτίριο λόγω της κατάληψης, του ζήτησαν να κάνουν μάθημα εκτός των χώρων του ιδρύματος.

«Την Παρασκευή αποφασίσαμε μία αυθόρμητη κινητοποίηση-διαμαρτυρία κατά της κατάληψης της σχολής» ανέφερε στην «Κ» η τεταρτοετής φοιτήτρια της Νομικής Σχολής Αθηνών Αγγελική Κοροντζή, η οποία μετείχε στην κινητοποίηση των φοιτητών για τη συνέλευση της Δευτέρας και στη σύνταξη του πλαισίου το οποίο τελικά υπερψηφίστηκε. «Εμείς, ως ανεξάρτητοι φοιτητές, θέλουμε διάλογο και εκπροσώπηση στα συλλογικά όργανα του Τμήματος και του Πανεπιστημίου και όχι να κάνουμε μπούγιο, όπως οι άλλες παρατάξεις» πρόσθεσε στην «Κ» η Αγγελική, η οποία επίσης τόνισε ότι «είναι η πρώτη φορά που κατεβήκαμε σε γενική συνέλευση των φοιτητών με συγκεκριμένο πλαίσιο». Η ίδια δεν θέλει να δώσει ένα πολιτικό στίγμα στην ομάδα των ανεξάρτητων - «μάλλον οι περισσότεροι βρίσκονται στο κέντρο» είπε. Ομως, όπως ανέφερε η κ. Κοροντζή, οι εκπρόσωποι άλλων φοιτητικών παρατάξεων «έσπευσαν να μας πουν Ποταμίσιους». Βέβαια, στη Νομική Σχολή σε φοιτητικές εκλογές των τελευταίων ετών υπήρξαν σχήματα στον χώρο των ανεξάρτητων όπως η «Δούκισσα της Νομικής».

Η στάση των φοιτητών και η απόφασή τους να σταματήσουν την κατάληψη ήλθε λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση των καθηγητών της Νομικής που εξέφρασαν «σύσσωμοι την αντίδρασή τους στην πρακτική των επαναλαμβανόμενων καταλήψεων και τη διακοπή της πανεπιστημιακής λειτουργίας». Αλλά και την υπενθύμιση της κοσμήτορος της σχολής κ. Διονυσίας Καλλινίκου ότι «σύμφωνα με τον νόμο η διδασκαλία των μαθημάτων απαιτεί τη συμπλήρωση δεκατριών εβδομάδων. Εφιστούμε την προσοχή, ότι με τη συνεχιζόμενη διακοπή των μαθημάτων, με επαναλαμβανόμενες καταλήψεις, κινδυνεύει να απολεσθούν το χειμερινό εξάμηνο και η εξεταστική του Φεβρουαρίου 2015».
 

nickel

Administrator
Staff member
Γράμμα της Γενικής Συνέλευσης των καθηγητών της Ε΄ ΕΛΜΕ προς τους μαθητές μας
http://www.alfavita.gr/arthron/γράμ...ων-καθηγητών-της-ε-ελμε-προς-τους-μαθητές-μας

Διάβασα προσεκτικά την επιστολή προς τους μαθητές, η οποία, όπως άκουσα στις ειδήσεις, δεν είναι μούφα. Μια απορία έχω: πόσο αντιπροσωπευτική ήταν η συνέλευση που συνέταξε αυτή την επιστολή; Σαν τις συνελεύσεις των φοιτητών που κλείνουν τις σχολές;
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Δεν χρειάζεται να έχουν κάνει συνέλευση. Το προεδρείο της ΕΛΜΕ (νομίζει πως) εκπροσωπεί όλους τους εκπαιδευτικούς.
 
Μα αφού λέει "της Γενικής Συνέλευσης", δεν μπορεί να την έχει γράψει το προεδρείο χωρίς να έχει εγκριθεί από τη ΓΣ, εκτός κι αν πρόκειται για λαθροχειρία. Πάντως η φρασεολογία θυμίζει αναρχική αφίσα, ή Ρούτση. Και κάποιος πρέπει να τους ενημερώσει αυτούς τους αμόρφωτους παρα-μυθιασμένους για το τι γράφει ο Θουκυδίδης για τον Αρμόδιο και τον Αριστογείτονα.
 

SBE

¥
Έτσι μπράβο, χαίρομαι να βλέπω εκπαιδευτικούς να παίρνουν τόσο σοβαρά το λειτούργημά τους και να μαθαίνουν τις νέες γενιές ότι ζουν σε κράτος αδίκου, με κυβέρνηση δολοφόνων κλπ κλπ.

(κάτι τέτοια μαθαίνω ώρες ώρες και σκέφτομαι ότι καλά κάνουν όσοι φέυγουν)
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Ριζικές αλλαγές στο χώρο της Παιδείας προανήγγειλε ο πρωθυπουργός στις προγραμματικές δηλώσεις.

«Στο χώρο της Παιδείας οι στόχοι μας είναι αντίστοιχοι. Εξισωτισμός, καθολική πρόσβαση, υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης», τόνισε ο κ. Τσίπρας

Κι επειδή είναι ηλίου φαεινότερο ότι είναι αδύνατον να εξισώσεις στο ανώτατο σημείο -- επειδή δεν είναι όλα τα παιδιά ίδια, δεν μαθαίνουν με τον ίδιο ρυθμό, δεν έχουν τα ίδια ενδιαφέροντα κλπ.-- ο εξισωτισμός ένα πράγμα μπορεί να σημαίνει, εξίσωση στο κατώτατο κοινό σημείο. Φαντάζομαι ότι θα δώσουν και οδηγίες στους δασκάλους να επιπλήττουν σκαιότατα όποιο παιδί δείχνει ότι έχει τάσεις να αριστεύσει ή να το νουθετούν πατρικά για να μην του μείνει η "ρετσινιά" του άριστου. Συγχαρητήρια αξίζουν σε μια τέτοια κυβέρνηση! Τους προτείνω να το πάνε ακόμα παραπέρα, δίκην Προκρούστη: Γιατί να υπάρχουν ψηλοί και κοντοί; Όχι, κύριε. Δεν επιτρέπεται το δικό μου παιδί να νιώθει κόμπλεξ απέναντι στον ψηλέα συμμαθητή του. Να τον κοντύνουμε πάραυτα.
 

daeman

Administrator
Staff member
...
Εξισωτισμός νομίζω ότι σημαίνει ισότητα στα δικαιώματα, όχι στα χαρακτηριστικά. Άλλο ισότιμα, άλλο ίδια.

Egalitarianism
(from
French égal, meaning "equal")—or, rarely, equalitarianism[SUP][1][2][/SUP] or equalism[SUP][3][/SUP]—is a trend of thought that favors equality for all people.[SUP][4][/SUP] Egalitarian doctrines maintain that all humans are equal in fundamental worth or social status, according to the Stanford Encyclopedia of Philosophy.[SUP][5][/SUP]

According to the Merriam-Webster Dictionary, the term has two distinct definitions in modern English.[SUP][6][/SUP] It is defined either as a political doctrine that all people should be treated as equals and have the same political, economic, social, and civil rights[SUP][7][/SUP] or as a social philosophy advocating the removal of economic inequalities among people or the decentralization of power. Some sources define egalitarianism as the point of view that equality reflects the natural state of humanity.

Egalité, τουλάχιστον. Γιατί φρατερνιτέ δε βλέπω και η λιμπερτέ αργεί ακόμα.



Abie Baby - Hair


Four score and seven years ago
our forefathers brought forth upon this continent
a new nation conceived in liberty
and dedicated to the one I love
Dedicated to the proposition
that all men
all men
All men are created equal

Happy birthday, Abie baby,
Happy birthday to you
 
Δεν νομίζω ότι ερμηνεύεται έτσι όπως το ερμηνεύεις και πάντως δεν παντρεύεται αυτή η ερμηνεία με το "υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης". Εξισωτισμός, όπως το θέτει, καταλαβαίνω ότι είναι η ίση μεταχείριση, τα ίδια μέτρα και σταθμά απέναντι σε όλους τους μαθητές μιας τάξης, από τον καθηγητή, ίση μεταχείριση μεταξύ των τάξεων σε επίπεδο σχολείου και ίση μεταχείριση των σχολείων σε εθνικό επίπεδο. Άλλωστε αυτά ταιριάζουν και με το επόμενο, το "καθολική πρόσβαση".

Όσο για την αρίστευση, έχω τοποθετηθεί αρκετές φορές σχετικά με το βαθμολογικό σύστημα και πώς προωθεί την δημιουργία "τάξεων" των μαθητών, όπου οι ανισότητες συσσωρεύονται όσο περνάνε από τα διάφορα στάδια της εκπαίδευσης, με επακόλουθο την δημιουργία "καλών" και "κακών" μαθητών στις τελευταίες τάξεις της υποχρεωτικής εκπαίδευσης· επίσης για το πώς και γιατί είναι τρομερά αδέξιο και άχρηστο -όσο και παρωχημένο- κίνητρο μάθησης ένας αριθμός σε μια καρτέλα βαθμολογιών.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Η δική μου παρατήρηση έχει απόλυτη σχέση με τις γνωστές εξαγγελίες του υπουργού παιδείας περί κατάργησης της αριστείας που λειτουργεί ως "ρετσινιά". Στο συγκεκριμένο άρθρο βλέπουμε με ποια έννοια έχει εκληφθεί ο "εξισωτισμός".

Όσο για την ίση μεταχείριση όλων των μαθητών μιας τάξης από τον καθηγητή, αυτό είναι δεδομένο όταν ο καθηγητής είναι σωστός και είναι αδύνατο να υπάρξει όταν ο καθηγητής είναι ακατάλληλος γι' αυτή τη δουλειά. Για να μην ξαναλέμε τα ίδια, τα 23 χρόνια θητείας μου στην εκπαίδευση μ' έφεραν δίπλα σε αρκετούς συναδέλφους που ήταν ακατάλληλοι για δάσκαλοι, μερικοί από αυτούς ακόμα και επικίνδυνοι. Πώς θα λειτουργήσουν αυτοί οι εκπαιδευτικοί σωστά απέναντι στους μαθητές; Θυμίστε μου τώρα πότε είπαν ότι θα αξιολογήσουν και θα ξεσκαρτάρουν τους εκπαιδευτικούς.
 
Εγώ συμφωνώ για τα περί ρετσινιάς· άκουσα την συγκεκριμένη δήλωση. Μάλιστα ξέρω κάνα-δυο κραυγαλέες περιπτώσεις "ρετσινιάς" με άκρως καταστρεπτικά αποτελέσματα (και δεν μιλάω για την συνήθη καζούρα του τύπου "ου, φυτούκλα, σπασίκλα", κτλ, ούτε καν για τον κίνδυνο η αριστεία να μετατραπεί σε κενό ουσίας αυτοσκοπό μαθητή και γονέα). Για το αντίστροφό του, δηλαδή την ρετσινιά της υποτίμησης, έχω ξαναμιλήσει. Παρεμπιπτόντως, αυτά δεν είναι ξέχωρα πράγματα. Η απόδοση αριστείας σε έναν μαθητή δημιουργεί αυτομάτως απόσταση, πιθανόν αισθήματα φθόνου και ζήλιας, ακόμη και οπισθοδρόμηση των υπόλοιπων μαθητών. Η αντίδραση ενός φυσιολογικού ατόμου είτε στην υποτίμηση είτε στην δημιουργία απόστασης με την επιβράβευση τρίτου, μπορεί να κινείται σε ένα ψυχολογικό φάσμα από το ξύπνημα (δημιουργία κινήτρου να φτάσει τον άριστο) μέχρι τον απόλυτο λήθαργο (αυτοκαταστροφή). Προσωπικά ανήκω στο σημείο εκείνο του φάσματος όπου η αρνητική κριτική, η δημιουργία απόστασης ή η υποτίμηση δημιουργούν απογοήτευση, όχι κίνητρο για καλυτέρευση.

Είχα φτάσει σε σημείο να τα παρατήσω τελείως και να θεωρώ τον εαυτό μου άτομο πολύ χαμηλών προδιαγραφών, με ανύπαρκτες γνώσεις, ικανότητες και δυνατότητες. Ο μαθηματικός μου στην α΄ λυκείου θεωρούσε ότι είμαι διανοητικά καθυστερημένος (κυριολεκτώ). Αυτό το πρόβλημα μού το δημιούργησε ακριβώς το βαθμολογικό σύστημα και οι θεσμοί αριστείας. Το κίνητρό μου να ξεκολλήσω ήταν εξωτερικό και ενισχύθηκε όταν άρχισα να βλέπω τι δρόμο έπαιρναν οι "άριστοι" και πόσο ανούσιο ήταν όλο αυτό.
 
Θυμίστε μου τώρα πότε είπαν ότι θα αξιολογήσουν και θα ξεσκαρτάρουν τους εκπαιδευτικούς.

Ε όχι να αξιολογήσουν και τους εκπαιδευτικούς! Γιατί τους ψηφίσαμε, για να μας αξιολογήσουν;
Τι άλλο θα διαβάσουν τα μάτια μου, Θεέ μου!

Παρακαλώ τον κομισάριο εκπαιδευτικών θεμάτων του φόρουμ να επαναφέρει τη συντρόφισσα στην τάξη.
 

SBE

¥
Δεν ξέρω τί λέτε εσείς, εγώ πάντως είδα κάπου ότι λέει θα επανέλθει (πότε ξαναήταν; ) σα βάση το 9,5.
Μάλιστα κύριοι. Όχι το δέκα. Όχι δηλαδή το μισό, αλλά κάτι λιγότερο.

Βεβαίως αν είχαμε το γαλλικό εικοσάβαθμο σύστημα που το 14 θεωρείται καλός βαθμός και το 18 το παίρνουν οι διάνοιες θα έλεγα ότι έχει κάποια βάση αυτό το 9.5. Με τα σημερινά δεν ξέρω.

Όσο για το θέμα της αριστείας, ό,τι και να λες Έλλη, ο κόσμος εντυπωσιάζεται με βαθμούς και τίτλους. Κι οι γονείς πολύ χαίρονται όταν το παιδί τους παίρνει βαθμούς. Παρεμπιπτόντως, στο πανεπιστήμιο είχαμε δύο παιδιά που έπαιρναν πολύ μεγάλους βαθμούς σε όλα τα μαθήματα. Ο ένας ήταν φιλαράκι με τους πάντες, ο άλλος σνομπ μέχρι αηδίας. Ποιόν νομίζεις ότι θεωρούσαμε σπασίκλα από τους δύο;
 

SBE

¥
Επί τη ευκαιρία, μήπως μπορεί να μου πει κανείς τί είναι η τράπεζα θεμάτων και γιατί τόση γκρίνια γι' αυτή;
 
Η τράπεζα θεμάτων είναι αυτό που λέει το όνομά της. Ένα μεγάλο σύνολο από θέματα εξετάσεων για κάθε μάθημα (της Α' και της Β' Λυκείου).
Ο ντόρος γίνεται για τον εξής λόγο: Από πέρυσι πέρασε νόμος που ορίζει ότι τα θέματα των τελικών εξετάσεων του Ιουνίου δεν θα μπαίνουν όλα από τον καθηγητή που δίδασκε το μάθημα, αλλά μόνο τα μισά. Τα υπόλοιπα μισά θα κληρώνονται από την τράπεζα θεμάτων. Το μέτρο αυτό, σε συνδυασμό με μια ρύθμιση ότι για να περάσεις την τάξη δεν αρκεί να έχεις προβιβάσιμο μέσο όρο (10) αλλά επιπλέον να έχεις πάνω από 8 σε δύο βασικά μαθήματα, τη γλώσσα και τα μαθηματικά, αύξησε απότομα πέρυσι τους μετεξεταστέους. Για μερικές ενδεικτικές αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας απέναντι στο μέτρο, ρίξε μια ματιά εδώ.
 

SBE

¥
ΟΚ, αν και δεν καταλαβαίνω προς τί το μίσος κι ο αλληλοσπαραγμός. Δε μου φαίνεται κακή ιδέα, αν και δεν ξέρω γιατί μόνο 50% κι όχι 100

Τ'ωρα, συγγνωμη, το 8 στα μαθηματικά και τη γλώσσα είναι τόσο δύσκολο πια; Όποιος μαθητής έχει 8 στη γλώσσα χρειάζεται όχι φροντιστηριο αλλά έλεγχο μπας και έχει κάποιο μαθησιακό προβλημα.
 
Top