metafrasi banner

Νέες φορολογικές ρυθμίσεις για ελεύθερους επαγγελματίες από το 2014

Zazula

Administrator
Staff member
Το αντίθετο όμως (η μη παρακράτηση φόρου) ενώ υφίσταται υποχρέωση θα αποτελεί φορολογική παράβαση.
Είναι φορολογική παράβαση μόνο για τον εκδότη του στοιχείου, ή και για τον λήπτη;
 
Είναι φορολογική παράβαση μόνο για τον εκδότη του στοιχείου, ή και για τον λήπτη;

Έλα μου, ντε! Δύσκολα μου βάζεις, μίστερ Ζαζ! Προσωπικά θα περιμένω τις διευκρινίσεις, αφού δεν καίγομαι για άμεση έκδοση παραστατικών, και βλέπουμε.
 
Ο εκδότης του στοιχείου είναι που δεν έχει ευθύνη! Όπως έχω επιμείνει πολλές φορές, η αναγραφή της παρακράτησης του φόρου 20% είναι προαιρετική. Ο λήπτης του παραστατικού είναι ο υποχρεωμένος να πραγματοποιήσει την παρακράτηση, και φυσικά να αποδώσει τον φόρο.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Λάθη σε δηλώσεις ΦΠΑ διορθώνονται με εμπρόθεσμες τροποποιητικές
Οδηγίες από τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων Χ. Θεοχάρη (από το Βήμα)

Aθήνα
Να υποβάλλουν εμπρόθεσμα τις τροποποιητικές περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ όταν διαπιστώνουν λάθη στην αρχική περιοδική δήλωση παροτρύνει τους φοροτέχνες – λογιστές και τους φορολογούμενους ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων κ. Χ. Θεοχάρης.

Απαντώντας σε ερωτήματα φορολογουμένων που υπέβαλαν εμπρόθεσμα λάθος περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ (είτε με λιγότερο ΦΠΑ είτε με περισσότερο) ο κ. Θεοχάρης ξεκαθάρισε πως το λάθος διορθώνεται με δεύτερη εμπρόθεσμη τροποποιητική δήλωση.

Για παράδειγμα έστω ότι αρχική δήλωση ΦΠΑ για το τρίμηνο από 1.10.2013 – 31.12.2013 υποβλήθηκε χθες 16 Ιανουαρίου 2014 με λάθος στοιχεία , και σήμερα 17 Ιανουαρίου ο φορολογούμενος ή ο λογιστής του διαπίστωσε ότι είχε κάνει ένα λάθος και ότι το ορθό ποσό που έπρεπε να αναγραφεί στον κωδικό 353 ήταν 5.000 ευρώ, αντί του ποσού 10.000 ευρώ που είχε αναγραφεί εκ παραδρομής στην αρχική δήλωση, θα πρέπει να υποβάλει τροποποιητική δήλωση με τα ορθά ποσά.

Αν με την τροποποιητική δήλωση μειώνεται το χρεωστικό υπόλοιπο της αρχικής δήλωσης, δεν υπάρχει υποχρέωση καταβολής του μη οφειλόμενου ποσού και η τακτοποίηση της διαφοράς αυτής θα πραγματοποιηθεί από το υπουργείο Οικονομικών εκ των υστέρων, λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα και των δύο δηλώσεων.
 

nickel

Administrator
Staff member
Το αντίθετο όμως (η μη παρακράτηση φόρου) ενώ υφίσταται υποχρέωση θα αποτελεί φορολογική παράβαση.

Καλημέρα. Και πόσο θα είναι το πρόστιμο σ' αυτή την περίπτωση; :curse:
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Πλέον για κάθε φόρο που πληρώνεται μέσω ηλεκτρονικής διατραπεζική (web banking) θα πρέπει οι φορολογούμενοι να επιλέγουν την ένδειξη «Βεβαιωμένες Οφειλές Δ.Ο.Υ.» και όχι για παράδειγμα ΦΠΑ, ή Φ.Μ.Υ. ή Δήλωση εισοδήματος κ.λπ.

Φαίνεται ότι έχει γίνει και κάποιο ψιλομπάχαλο με την ταυτότητα πληρωμής, αν κρίνω από τη συζήτηση σε αυτή τη σελίδα όπου με έστειλε ο Κομηβάλταρος. Δείτε την, έστω και ενημερωτικά. Η κρίσιμη απάντηση είναι στο εκεί ποστ #18.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Κι εγώ πήγα να την πατήσω για μια στιγμή, και επέλεξα ΦΠΑ, αντί "Βεβαιωμένες οφειλές", αλλά η αλήθεια είναι ότι και η ταυτότητα πληρωμής γράφει επάνω φαρδιά-πλατιά "Πληρωμή Βεβαιωμένων Οφειλών" όπως ακριβώς είναι και η επιλογή που πρέπει να κάνουμε από το μενού.
 
Φαίνεται ότι έχει γίνει και κάποιο ψιλομπάχαλο με την ταυτότητα πληρωμής, αν κρίνω από τη συζήτηση σε αυτή τη σελίδα όπου με έστειλε ο Κομηβάλταρος. Δείτε την, έστω και ενημερωτικά. Η κρίσιμη απάντηση είναι στο εκεί ποστ #18.

Α! Ναι! Αυτό το ξέρω από πρώτο χέρι, και ήθελα να το αναφέρω, αλλά είχα πήξει στη δουλειά και μετά το ξέχασα. Όταν πας στο taxisnet και υποβάλλεις την περιοδική δήλωση και ζητήσεις ταυτότητα πληρωμής, σου γράφει πάνω
"πληρωμή βεβαιωμένων οφειλών εκτός ρύθμισης"

και στο web banking δεν πηγαίνεις στις Πληρωμές ΦΠΑ, αλλά στις βεβαιωμένες οφειλές, δηλαδή στο Β
Α! και στην ταυτότητα συναλλαγής εισάγεις πλέον ολόκληρο τον αριθμό, δηλαδή και το ΑΦΜ σου και τους δύο επόμενους αριθμούς, και όχι πλέον μόνο τον μεσαίο αριθμό, όπως κάναμε παλιά.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member

Όμως, rogne, εκεί που παραπέμπεις λέει:

Ειδικότερα, όσοι επιχειρηματίες τηρούν διπλογραφικά βιβλία (πρώην Γ΄ κατηγορίας) θα πρέπει να υποβάλλουν κάθε μήνα τις συγκεντρωτικές καταστάσεις πελατών- προμηθευτών, ενώ όσοι τηρούν απλογραφικά βιβλία (εσόδων- εξόδων ή πρώην Β΄ κατηγορίας) θα υποχρεούνται να υποβάλλουν τις καταστάσεις προμηθευτών ανά τρίμηνο.

Άρα, εμείς (οι μεταφραστές) θα είμαστε στο τρίμηνο, όχι;
 
Αυτό με τις καταστάσεις πελατών-προμηθευτών είναι τραγικό. Για μένα, τουλάχιστον που δεν έμαθα ποτέ να την υποβάλλω μόνη μου και που έπρεπε να βάζω αλλεπάλληλες υπενθυμίσεις 2 μήνες πριν για να μην την ξεχάσω. Τελικά τα νέα μέτρα θα σε στέλνουν στο λογιστή κάθε τρεις και λίγο. Εγώ, τουλάχιστον, σαν μικροεπιχειρηματίας (τρομάρα μου), πήγαινα στον λογιστή για 3 πράγματα: τη δήλωση εισοδήματος, την εκκαθαριστική ΦΠΑ και τη συγκεντρωτική πελατών προμηθευτών, και όλα αυτά από 1 φορά το χρόνο. Τα νεύρα μου! Όποιος μπορεί να μας κάνει φοροτεχνικά σεμινάρια επιβίωσης για το νέο έτος θα είναι χρυσός άνθρωπος! Πάντως, το πρώτο βήμα είναι να ενημερωθούμε σιγά σιγά. Μπράβο για το νήμα.
 

Zazula

Administrator
Staff member
Εγώ να δεις, oliver_twisted, που λόγω διπλογραφικού θα το 'χω κάθε μήνα (και 2,5 k€ την 1η εκπρόθεσμη ΦΠΑ — που με τους δύο διπλασιασμούς φτάνει στο δεκαχίλιαρο την τρίτη)... Σήμερα λέγαμε με τον λογιστή, πάντως, ότι είναι πολύ πιθανόν κάποια απ' τα νέα μέτρα (λ.χ. η κατάργηση των θεωρήσεων) να μην λειτουργήσουν με τον προσδοκώμενο τρόπο, κι έτσι να 'χουμε ξανά μανά νέες φορολογικές διαδικασίες μέσα στην άνοιξη. Εκείνοι όμως που σκέφτονται σοβαρά να παρατήσουν το επάγγελμα είναι κάποιοι λογιστές — που έχουν όλη τη φορονομοθεσία να αλλάζει Δεκέμβρη-Γενάρη, και πολλές διευκρινιστικές ΠΟΛ να μην έχουν εκδοθεί ακόμη, και που με το πρώτο λάθος που ενδεχομένως κάνουν θα χρειαστεί να καταβάλουν πολύ περισσότερα απ' όσα εισπράττουν απ' τον συγκεκριμένο πελάτη.
 
Στη Γαλλία απ' ό,τι βλέπω το πρόστιμο για εκπρόθεσμη δήλωση ΦΠΑ είναι 150 ευρώ:

Ainsi, envoyer hors délai une déclaration de TVA, même si elle mentionne un crédit de TVA, attire l'attention du Fisc et est passible d'une amende de 150 euros.
 
Όμως, rogne, εκεί που παραπέμπεις λέει:



Άρα, εμείς (οι μεταφραστές) θα είμαστε στο τρίμηνο, όχι;

Ντοκ, αυτό που εγώ κατάλαβα είναι ότι:
1) το θέμα βρίσκεται σε πιλοτικό στάδιο μέχρι τον Απρίλιο που γίνεται υποχρεωτικό για όλους και έτσι τον μήνα αυτόν θα πρέπει να υποβάλλουμε όλοι οι υπόχρεοι την κατάσταση πελατών προμηθευτών για το Α' τρίμηνο του 2014
Από 'κει και πέρα:
2) η κατάσταση πελατών υποβάλλεται από ΟΛΟΥΣ σε μηνιαία βάση
ενώ
3) η κατάσταση προμηθευτών υποβάλλεται σε μηνιαία βάση από τους υπόχρεους που τηρούν διπλογραφικό σύστημα, και σε τριμηνιαία βάση από αυτούς που τηρούν απλογραφικό σύστημα. (Και ότι μπαίνουν όλα τα τιμολόγια, όχι μόνο αυτά που είναι πάνω από 300 ευρώ).

Οπότε ο Ζαζ, λόγου χάρη, μετά τον Απρίλιο, υποβάλλει και τις 2 καταστάσεις κάθε μήνα, ενώ εγώ υποβάλλω την πελατών κάθε μήνα και την προμηθευτών κάθε τρίμηνο, σαν το ΦΠΑ. Αυτά κατάλαβα εγώ, τουλάχιστον. Διορθώστε ελεύθερα. Ελπίζω μέχρι τον Απρίλιο να έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Οπότε ο Ζαζ, λόγου χάρη, μετά τον Απρίλιο, υποβάλλει και τις 2 καταστάσεις κάθε μήνα, ενώ εγώ υποβάλλω την πελατών κάθε μήνα και την προμηθευτών κάθε τρίμηνο, σαν το ΦΠΑ. Αυτά κατάλαβα εγώ, τουλάχιστον. Διορθώστε ελεύθερα. Ελπίζω μέχρι τον Απρίλιο να έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο.
Ναι, τελικά κάπως έτσι μού τα εξήγησε χτες βράδυ και ο λογιστής μου. 'Οτι θα έχουμε διαφορετικές προθεσμίες. Όμως, όπως λες Όλι, όλα είναι ακόμη λίγο πιλοτικά και πριν βγει η σχετική εγκύκλιος είναι ακόμη στον αέρα.
 

rogne

¥
Χωρίς να θέλω να προκαλέσω (έξτρα) πανικό, από λογιστικούς κύκλους κυκλοφορεί ότι καταργείται (καταργήθηκε ήδη δηλαδή) από 1/1/2014 και η πληρωμή με απόδειξη επαγγελματικής δαπάνης. Είμαι κάπως δύσπιστος σχετικά με αυτό, ιδίως έτσι γενικά όπως ακούγεται, αλλά οποιαδήποτε πληροφορία είναι προφανώς ευπρόσδεκτη...
 

Zazula

Administrator
Staff member
Χωρίς να θέλω να προκαλέσω (έξτρα) πανικό, από λογιστικούς κύκλους κυκλοφορεί ότι καταργείται (καταργήθηκε ήδη δηλαδή) από 1/1/2014 και η πληρωμή με απόδειξη επαγγελματικής δαπάνης. Είμαι κάπως δύσπιστος σχετικά με αυτό, ιδίως έτσι γενικά όπως ακούγεται, αλλά οποιαδήποτε πληροφορία είναι προφανώς ευπρόσδεκτη...
Κι εμένα μου το είπε ο λογιστής μου πως έχει καταργηθεί και να μην πληρώνω κανέναν με ΑΕΔ (αυτά την Παρασκευή 17/1, βλ. #53). Όταν πέρασα απ' τον ΟΣΕΔΛ την ίδια μέρα για άλλη δουλειά και ρώτησα στο λογιστήριό τους, μου είπαν πως εκείνοι συνεχίζουν να πληρώνουν κανονικά με ΑΕΔ.
 

Zazula

Administrator
Staff member
Χμ, η Απόδειξη Δαπάνης ήταν στην παρ. 13 του Άρθρου 8 του ΚΦΑΣ, και βλέπω πως από 1/1/2014 έχει καταργηθεί ολόκληρο το εν λόγω άρθρο. Οπότε η μόνη σχετική πρόβλεψη είναι πλέον η παρ. 5 του Άρθρου 6 του ΚΦΑΣ, για την οποία έχει εκδοθεί η ΠΟΛ 1004/2013 (http://www.taxheaven.gr/laws/circular/view/id/15324) — βλ. ιδ. παρ. 2 άρθρου 3:
Οι υπόχρεοι απεικόνισης συναλλαγών και τα πρόσωπα της παραγράφου 1 του άρθρου 3 (Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ. κ.λπ), στις περιπτώσεις συναλλαγών με ιδιώτες, αποδεικνύουν τις συναλλαγές τους με τη σύνταξη τίτλου κτήσης, που περιλαμβάνει τα στοιχεία των συμβαλλομένων, καθώς και τα πλήρη στοιχεία της συναλλαγής, όπως αναλυτικά αναφέρονται στις παραγράφους 10 και 11 του άρθρου αυτού.
Διευκρινίζεται ότι, ως «τίτλος κτήσης», μπορεί να θεωρηθεί, ενδεικτικά, κάθε έγγραφη συμφωνία (συμφωνητικό), υπεύθυνη δήλωση, ακόμα και τιμολόγιο (αγοράς), αρκεί να περιλαμβάνουν όλα τα κατά τα ανωτέρω προαπαιτούμενα δεδομένα.
Ο τίτλος κτήσης πρέπει να συντάσσεται, στους χρόνους που κατά περίπτωση, αναφέρονται στις διατάξεις των παραγράφων 14 και 15 του άρθρου 6 του Κ.Φ.Α.Σ., που αναφέρονται στο χρόνο έκδοσης των τιμολογίων.
Στο σημείο αυτό διευκρινίζονται και τα εξής:
α) Η γνωστοποίηση μπορεί να υποβάλλεται εγγράφως, εφόσον στο έγγραφο αυτό απεικονίζονται όλα τα αναγκαία στοιχεία και δεδομένα (συμβαλλόμενων και συναλλαγής). Επίσης η γνωστοποίηση μπορεί να υποβάλλεται από απόσταση (μέσω fax ή ηλεκτρονικά).
β) Δεν απαγορεύεται, αντί των αναφερόμενων ανωτέρω (περ. α), να συνεχίσει να εκδίδεται τιμολόγιο, το οποίο θα αποστέλλεται άμεσα στη Δ.Ο.Υ. του αντισυμβαλλόμενου.
γ) Για το χρόνο γνωστοποίησης που ορίζεται ότι πρέπει να γίνεται άμεσα, διευκρινίζονται τα ακόλουθα:
γ2) Επί λήψης υπηρεσιών, με την παρέλευση του χρόνου έκδοσης τιμολογίου από τον υπόχρεο (ολοκλήρωση παροχής υπηρεσιών κ.λπ).
Για τη διευκόλυνση των υπόχρεων στις ως άνω περιπτώσεις (π.χ. παραλαβή αγαθών εκτός ωραρίου λειτουργίας, δυσκολία καταμέτρησης λόγω μεγάλων ποσοτήτων κ.λπ.), παρέχεται δυνατότητα η σχετική γνωστοποίηση να υποβάλλεται, το αργότερο, εντός της μεθεπόμενης εργάσιμης ημέρας από αυτή που συνέτρεξε το γεγονός.
Βλ. σχετική ανάλυση και εδώ: http://www.e-forologia.gr/cms/viewContents.aspx?id=152571
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Μια άλλη προφανής αλλαγή στην οποία θα αναγκαστούμε, αργά ή γρήγορα, είναι να μην δεχόμαστε πια συνεργασίες με πληρωμές μετά από 2, 3 και 4 και βάλε μήνες because ΦΠΑ και προστίματα (sic).
 
Top