Εσιόδοξα μυνήματα

bernardina

Moderator
Το Bloomberg απένειμε στην πόλη της Αθήνας το βραβείο Καινοτομίας

Η Αθήνα βραβεύθηκε γα την πλατφόρμα «ΣυνΑθηνά», η οποία στοχεύει στο να διευκολύνει και να δικτυώσει ομάδες πολιτών που οργανώνουν δράσεις για να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην πόλη.

«Η καταστροφική οικονομική κρίση» αναφέρει το Bloomberg «έχει επηρεάσει αρνητικά την αγορά εργασίας, τις υποδομές, αλλά και τη ζωή στα αστικά κέντρα της Ελλάδας. Η Αθήνα θα δημιουργήσει μια online πλατφόρμα που να συνδέει τις νέες δυναμικές προτάσεις της κοινωνίας των πολιτών με τοπικούς θεσμούς και την τοπική κυβέρνηση. Ο στόχος είναι να ανακαλύψουν συλλογικά λύσεις για τα προβλήματα, βάζοντας σταθερά θεμέλια και αναπτύσσοντας βιώσιμες πολιτικές για την αναβίωση της Αθήνας».



http://www.synathina.gr/
 

Earion

Moderator
Staff member
«Πρατήρια» φόρτισης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων δημιουργεί η ΔΕΗ

Σταθερή αύξηση του αριθμού ηλεκτροκίνητων οχημάτων και στους ελληνικούς δρόμους μέσα στα επόμενα χρόνια προβλέπουν οι φορείς και οι επιχειρήσεις που συμμετείχαν στο διεθνές συνέδριο που διοργάνωσε χθες η ΔΕΗ ...

Σήμερα στην Ελλάδα έχουν πωληθεί πάνω από 60 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ μέχρι και τον Αύγουστο του 2014 κυκλοφορούσαν 20-25.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ ανακοίνωσε χθες στο συνέδριο ότι η ΔΕΗ έχει δρομολογήσει την ενοικίαση με τη μορφή leasing 15 ηλεκτροκίνητων οχημάτων, ενώ παράλληλα εφαρμόζει ένα πιλοτικό έργο με την εγκατάσταση 15 σταθμών φόρτισης (8 στην Κοζάνη και 7 στην Αθήνα). ...

Σύμφωνα με τους στόχους που έχει θέσει η Ε.Ε., στην Ελλάδα θα πρέπει, μέχρι τέλος του 2020, να λειτουργούν 13.000 σημεία φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων.


Καθημερινή

Γιατί τα πρατήρια κλείστηκαν σε εισαγωγικά;
 
Η ΕΕ έχει θέσει στόχους αλλά μήπως είναι λίγο εξωπραγματικοί; 13.000 σημεία φόρτισης για πόσα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα; Ο αριθμός τους είναι απελπιστικά μικρός προς το παρόν και είναι δύσκολο να αυξηθεί εντυπωσιακά μέσα στην επόμενη πενταετία, δεδομένου του αρκετά μεγάλου κόστους τους και της πολύ μικρής κίνησης στην αγορά αυτοκινήτων. Τώρα για την Ελλάδα ειδικά το ευχάριστο θα ήταν να έκανε τίποτα χοντρές επενδύσεις η ΔΕΗ σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας, γιατί, με το κάρβουνο που καίει σήμερα, η παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος έχει δυσμενέστερο περιβαλλοντικό αντίκτυπο από το πετρέλαιο και την βενζίνη.
 

SBE

¥
Έλλη, αν θες να μιλήσουμε για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πολύ ευχαρίστως, το έχω μελετήσει το θέμα σε βάθος από την σκοπιά της πολιτείας, όχι της τεχνολογίας.
Στα πιο πρακτικά: κάποιος πρέπει να κάνει την αρχή, γιατί όσο δεν υπάρχουν σταθμοί φόρτισης δεν θα αγοράζει ο άλλος ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Στην Ελλάδα εντωμεταξύ έχουμε το πρόβλημα ότι οι περισσότεροι μένουν σε πολυκατοικίες και παρκάρουν στο δρόμο, που σημαίνει ότι δεν μπορείς να βάλεις μια μπαλαντέζα από τον πέμπτο να φορτίσεις το ιχ σου (αν και είμαι σίγουρη ότι κάποιοι θα το σκέφτονται σοβαρά). Οπότε ίσως για την Ελλάδα να είναι καλύτερη λύση οι σταθμοί αλλαγής μπαταρίας, που όμως απ'όσο ξέρω μόνο η Ρενώ και η Δανία τους έχουν πάρει σοβαρά μέχρι στιγμής.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Εμένα πολύ μου αρέσουν αυτά εδώ, αλλά βλέπετε πουθενά να γράφει τιμή; Πόσο κάνει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σαν αυτό;

Edit: Είδα σε κάποιο μήνυμα που ρωτάει κάποιος το 2012 και του απαντάνε 11.500 ευρώ. Είναι πολύ ακριβό. :(
 
Εμένα πολύ μου αρέσουν αυτά εδώ, αλλά βλέπετε πουθενά να γράφει τιμή; Πόσο κάνει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σαν αυτό;

Edit: Είδα σε κάποιο μήνυμα που ρωτάει κάποιος το 2012 και του απαντάνε 11.500 ευρώ. Είναι πολύ ακριβό. :(

Δυστυχώς τα ηλεκτροκίνητα είναι ακόμη αρκετά ακριβά, ειδικά για την σημερινή ελληνική πραγματικότητα.

Στα πιο πρακτικά: κάποιος πρέπει να κάνει την αρχή, γιατί όσο δεν υπάρχουν σταθμοί φόρτισης δεν θα αγοράζει ο άλλος ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Καμμιά αντίρρηση αλλά εγώ εστιάζω στο γεγονός ότι δεν έχεις κάποιο κέρδος να αντικαταστήσεις τα βενζινοκίνητα με ηλεκτροκίνητα αν για την παραγωγή ηλεκτρισμού χρησιμοποιείς πάλι ορυκτά καύσιμα και μάλιστα από τα πιο βρόμικα.
 

SBE

¥
δεν έχεις κάποιο κέρδος να αντικαταστήσεις τα βενζινοκίνητα με ηλεκτροκίνητα αν για την παραγωγή ηλεκτρισμού χρησιμοποιείς πάλι ορυκτά καύσιμα και μάλιστα από τα πιο βρόμικα.

Αυτό ισχύει για όλους, όχι μόνο για την Ελλάδα. Στο Λονδίνο είχε υποσχεθεί ο δήμαρχος να κάνει όλη την πόλη ηλεκτροκίνητη μέχρι το 2015 (φυσικά δεν υπάρχει περίπτωση) και ο αντίλογος ήταν, ναι, αλλά από πού προέρχεται το ρεύμα;
Από την άλλη είναι αναγκαία η αλλαγή από τον πολύ κόσμο για τον εξής λόγο: πρόκειται για αλλαγή συμπεριφοράς και τρόπου ζωής και είναι πολύ πιο δύσκολη αλλαγή από το να αντικαταστήσεις τις πηγές παραγωγής ρεύματος. Οπότε, όσο πιο νωρίς αρχίσεις, τόσο το καλύτερο.
Παρεμπιπτόντως, πριν την οικονομική κρίση κάποιες μελέτες στο ΗΒ πρόβλεπαν πλήρη μεταβίβαση σε ηλεκτικά αυτοκίνητα το 2030, και αυτός ήταν νομίζω ο στόχος της ΕΕ. Αλλά στο ΗΒ τότε ο χρόνος αντικατάστασης του συνόλου των ΙΧ ήταν εφτά χρόνια (δηλαδή το —δε θυμάμαι πόσο, νομίζω 90%— των ΙΧ που κυκλοφορούν στο δρόμο είναι κάτω της εφταετίας, παίρνει εφτά χρόνια περίπου η αλλαγή σε νέα τεχνολογία). Στην Ελλάδα τότε ο αντίστοιχος χρόνος ήταν 13 χρόνια. Και με την οικονομική κρίση ο χρόνος αυτός αυξάνεται —στο ΗΒ νομίζω το 2010 ήταν οχτώ χρόνια και ανέβαινε.
Όσο για την τιμή των ηλεκτρικών, Άλεξ, είναι πολύ ακριβότερα από τα αντίστοιχα συμβατικά και επιπλέον η μπαταρία τους (που είναι το ακριβότερο κομμάτι, γύρω στο 50% της τιμής), έχει μικρή διάρκεια ζωής. Κι άμα θέλει αντικατάσταση η μπαταρία, το ΙΧ είναι για πέταμα. Μάλιστα είναι ακριβά ακόμα και με την επιδότηση και μια μελέτη που είχα δει έλεγε, για το Leaf π.χ., ότι δεν αντισταθμίζεται το κόστος στο ΗΒ από τα προνόμια που έχει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο στη διάρκεια της ζωής του (χαμηλοί φόροι κλπ). Αλλά αυτό είναι αναμενόμενο. Δηλαδή δεν απευθύνονται ακόμα στο μέσο πορτοφόλι αλλά στον οικονομικά πολύ άνετο αγοραστή με οικολογική συνείδηση. Δεδομένου του ότι ο πολύ άνετος αγοραστής έχει γεμίσει τους δρόμους με τζιπ και 2500+ κυβικά, μάλλον δεν είναι άσχημη ιδέα να πειστούν πρώτα αυτοί βέβαια.

Από την άλλη υπάρχει και η σχολή που λέει ότι τα συμβατικά νέας τεχνολογίας καίνε ελάχιστη βενζίνη σε σχέση με παλιότερα, οπότε το πρόβλημα της μόλυνσης από αυτά είναι μικρότερο. Η αλήθεια είναι ότι την περασμένη εβδμάδα είχα νοικιάσει για μια βδομάδα ένα ΙΧ του 2014 (είχε μόλις 1500 χλμ.) και η κατανάλωσή του ήταν η μισή από το παλιό μου ΙΧ που πριν πεθάνει είχε κλείσει τα 15, και ήταν υποτίθεται οικονομικό αυτοκίνητο. Κατά σύμπτωση, ήταν ίδια μάρκα και ίδιου κυβισμού με το παλιό μου ΙΧ.

Υ.Γ. Στην Ισλανδία που είχα πάει είδα ένα Τέσλα παρκαρισμένο στο πανεπιστήμιο. Φυσικά είναι η ιδανική χώρα για τέτοια ΙΧ, αφού το ρεύμα είναι τσάμπα. Δυστυχώς, οι συνταξιδιώτες μου δεν ενθουσιάστηκαν σαν εμένα, λέει «μα ένα αυτοκίνητο είναι, πώς κάνεις έτσι;». Αααααααααααααχ....
 
Αυτό ισχύει για όλους, όχι μόνο για την Ελλάδα.

Στην Ελλάδα η κύρια πηγή ηλεκτρισμού είναι ο λιγνίτης (περίπου 50%). Στο ΗΒ χρησιμοποιούν μεν ορυκτό άνθρακα αλλά σε πολύ λιγότερη ποσότητα (κάτω από 30%) και καλύτερης ποιότητας. Φυσικά ισχύει για όλους το θέμα αυτό αλλά για την Ελλάδα είναι ένα παραπάνω.
 

nickel

Administrator
Staff member
Ιβέτα Γκρίγκουλε (ή κάπως έτσι): Η Λετονή Ευρωβουλευτίνα που αποχώρησε από την ομάδα του Φάρατζ. Η είδηση:

http://www.avgi.gr/article/4469952/dialuthike-i-omada-tou-faratz

Μεταφέρω εδώ τη «λίγη χαρά» όπως την έγραψε η Κίττυ Ξενάκη, μια και είναι κλειδωμένη (η είδηση στα Νέα):

Λίγη χαρά
Κίττυ Ξενάκη | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 17/10/2014 08:00 |
http://www.tanea.gr/opinions/all-opinions/article/5170443/ligh-xara/

Τέλη Μαΐου, λίγο μετά τις ευρωεκλογές, ο Μπέπε Γκρίλο, ο επικεφαλής του Κινήματος Πέντε Αστέρων, πήρε το αεροπλάνο για Βρυξέλλες. Σχεδίαζε να ταξιδέψει ινκόγκνιτο, να συναντηθεί με τον Νάιτζελ Φάρατζ, τον ηγέτη του Κόμματος Ανεξαρτησίας Ηνωμένου Βασιλείου, και να επιστρέψει στο Μιλάνο χωρίς να πάρει είδηση κανείς. Έλα όμως που στο αεροδρόμιο Μαλπένσα έπεσε πάνω στον Ματέο Σαλβίνι, τον επικεφαλής της Λέγκας του Βορρά. Ταξίδευε κι εκείνος για Βρυξέλλες. Και κάρφωσε αμέσως τον Γκρίλο στο twitter.

Έχοντας πλέον γνώση, οι φύλακες εντόπισαν Φάρατζ και Γκρίλο να συντρώγουν σε ινδικό εστιατόριο των Βρυξελλών. Επιστρέφοντας στο Μιλάνο και βρίσκοντας το Κίνημά του ανάστατο, καθώς οι θέσεις του δεν είναι ακριβώς ταυτόσημες με του UKIP, ο Γκρίλο διαβεβαίωσε πως ο Φάρατζ «έχει αίσθηση του χιούμορ». Και πρότεινε συνεργασία με το UKIP ώστε να «γκρεμίσουν τις Βρυξέλλες» εκ των έσω. Αλλά επειδή είναι δημοκρατικοί εκεί στο Κίνημα, τα μέλη του κλήθηκαν να ψηφίσουν διαδικτυακά αν ήθελαν ευρωσυνασπισμό με το UKIP, με τους Τόρις, ή τίποτα από τα δύο. Το 78% επέλεξε το πρώτο.

Ο Φάρατζ δήλωσε «ιδιαιτέρως χαρούμενος». Η χαρά του έγινε ακόμα μεγαλύτερη όταν προστέθηκαν στους 24 ευρωβουλευτές του UKIP και στους 17 ευρωβουλευτές του Γκρίλο μία αποστάτισσα από το γαλλικό Εθνικό Μέτωπο, μία λετονή, δύο σουηδοί, μία λιθουανή και ένας τσέχος ευρωβουλευτής. Για να σχηματιστεί ομάδα στο Ευρωκοινοβούλιο, απαιτούνται τουλάχιστον 25 ευρωβουλευτές από 7 χώρες. Τα κουκιά βγήκαν στο παρά πέντε και εγένετο η Ευρώπη Ελευθερίας και Άμεσης Δημοκρατίας. Φάρατζ και Σία απέκτησαν δυνατότητα να εκφράζονται για κάθε θέμα που τίθεται στην ολομέλεια και πρόσβαση στην προεδρία κάποιων από τις 20 επιτροπές και τις δύο υποεπιτροπές του Ευρωκοινοβουλίου. Οι δύο συμπροεδρεύοντες απέκτησαν επίσης δικαίωμα απευθείας απάντησης κατά την ολομέλεια στους προέδρους της Κομισιόν και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου. Όπως όλες οι ευρωομάδες, έτσι και η δική τους απέκτησε επίσης γραμματεία, γραφεία, βοηθούς και παχυλή χρηματοδότηση.

Πρόλαβαν όμως να χαρούν μόνο δύο ολομέλειες. Όπως ανακοινώθηκε, η Λετονή Ιβέτα Γκρίγκουλε αποχωρεί, άρα η ευρωομάδα διαλύεται, άρα τα προνόμια πάνε περίπατο. Φάρατζ και Σία θα αναγκαστούν να καθίσουν στα έδρανα των μη εγγεγραμμένων, πλάι στη Μαρίν Λεπέν και Σία. Η Λεπέν δεν κατόρθωσε ποτέ να σχηματίσει ευρωομάδα. Ο Φάρατζ και η Λεπέν μισούνται. Και κάπως έτσι, έστω για λίγο, γέλασε χθες το χειλάκι της Ευρώπης.
 

SBE

¥
Όχι για πολύ, γιατί όλο και κάποιον ευρωβουλευτή του συντηρητικού κόμματος ΗΒ θα καταφέρει να προσελκύσει ο Φαράτζ (όπως έγινε άλλωστε και στο κοινοβούλιο του ΗΒ), και θα ξαναφτιάξει την ομάδα και θα αρχίσουν πάλι οι επιδοτήσεις και οι συναντήσεις.
 

nickel

Administrator
Staff member
Όχι για πολύ, γιατί όλο και κάποιον ευρωβουλευτή του συντηρητικού κόμματος ΗΒ θα καταφέρει να προσελκύσει ο Φαράτζ (όπως έγινε άλλωστε και στο κοινοβούλιο του ΗΒ), και θα ξαναφτιάξει την ομάδα και θα αρχίσουν πάλι οι επιδοτήσεις και οι συναντήσεις.

Και θα διατηρήσει άσβεστη την ευχή μας για κάθε έναν που του μπαίνει, δύο να του φεύγουν.
 

Zazula

Administrator
Staff member
Όχι για πολύ, γιατί όλο και κάποιον ευρωβουλευτή του συντηρητικού κόμματος ΗΒ θα καταφέρει να προσελκύσει ο Φαράτζ (όπως έγινε άλλωστε και στο κοινοβούλιο του ΗΒ), και θα ξαναφτιάξει την ομάδα και θα αρχίσουν πάλι οι επιδοτήσεις και οι συναντήσεις.
Χρειάζεται εφτά χώρες· τώρα έχει από έξι — στις οποίες περιλαμβάνεται ήδη το ΗΒ.
 

Earion

Moderator
Staff member
μία λετονή, δύο σουηδοί, μία λιθουανή και ένας τσέχος ευρωβουλευτής

Τι έπαθε η Κίττυ; Η Λετονή, οι Σουηδοί και η Λιθουανή, έτσι όπως στέκονται μόνα τους, χωρίς δηλαδή να συνοδεύουν άλλο ουσιαστικό, δεν γράφονται με αρκτικό πεζό. Κανένας κανόνας δεν το λέει. Για τον Τσέχο ευρωβουλευτή, ναι, υπάρχει ένας κανόνας (που μόνο κακό κάνει η παρουσία του και καθόλου καλό), ένας κανόνας που προτείνει να γράφουμε με αρκτικό κεφαλαίο τα εθνικά όταν συνυπάρχουν με άλλα ουσιαστικά προσδιοριστικά.

Μπερδεύτηκε η Κίττυ. Σκέφτηκε ότι από το να σταματά και να ρωτά πότε να τα γράφει με πεζά και πότε με κεφαλαία, καλύτερα να τα γράφει όλα με ... με κεφαλαία; Όχι, με πεζά!

Παρακολουθήστε πώς διαβρώνει αυτός ο κακός κανόνας το γλωσσικό ένστικτο. Μου θυμίζει την εξίσου κακή περίπτωση του νεωτερισμού που επιδρά στο επίθετο νεότερος και επιβάλλει το ωμέγα.
 
Αν και σαφέστατα είναι λάθος, προσωπικά δεν το θεωρώ δα και τραγικό, καθώς περισσότερο πρακτικός είναι ο λόγος της ύπαρξης του κεφαλαίου. Και μάλιστα πρακτικός λόγος όχι ιδιαίτερα μεγάλης σημασίας.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Μπορεί να μας πιάνει κατάθλιψη όταν συγκρίνουμε τη χώρα μας με άλλες, πιο πλούσιες, πιο ανεπτυγμένες και πιο ευτυχισμένες, αλλά δεν βλάπτει να κάνουμε καμιά φορά συγκρίσεις και με άλλες χώρες, πιο νότια από εμάς στον χάρτη ή πιο ανατολικά. (Για να μη χάνουμε και τις έννοιες των όρων όπως "ανθρωπιστική κρίση").

Ένα ευχάριστο και χρήσιμο στατιστικό εργαλείο σύγκρισης της χώρα μας με οποιαδήποτε άλλη χώρα του κόσμου.
http://www.mylifeelsewhere.com/
 
Ένα ευχάριστο και χρήσιμο στατιστικό εργαλείο σύγκρισης της χώρα μας με οποιαδήποτε άλλη χώρα του κόσμου. http://www.mylifeelsewhere.com/
Έβαλα στην τύχη τη Βουλγαρία και μου έδωσε τα αναμενόμενα. Εκτός από ένα που δεν το είχα σκεφτεί: 97.4% DECREASE IN COASTLINE. Καταστροφή. Μένω εδώ που είμαι.
 

nickel

Administrator
Staff member
Εκτός από ένα που δεν το είχα σκεφτεί: 97.4% DECREASE IN COASTLINE. Καταστροφή. Μένω εδώ που είμαι.

Αυτή ακριβώς η αναπάντεχη διάσταση με τρέλανε κι εμένα, χειμωνιάτικα.

Αποφύγετε επιμελώς κάθε σύγκριση με τη Νορβηγία.
 
Αυτή ακριβώς η αναπάντεχη διάσταση με τρέλανε κι εμένα, χειμωνιάτικα.

Αποφύγετε επιμελώς κάθε σύγκριση με τη Νορβηγία.

Καλά, τι κάνουν και ξοδεύουν τόσο ρεύμα; Οκέι, κάνει κρύο, το καταλαβαίνω. Ακόμη να φτιάξουν προστατευτικούς θόλους γύρω απ' τις πόλεις τους; :)

Η ακτογραμμή της Νορβηγίας, πάντως, δεν προσφέρεται ιδιαίτερα για οτιδήποτε ψυχαγωγικώς αξιοποιήσιμο.

Σύγκριση με Μποτσουάνα: BE 36.2% LESS LIKELY TO BE UNEMPLOYED
 

daeman

Administrator
Staff member
...
Fossil Fuels Just Lost the Race Against Renewables (Bloomberg Business, April 14, 2015)
This is the beginning of the end.

The race for renewable energy has passed a turning point. The world is now adding more capacity for renewable power each year than coal, natural gas, and oil combined. And there's no going back.

The shift occurred in 2013, when the world added 143 gigawatts of renewable electricity capacity, compared with 141 gigawatts in new plants that burn fossil fuels, according to an analysis presented Tuesday at the Bloomberg New Energy Finance annual summit in New York. The shift will continue to accelerate, and by 2030 more than four times as much renewable capacity will be added.

"The electricity system is shifting to clean,'' Michael Liebreich, founder of BNEF, said in his keynote address. "Despite the change in oil and gas prices there is going to be a substantial buildout of renewable energy that is likely to be an order of magnitude larger than the buildout of coal and gas."

The price of wind and solar power continues to plummet, and is now on par or cheaper than grid electricity in many areas of the world. Solar, the newest major source of energy in the mix, makes up less than 1 percent of the electricity market today but could be the world’s biggest single source by 2050, according to the International Energy Agency.

The question is no longer if the world will transition to cleaner energy, but how long it will take.

[...]


 
Top