metafrasi banner

influencer = επηρεαστής, επηρεάστρια

Ο όρος εμφανίζεται όλο και συχνότερα και έχουν δοθεί ποικίλες αποδόσεις όπως:

διαμορφωτής κοινής γνώμης
επιδραστικό άτομο
άτομο που επηρεάζει
φορέας επιρροής
παράγοντας επιρροής

Μπορούμε να νεολογίσουμε με μονολεκτικό όρο (επιδραστής; ), σκέφτομαι επίσης ότι το σκέτο "επιδραστικός" είναι καλό.

Τι λέτε;
 
Και το «επηρεαστής γνώμης» έχω συναντήσει.
Ίσως να βόλευε σκέτο «επηρεαστής»;
Αν και νομίζω πως θα καθιερωθεί το influencer, όπως κι αν το πούμε εμείς.

*Βλέπω στο enacademic ότι έχει αρνητική σημασία η λέξη, αλλά χρησιμοποιείται σήμερα με αυτό το νόημα; Εγώ πάντως δεν την ήξερα καν.
http://greek_greek.enacademic.com/50886/επηρεαστής
 
45622493461_cfc990ac95.jpg
 
Χμμμ, δεν είναι κακό το σκέτο "επηρεαστής" και δεν νομίζω να είναι ζωντανή η ανάμνηση της αρχαίας σημασίας.
 
Χμμμ, δεν είναι κακό το σκέτο "επηρεαστής" και δεν νομίζω να είναι ζωντανή η ανάμνηση της αρχαίας σημασίας.

Συνένας.
 
Τα ευρήματα στο διαδίκτυο για επηρεαστές είναι τόσα που ίσως θα δικαιολογούσαν προσθήκη του νεολογισμού στο λεξικό της Ακαδημίας. Προς το παρόν, εγώ τον πρόσθεσα στον τίτλο.
 
Καλωσήρθες, Γρηγόρη, και χρόνια πολλά. Συμφωνώ για την επηρεάστρια (όρο που έχω ήδη χρησιμοποιήσει για φίλες) και την πρόσθεσα στον τίτλο, όπως θα έπρεπε να γίνεται για κάθε παρόμοια λέξη.
 
Μήνυμα από τον καθηγητή Μπαμπινιώτη:

Influencer.jpg

Επιδραστής και όχι επηρεαστής.
Μάλιστα.
 
Last edited:
Αυτό το βρήκα αδέσποτο στο Διαδίκτυο:

Η ιστορία της λέξης «influencer»
Σύμφωνα την ιστοσελίδα etymology.net, η λέξη «influencer» προέρχεται από τον Άγγλο φιλόσοφο Henry More, ο οποίος το 1664 χρησιμοποίησε τον όρο για να περιγράψει μια μορφή εξουσίας που επηρεάζεται από το λατινικό ρήμα «influĕre» («εισρέω» ή «επηρεάζω»).​
Στη σύγχρονη μορφή του, ο όρος καθιερώθηκε στις αρχές της δεκαετίας του 2000 με την άνοδο των blogs και των ψηφιακών πλατφορμών όπως το MySpace, το YouTube και αργότερα το Instagram.​
Το Vamp δημιούργησε μια πλατφόρμα που συνέδεε άμεσα τα brands με ελεγμένους content creators, διευκολύνοντας τη διαδικασία από την επιλογή συνεργατών έως την έγκριση περιεχομένου και την πληρωμή.​
Από τον Σαίξπηρ και τον Ουάιλντ στο Instagram
Η έννοια της επιρροής απασχολούσε τη δημόσια σφαίρα πολύ πριν την εποχή των social media, είχε σχολιάσει σε άρθρο της στο περιοδικό New Yorker η Laurence Scott, συγγραφέας και λέκτορας στο New York University του Λονδίνου.​
Όπως αναφέρει, η λέξη «influence» εμφανίζεται σε αρκετά έργα του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, σχεδόν πάντα με αρνητική χροιά.​
Για παράδειγμα, στο «Measure for Measure» (Με το Ίδιο Μέτρο), ο Vincentio υποστηρίζει ότι είναι μάταιο να φοβάται κανείς τον θάνατο, αφού η ανθρώπινη ζωή είναι «υποταγμένη σε όλες τις ουράνιες επιρροές» που «κάθε ώρα βασανίζουν» τη γη.​
Στο «All’s Well that Ends Well» (Τέλος Καλό, Όλα Καλά), ο στρατιώτης Parolles παροτρύνει τον νεαρό κόμη Bertram να εκμεταλλευτεί τη θέση του στο παλάτι, λέγοντας πως οι αυλικοί εκεί «τρώνε, μιλούν και κινούνται, υπό την επιρροή του πιο αποδεκτού άστρου».​
Ο όρος «σταρ», που χρησιμοποιείται ακόμη και σήμερα για να δηλώσει κάποιον με μεγάλη επιρροή, φαίνεται να διατηρεί την ίδια εννοιολογική ρίζα.​
Αν και η οπτική του Σαίξπηρ μπορεί να μοιάζει παρωχημένη, έχει ανατριχιαστικές ομοιότητες με τη σημερινή πραγματικότητα, όπου η επιρροή στο διαδίκτυο δεν ασκείται πάντοτε από ανθρώπους.​
Οι αλγόριθμοι, σχολιάζει η Scott, που επιλέγουν ποια βίντεο θα προβληθούν στο YouTube ή ποια δημοσιεύσεις θα εμφανιστούν στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης λειτουργούν σαν τα σύγχρονα ισοδύναμα των «ουράνιων επιρροών»: απρόβλεπτοι, αόρατοι, μεταβαλλόμενοι.​
Ακόμη και οι ίδιοι οι influencer υπόκεινται στις ιδιοτροπίες αυτών των μηχανισμών, σαν να υπηρετούν θεότητες.​
Η ιδέα της επιρροής ως υποταγής εντείνεται στο «Πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι» του Όσκαρ Ουάιλντ, όπου ο λόρδος Χένρι, παρασύρει τον Ντόριαν με «λανθασμένες, συναρπαστικές, δηλητηριώδεις, απολαυστικές θεωρίες».​
Ο ίδιος δηλώνει: «Κάθε επιρροή είναι ανήθικη. […] Να επηρεάζεις ένα άτομο σημαίνει να του δίνεις τη δική σου ψυχή. Δεν σκέφτεται τις φυσικές του σκέψεις, ούτε καίγεται από τα φυσικά του πάθη. Οι αρετές του δεν είναι αληθινές γι’ αυτόν. Οι αμαρτίες του, αν υπάρχουν τέτοια πράγματα όπως οι αμαρτίες, είναι δανεικές».​
Για τον Ουάιλντ, λοιπόν, το να επηρεάζεται κανείς σημαίνει να χάνει την αυθεντικότητα και την προσωπική του βούληση, αναφέρει η Scott στο άρθρο της.​
 
επεξεργάζω/-ομαι > επεξεργαστής, -άστρια
σπουδάζω > σπουδαστής, -άστρια
διασκεδάζω > διασκεδαστής, -άστρια
βιάζω > βιαστής, -άστρια
εκβιάζω > εκβιαστής, -άστρια
σχεδιάζω > σχεδιαστής, -άστρια
σχολιάζω > σχολιαστής, -άστρια
αγοράζω > αγοραστής, -άστρια
γυμνάζω > γυμναστής, -άστρια
διαβιβάζω > διαβιβαστής, -άστρια
κ.ο.κ.

Από το επιδρώ και άλλα παράγωγα του δρω, τι έχουμε; Μόνο τον αντιδραστικό και τον επιδραστικό. Και φτάνουν.
 
Επιδραστής και όχι επηρεαστής.
Μάλιστα.

Και γιατί, παρακαλώ, από την επήρεια; Μόνο από ουσιαστικά παράγονται τα ουσιαστικά, όχι από ρήματα; Το επηρεάζω ορφανό να μείνει;
Ή επειδή ο καθηγητής συνδέει τον επηρεαστή με την επήρεια, επειδή έτσι του 'ρθε, πρέπει να μας έρθει κι εμάς;

Αγκυλώσεις και αυθαίρετοι αφορισμοί με ύφος πολλών καρδιναλίων.
 
Last edited:
Back
Top