Σε τούτα εδώ τα μάρμαρα

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Δεν ξέρω αν είναι εδώ η πιο κατάλληλη θέση, στα εφήμερα πάντως δεν πρέπει να δεχτούμε να τοποθετηθεί...

Με άδειες μπαταρίες ο συναγερμός

Πόρισμα - καταπέλτης για τη τη μεγάλη ληστεία στην Εθνική Πινακοθήκη στις 9 Ιανουαρίου, με λεία, μεταξύ άλλων, το «Γυναικείο κεφάλι» που φιλοτέχνησε ο Πικάσο το 1939.

Σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, Λέανδρου Ρακιτζή, οι μπαταρίες του συναγερμού του μουσείου ήταν άδειες και κανείς δεν τις άλλαζε, με αποτέλεσμα να βγαίνει off το σύστημα, οι κασέτες των καμερών είχαν τελειώσει, ενώ μεγάλος αριθμός από τους φύλακες είχε μετατεθεί στην γκαρνταρόμπα και στην έκδοση εισιτηρίων.


Πηγή: Αθήνα 984
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Συγγνώμη, ποια γκαρνταρόμπα; Ακόμα και του Μεγάρου Μουσικής η γκαρνταρόμπα υπολειτουργεί, για τα δεδομένα της αίθουσας, επειδή πάρα πολλοί παίρνουν τα παλτά τους μαζί τους μέσα στην αίθουσα. Στην Εθνική Πινακοθήκη τι είδους γκαρνταρόμπα πρέπει να λειτουργεί και πόσους υπαλλήλους απασχολεί;
 

SBE

¥
Αν απασχολεί έναν υπάλληλο κι αν τη δουλειά είναι αναγκασμένος να την κάνει ο φύλακας, είναι ένας υπάλληλος λιγότερος από την ασφάλεια του κτηρίου, δεν έχει σημασία το μέγεθος του βεστιαρίου.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Βρέθηκε ναός της Αρτεμης στην ορεινή Αρκαδία

Το ιερό της Αρτέμιδος Λυκοάτιδας, το μοναδικό γνωστό ιερό στην Ελλάδα αφιερωμένο στη θεά με το συγκεκριμένο επιθετικό προσδιορισμό, εντόπισαν κατά τις ανασκαφές τους στην Αρκαδία οι αρχαιολόγοι του Φινλανδικού Ινστιτούτου Αθηνών, δημιουργώντας νέα δεδομένα στην αρκαδική τοπογραφία.


Συνέχεια εδώ (Έθνος, σήμερα)
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Δράση για τα Αρχαϊκά [sic!?] Χρώματα στο Μουσείο Ακρόπολης

[...] Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, το Μουσείο Ακρόπολης επιθυμεί να κάνει μία έρευνα για την μοναδική συλλογή των αρχαϊκών αγαλμάτων του που σώζουν λίγο ή πολύ τα χρώματά τους και να ανοίξει μία ευρύτατη συζήτηση με κοινό και ειδικούς για θέματα τεχνικής των χρωμάτων, την ανίχνευσή τους με νέες τεχνολογίες, την πειραματική χρήση τους σε μαρμάρινες επιφάνειες, την ψηφιακή αποκατάστασή τους, τη σημασία τους αλλά και την αισθητική αντίληψη της αρχαϊκής εποχής για τα χρώματα. [...]

Τα χρώματα για τους αρχαίους Έλληνες και την κοινωνία τους αποτελούσαν ένα μέσο χαρακτηρισμού. Οι θεοί είχαν ξανθή κόμη που ακτινοβολούσε τη δύναμή τους, οι πολεμιστές και αθλητές φαιόχρωμη επιδερμίδα ως ένδειξη αρετής και ανδρείας, οι κόρες λευκό δέρμα που δήλωνε τη χάρη και λάμψη της νεότητας. [...]

Στο πλαίσιο της δράσης για τα Αρχαϊκά Χρώματα, το Μουσείο προσκαλεί τις οικογένειες με τα παιδιά τους να ανακαλύψουν τα αρχαϊκά χρώματα μέσα από διάφορα παιχνίδια και χρωματίζοντας την Πεπλοφόρο.[...]


Δείτε όλο το ρεπορτάζ εδώ.

Χρωμάτισε την Πεπλοφόρο, εδώ
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Να μην προβληθεί σποτ του ΣΕΑ κατά των περικοπών στον πολιτισμό ζητά το ΚΑΣ
Κατά της προβολής στην τηλεόραση τηλεοπτικού σποτ που γύρισε ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων στο πλαίσιο της διεθνούς καμπάνιας του για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς από τις περικοπές σε κονδύλια και προσωπικό, τάχθηκε κατά πλειοψηφία το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.

Σύμφωνα με το σενάριο του σποτ, που κυκλοφορεί ευρέως στο Διαδίκτυο εδώ και μήνες, ένα κοριτσάκι επισκέπτεται με τη μητέρα της το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, κάποια στιγμή απομακρύνεται από αυτήν και περιφέρεται στις αίθουσες του Μουσείου.

Σταματά μπροστά στο άγαλμα της Φρασίκλειας, με την οποία κάνει μια κρυφή «συνομιλία» και το κοριτσάκι χαμογελά.

Όμως, ξαφνικά ένα χέρι τραβά απότομα το κορίτσι σαν κάποιος να θέλει να το απαγάγει. Πέφτει μια καρτέλα, που γράφει «Δεν υπάρχει μέλλον».

Στην επόμενη σκηνή, το κορίτσι είναι στη θέση του, λείπει όμως από τη βάση της η Φρασίκλεια.

Η επόμενη καρτέλα που πέφτει γράφει «Χωρίς παρελθόν».

Το σποτάκι τελειώνει με τη φράση «Τα μνημεία δεν έχουν φωνή, εσύ έχεις», που είναι και το κεντρικό σύνθημα της εκστρατείας.
(άρθρο στα ΝΕΑ)

Το σποτάκι:

 

SBE

¥
Αν δεν είχε επεξήγηση η διαφήμιση θα έλεγα ότι έχει να κάνει με την αρχαιοκαπηλία κι όχι με τις περικοπές των μουσείων. Μ'άλλα λόγια δεν είναι ιδιαίτερα επιτυχημένο.
Και επιπλεόν, στο τέλος λεέι όχι στις περικοπές του ΔΝΤ και της ΕΕ. Και αυτό το μήνυμα στους ξένους λέει απλώς οι κλασσικοί Έλληνες, για όλα φταίνε οι άλλοι. Και μοιάζει σα να είναι το μήνυμα πολιτική δήλωση παρά μηνυμα για συμπαράσταση. Κι αυτό ορισμένους θεατές θα τους απομακρύνει. Και δε μας συμφέρει, ειδικά αν οι θεατές είναι άνθρωποι έτοιμοι για δωρεές.
 
Κι εγώ βρίσκω το βίντεο επιεικώς πανάθλιο. Τι νόημα έχει η σκηνή της απαγωγής του παιδιού; Θα μπορούσαν να έχουν κάνει κάτι λιγότερο 'αστυνομικό', μα απολύτως πραγματικό: να δείχνουν το κοριτσάκι να φτάνει κάθε τρεις και λίγο μπροστά στις τόσες και τόσες κλειστές αίθουσες, καθώς και να δείξουν την (μόνιμη) ανακοίνωση στο ταμείο που λέει ότι "σήμερα" οι τάδε και τάδε αίθουσες είναι κλειστές. Και μάλιστα να το απλώσουν χρόνο το χρόνο: 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, μαζί και τα περιορισμένα ωράρια λειτουργίας. Τι πιο απλό; Αντ' αυτού, έκαναν αυτό το βαρύγδουπο τερατούργημα.
 
Εγώ στην αρχή νόμιζα ότι πρόκειται για έκκληση επιστροφής των ελγίνειων μαρμάρων και η απαγωγή συμβόλιζε την αρπαγή τους από τον λόρδο.
 
Ένα άρθρο της ανεκδιήγητης Βένας Γεωργακοπούλου για το "Φιλμάκι", άρθρο με το οποίο συμφωνώ --στα βασικά. (Προταγκόν)
 

nickel

Administrator
Staff member
Χρειάζεται εδώ το «ανεκδιήγητης», έτσι, χωρίς αιτιολόγηση;

Μου κάλυψες την περιέργεια για το περίφημο φιλμάκι — το οποίο αφήνει λίγο την εντύπωση «Μην αφήνετε το παιδί σας μόνο του στα μουσεία. Είναι τόσο άδεια που μπορεί να σας το κλέψουν».
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Πολλές φορές έχουμε γράψει εδώ για την αξιοποίηση της κλασικής μας κληρονομιάς με διάφορους τρόπους, π.χ.τουριστικούς και πανεπιστημιακούς. Στην έκθεση Η Ελλάδα σε δέκα χρόνια εξετάζουν και αυτό το ενδεχόμενο. Δεν το θεωρούν ιδιαίτερα σημαντικό ποσοτικά· περισσότερο ποιοτικά. Αντιγράφω από τη σελ. 78:

Η υπογράμμιση με πράσινα είναι δική μου. Αν δείτε οτιδήποτε από όλα αυτά τα επόμενα δέκα χρόνια και είμαστε όλοι καλά, ελάτε να μου τρυπήσετε τη μύτη.

4.2.7.1 Classical Hub

Greece can leverage on its unique history and Classical heritage and become a globally relevant Classical Hub acting both on the Classical Studies and the Classical tourism fronts.

The focal point of the country's effort in Classical studies could be to develop two world class international postgraduate programs with a focus on Classical Theatrology and Classical Archaeology. The two postgraduate programs could be offered jointly from the University of Athens and the University of Thessaloniki, with one program focusing on Theatrology and the other on Archaeology.

There are four main prerequisites in doing so: (i) Ensuring top quality faculty members with the aspiration for the two programs to have at least 30% international faculty members and the faculty-to-student ratio to be around 1:7; (ii) enticing top foreign students to study in Greece aspiring for 50% of the students to be international with teaching, as well as university services being in English and scholarships being available for distinctive candidates from abroad; (iii) granting full access to infrastructure and facilities available (e.g., libraries, archaeological digs, laboratories) and free access to all museums and archaeological sites; and (iv) proper governance requiring the two postgraduate programs to operate with greater flexibility than current academic programs in Greece adopting local best practices where available while escaping the structural inefficiencies of the tertiary educational system.

Classical tourism could be a standalone tourism proposition targeting a particular segment of visitors or a complementary proposition for the 'sun & beach', 'sailing/yachting', 'city break' or other visitor segments. Despite Greece's apparent inherent advantages, Greece's Classical (and more broadly cultural) tourism seems to suffer from a lower quality perception as a result of typically mediocre visitor experience. It is indicative that among 177 cultural sites and museums analyzed, 65% (i.e., 116) do not even provide basic services such as toilets, canteen, and parking while opening hours remain inflexible and several sites are reported not to meet the aspired operating standards. Finally, Greek Tourism campaigning traditionally focuses on the mainstream 'sun & beach' theme and past efforts to promote Classical tourism have been few and of relatively limited global reach.

To effectively develop Classical tourism, Greece could consider several changes and reforms such as: (i) immediately addressing infrastructure and service gaps and developing a comprehensive 3-5 year site development plan; (ii) securing opening schedule flexibility and higher quality operating standards by establishing a new framework for the opening hours and introducing the role of site manager; (iii) developing attractive experience propositions with the state facilitating the development of attractive 'packages' (to be offered by the private sector) and developing a smartphone/tablet PC application covering prominent sites; (iv) reinforcing the country's global position with "Classical Greece", effectively integrating and promoting the "Classical Greece" concept within the 'umbrella' Greek tourism campaign and developing a dedicated website (e.g., "Classical-Greece.com", "Greek-Heritage.com"); (v) generating revenues (ticket and product) for re-investment into "Classical Greece" and closing the gap between Greece and its European peers who manage to extract three times more revenue per visitor; and (vi) developing the necessary capabilities through focused training programs for site personnel and the injection of market talent into the Ministry of Culture and the Archaeological and Expropriations Fund (Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων - ΤΑΠΑ).

Developing Greece as a pre-eminent 'Classics Hub' featuring international Classical postgraduate programs and a new concept for Classical tourism would have a major strategic and symbolic impact for Greece. It would also have a small yet accountable economic impact for the country. In a 10 year horizon, the incremental GVA and employment impact for the Greek economy could be €25-30 million and 500-750 new jobs respectively.
 

SBE

¥
To καλύτερο μουσείο που έχω επισκεφτεί ήταν το μουσείο του Γουότερφορντ.
Το Γουότερφορντ είναι μια κωμόπολη της Ιρλανδίας όπου βρέθηκαν μάλλον ασήμαντα νεολιθικά αρχαία. Το μουσείο χρησιμοποιεί τα ελάχιστα αρχαία για να αναπαραστήσει ένα νεολιθικό χωριό με εξαιρετικά εκπαιδευτικό τρόπο. Κι εγώ κι η παρέα μου συμφωνήσαμε ότι το μουσείο άξιζε τα λεφτά του.

Δεύτερη καλή εντύπωση, το μουσείο του Μπαθ. Για όσους δεν ξέρουν, το Μπαθ ήταν ρωμαϊκή πόλη με τοπική λατρεία των θερμών πηγών. Το μουσείο έχει ευρήματα που για τα ελληνικά δεδομένα είναι δευτεράντζες και τριτάντζες, άλλωστε οι Ρωμαίοι που πήγαιναν εκεί πιο πολύ σαν εξορία στους απολίτιστους θα έβλεπαν τη μετάθεση. Όμως το μουσείο έχει πολύ καλοσχεδιασμένες βιτρίνες, χρησιμοποιεί φωτιστικά εφφέ πολύ καλά, έχει μπόλικα διδακτικά και ενημερωτικά και στο τέλος έχει πωλητήριο γεμάτο καλαίσθητα και αξιόλογα δώρα για όλα τα βαλάντια. Α, ναι, έχει και τουαλέτες της προκοπής, αλλά αυτό είναι αναμενόμενο.

Από τα ελληνικά δημόσια μουσεία, της Ακρόπολης πλησιάζει αυτό το στυλ. Τα διάφορα μουσεία Μπενάκη το προσπαθούν πάρα πολύ καλά, αλλά νομίζω ότι το μουσείο κυκλαδικής τέχνης το έχει πετύχει (το πωλητήριό του όμως είναι γεμάτο ακριβά είδη δώρων, χρειάζονται και φτηνότερα).

Αυτό που δεν έχουμε καταλάβει στην Ελλάδα είναι ότι ο μέσος τουρίστας θα πάει στο μουσείο γιατί έτσι κάνει ο κόσμος όταν κάνει τουρισμό, όχι γιατί έχει κάποια ιδιαίτερη κάψα να δει την πώς τη λένε της διαφήμισης. Αν το μουσείο τον τραβήξει και του παρουσιάζει κάτι ενδιαφέρον και εκπαιδευτικό, ειδικά αν απασχολήσει τα παιδιά του, τότε θα αφήσει χρήματα στο πωλητήριο, θα το πει και σε άλλους κλπκλπ. Θυμάμαι είχε πει ο Παντερμαλής πριν από χρόνια ότι υπήρχε μεγάλη αντίσταση στην ύπαρξη τουαλέτας στο μουσείο της Ακρόπολης, με το επιχείρημα ότι ο τουρίστας θα πάει εκεί για την πνευματική μέθεξη, όχι για την ανάγκη του. Ναι, ειδικά αν ο τουρίστας επισκέπτεται με δυο μικρά παιδιά που πεινάνε, διψάνε και χρειάζονται άλλαγμα, η πρώτη του έγνοια θα είναι η πνευματική μέθεξη.
 
Θυμάμαι είχε πει ο Παντερμαλής πριν από χρόνια ότι υπήρχε μεγάλη αντίσταση στην ύπαρξη τουαλέτας στο μουσείο της Ακρόπολης, με το επιχείρημα ότι ο τουρίστας θα πάει εκεί για την πνευματική μέθεξη, όχι για την ανάγκη του. Ναι, ειδικά αν ο τουρίστας επισκέπτεται με δυο μικρά παιδιά που πεινάνε, διψάνε και χρειάζονται άλλαγμα, η πρώτη του έγνοια θα είναι η πνευματική μέθεξη.

Όλα κι όλα. Αν τα σκατόμωρα δεν μπορούν να κρατήσουν τα τσίσα τους, να μην πατάνε στον ιερό χώρο του μουσείου. Είναι γνωστό άλλωστε ότι οι αρχαίοι δεν έκαναν τσισάκια.
 

Earion

Moderator
Staff member
Παυλοπέτρι, η βυθισμένη προϊστορική πόλη

Απέναντι από την Ελαφόνησο της Λακωνίας, πολύ κοντά στην ηπειρωτική ακτή, αναδύεται από την παχιά άμμο ένα μικρό νησάκι, που οι ντόπιοι το λένε Παυλοπέτρι. Η απόσταση απ’ το νησί ώς τη στεριά είναι μικρή και το βάθος της θάλασσας δεν ξεπερνά τα δυόμιση με τρία το πολύ μέτρα. Έτσι όσοι κάνουν το μπάνιο τους εκεί εύκολα διακρίνουν στα πεντακάθαρα νερά τα υπολείμματα αρχαίας ανθρώπινης παρουσίας. Δεν είναι δύσκολο να φτάσει κανείς από την αμμουδιά στο νησί, μισό περπατώντας μισό κολυμπώντας, και ανεβαίνοντας επάνω να εκπλαγεί διαπιστώνοντας ότι όλη η έκταση του νησιού είναι γεμάτη σπασμένα αγγεία («όστρακα»). Επίσης στη στεριά φαίνονται τα υπολείμματα προϊστορικών τάφων (της μυκηναϊκής εποχής).

Ο τόπος αρχαιολογικά δεν είναι άγνωστος· έχει εντοπιστεί και ερευνηθεί (καθόλου διεξοδικά όμως) από τη δεκαετία του ’60. Το ενδιαφέρον εντοπίζεται στο βυθισμένο κομμάτι, και σε αυτό επανήλθαν πριν λίγα χρόνια οι αρχαιολόγοι, αναζητώντας τον βυθισμένο προϊστορικό οικισμό, αυτή τη φορά με προωθημένο τεχνολογικά εξοπλισμό και με εργαλεία αποτύπωσης εκπληκτικής ακριβείας. Ένα κείμενο του Σταύρου Διοσκουρίδη στη Lifo εξηγεί πολλά και με αρκετές λεπτομέρειες· αξίζει να το διαβάσετε. Αλλά πολύ περισσότερο αξίζει να παρακολουθήσετε το παρακάτω ωριαίο ντοκιμαντέρ (περσινή παραγωγή), που δίνει με την απαράμιλλη ποιότητα του BBC και τα εκπληκτικά γραφικά του την ευκαιρία να γευτεί κανείς τρία εντυπωσιακά θεάματα σε ένα: αρχαιολογία, φυσικό κάλλος και υπερσύγχρονη τεχνολογία.



Παραβλέψτε τον ελαφρά ενοχλητικό στόμφο στην παρουσίαση (μυστηριώδεις πολιτισμοί στο βυθό, μυκηναϊκές Ατλαντίδες, τσουνάμια), στο τέλος τέλος έτσι κάνουν όλα τα ντοκιμαντέρ. Εμένα το αποτέλεσμα με ενθουσίασε (και με γύρισε κάτι δεκαετίες πίσω). Περιττό να ειπωθεί ότι πριν από είκοσι χρόνια τα ευρήματα ήταν κατά πολύ περισσότερα. Χάθηκαν και χάνονται γιατί είναι εντελώς εκτεθειμένα στον πρώτο τυχόντα που κάνει μπάνιο (οι ταβέρνες στην Ελαφόνησο είχαν σωρό τους αμφορείς αραδιασμένους για επίδειξη).
 
Πάρα πολύ ωραίο. Εμένα δεν με πείραξε ο στόμφος. Το μόνο που με ενόχλησε ήταν η παρουσία Macbook.
 
"Ανεκδιήγητης": έχω μνήμη γκαμήλας... Κάπου είναι το λινκ, αλλά βιάζομαι.
 
Top