Εσείς είδατε το γιουτουμπάκι του ΕΟΤ;

daeman

Administrator
Staff member
...
Εσείς είδατε το τουριστικό γιουτουμπάκι του 1959;

Επειδή είναι άλλο να τα διαβάζεις ή να σου τα διηγούνται, άλλο να τα θυμάσαι (αμυδρά ή ολοζώντανα· παρότι τότε ήμουν αγέννητος, από τότε που άρχισα να θυμάμαι —μετά από μια δεκαετία— δεν είχαν αλλάξει και πάρα πολλά), άλλο να τα βλέπεις σε φωτογραφίες, και άλλο να τα παρακολουθείς σε βίντεο και μάλιστα μέσα από την οπτική ξένων.
Από τη γαλλική τηλεοπτική εκπομπή Voyage sans passeport της 12ης Δεκεμβρίου 1959:

Voyage en Crète : paysages de l'île (littoral, montagnes,villages, moulins) , scènes agricoles (moisson du blé, cueillette des pastèques), foire locale avec paysans en costumes traditionnels.



Άλλο ένα από την ίδια εκπομπή αλλά μια δεκαετία αργότερα (προβλήθηκε στις 22 Μαρτίου 1969), στον ιστότοπο του ina.fr απ' όπου προέρχεται και το πρώτο:

Grèce et Crête : les sites touristiques

Apres un tour d'horizon des principaux sites archéologiques et touristiques de Grèce, comme l'Acropole à Athènes, Delphes et ses temples, les Météores, le port du Pirée, Olympie, Mistra, l'amphithéâtre d'Epidaure et Mycènes, nous partons à la découverte des principales iles: Mykonos, Délos, et Laxos [sic], la Crête et le site de Cnossos, l'île de Rhodes.

[video]http://www.ina.fr/video/CPF92017301[/video]
 
Last edited:

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
http://www.discovergreece.com/

Marketing Greece

Marketing Greece SA is a non-profit corporation which was founded in 2013 and has as its primary objective the effective promotion of the Greek tourism product. Within the wider framework of the National Strategy for Tourism, the objective of Marketing Greece SA is to support the Ministry of Tourism and the Greek National Tourism Organization (GNTO) in promoting a renewed portfolio of tourism products in the target markets. At the same time, through a multi-level strategic communications and public relations plan, Marketing Greece SA aims to highlight the unexplored side of the country and enhance its competitiveness in the global tourism market.
 

daeman

Administrator
Staff member
...

Cretativity is an improvised word combining Creta, which in many languages means Crete, and creativity. The documentary called Cretativity is about six artists from six different countries and six different fields of art who have chosen to live and work in Crete. These six people explain on camera the reasons that brought them to this place, as well as the ones that keep them from moving to a more developed country. Through sounds and images from today's Crete the audience is being introduced to the contributors' local sources of inspiration, their thoughts on Greece's future and their point of view about the pros and cons of an artist living in a place seriously affected by the economic recession yet so special to them.

Featuring (in order of appearance in this video) :


Victoria Hislop (writer / UK)
Ross Daly (musician / Ireland)
Walter Lassally (cinematographer / Germany-Poland)
Jannik Weylandt (photographer / Denmark)
Mathew Halpin (painter / Australia)
Gunnar Stromsholm (classical music festival director / Norway)


Producer : Victoria Trzeciak, Executive producer : Manos Papadakis, Director of photography : Vaggelis Katritzidakis, Director of photography assistant : Manos S. Kritsotakis / Sound recordist : Nikos Kefalogiannis / Editor : Michalis Alexakis / Music by : Daulute
Directed by : Manolis Kritsotakis


Και μόνο τη λεξιπλασία να 'χε, θ' άξιζε. Για τα υπόλοιπα, θα δούμε.
 

nickel

Administrator
Staff member
Μπράβο. Και σ' αυτούς που το φτιάξανε και σ' εσένα που το βρήκες και το ανέβασες.
 

daeman

Administrator
Staff member
Δείτε κι ένα από τα γιουτουμπάκια που έχει ετοιμάσει η περιφέρεια Κρήτης:
...

Δείτε και δυο τρία από τα γιουτουμπάκια που έχει ετοιμάσει η Περιφέρεια Κρήτης για την επόμενη σεζόν:

Crete, the island inside you: Easter Daydreaming



Crete, the island inside you: Falling in Love Daydreaming



Crete, the island inside you: Inner Self Daydreaming


Πολύ σωστά, τα φαγώσιμα πάνε στο Inner Self. :-)


Και το γενικό, συρραφή των ειδικότερων:


Τα υπόλοιπα, εκεί: https://www.youtube.com/playlist?list=PL-XhMPcWDI3nAhe8XCdkHv27FRun8hfYD
 

SBE

¥
Οι διαφημιστές εδώ έχουν πιάσει το νόημα: οι περισσότεροι άνθρωποι κάνουν τουρισμό για την εμπειρία και για να δουν άλλο κόσμο κι άλλες συνήθειες, για να τους τύχουν ευχάριστες εκπλήξεις κλπ όχι για να δουν μουσεία, που τα βλέπουν κι από το σπίτι τους στην τηλεόραση ή το ίντερνετ.
Τώρα, που μπορώ να περάσω Πάσχα σαν τουρίστρια σαν αυτό που δείχνει η πρώτη διαφήμιση; Λίγο δύσκολο μου φαίνεται, αλλά δε βαριέσαι, ποιητική αδεία.

ΥΓ Η κοπέλλα της δεύτερη διαφήμισης, αρχαιοελληνική φάτσα. Βέβαια δεν ξέρω κατά πόσο έχει νόημα να διαφημίζεις τον τυπο που σε παίρνει από πίσω αργά το βράδι σε σκοτεινό σοκάκι- μερικοί θα τρόμαζαν με κάτι τετοια.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Αυτό δεν είναι του ΕΟΤ και δεν θυμάμαι αν το έχουμε βάλει ξανά:

Flying over Greece (2012)

 
Top