metafrasi banner

guerrilla marketing = αντάρτικο μάρκετινγκ

Σκέφτομαι έννοιες όπως "guerrilla marketing" ή "guerrilla art" και αναρωτιέμαι πώς θα τις αποδίδαμε στα ελληνικά. Τι λέτε;
 
Βρήκα τα εξής:
http://giama.wordpress.com/2007/10/11/
http://en.wikipedia.org/wiki/Guerilla_marketing

Το Guerilla Marketing χρησιμοποιήθηκε σαν ορολογία πρώτη φορά από τον Jay Conrad Levinson το 1984 στο ομότιτλο βιβλίο του. Ως Guerilla Marketing ορίζονται οι δραστηριότητες προώθησης ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας που ξεφεύγουν από τις συνηθισμένες τεχνικές προώθησης έχοντας ταυτόχρονα πολύ μικρό κόστος για τον διαφημιζόμενο. Αρκετές φορές οι προωθητικές ενέργειες που εντάσσονται σε ένα πρόγραμμα Guerilla Marketing έχουν τέτοια μορφή που ο αποδέκτης δεν κατανοεί ότι πρόκειται για διαφήμιση.

Και επίσης:
http://aboutseo.gr/?s=αποτελεσματικότητα

To Guerilla marketing σαν όρος γεννήθηκε απο τον Jay Conrad Levinson το 1984 στο ομώνυμο βιβλίο του. Είναι το σύνολο των εναλλακτικών μεθόδων προβολής που χαρακτηριστικό τους είναι το ελάχιστο έως μηδενικό media spend και η στόχευση τους στην ψυχολογία του καταναλωτή.

Οπότε, κάτι σαν "εναλλακτικές πρακτικές εμπορικής προώθησης";

Και για το "guerilla art" (αντισυμβατική, παράνομη, επαναστατική μορφή τέχνης):
http://www.concepttshirts.co.uk/guerilla-art.php

Guerilla art is the surreptitious, and often sudden, creation or installation of unauthorized public art, often with the purpose of making an overt political statement. The term is often used interchangably with "street art."

Tο βρήκα στα ελληνικά (http://thessaloniki.indymedia.org/front.php?lang=el&article_id=326)και σαν "τέχνη του αντάρτικου", αλλά δεν ξέρω κατά πόσο μπορεί να χρησιμοποιηθεί αυτός ο όρος.
 
Και για την τέχνη, μετά από συζήτηση και με ιστορικό τέχνης, μάλλον μια απόδοση με τη λέξη 'αντάρτικο' θα επέλεγα κι εγώ. Ή όπως παραπάνω 'τέχνη του αντάρτικου' ή και 'αντάρτικη τέχνη' όπως εδώ.
 

nickel

Administrator
Staff member
Καλημέρα. Αντάρτικη τέχνη καλύτερα, μια και η τέχνη του αντάρτικου μού θυμίζει κάτι πίνακες με ελασίτες και ελασίτισσες να σκαρφαλώνουν τα βουνά.
 

nickel

Administrator
Staff member
Αντάρτικη τέχνη και αντάρτικο μάρκετινγκ, αν θέλουμε να μείνουμε κοντά στον ξένο όρο. Ανταρτοτέχνη και ανταρτομάρκετινγ αν θέλουμε να αυξήσουμε τα λήμματα. Αντισυμβατική τέχνη και αντισυμβατικό μάρκετινγκ, αν δεν ενοχλεί η χαλαρή απόδοση που βγάζει και σαφέστερο νόημα.
 
Επειδή το αντάρτικο δεν μου αρέσει σαν λέξη (δεν υπονοώ τίποτε άλλο) θα πήγαινα στη δεύτερη εκδοχή του νίκελ 'αντισυμβατική τέχνη'.
Για το μάρκετινγκ υπάρχει περίπτωση να είναι και επιθετικές πρακτικές πώλησης;
 

nickel

Administrator
Staff member
αντισυμβατικό σύστημα προώθησης προϊόντων ή υπηρεσιών

The concept of guerrilla marketing was invented as an unconventional system of promotions that relies on time, energy and imagination rather than a big marketing budget. Typically, guerrilla marketing campaigns are unexpected and unconventional; potentially interactive;[1] and consumers are targeted in unexpected places.[2] The objective of guerrilla marketing is to create a unique, engaging and thought-provoking concept to generate buzz, and consequently turn viral. The term was coined and defined by Jay Conrad Levinson in his book Guerrilla Marketing. The term has since entered the popular vocabulary and marketing textbooks.
http://en.wikipedia.org/wiki/Guerrilla_marketing

Ο γκουρού της σειράς των βιβλίων με θέμα το Αντάρτικο Μάρκετινγκ διδάσκει τους επιχειρηματίες πώς να ασκήσουν τολμηρή επιχειρηματική δραστηριότητα χωρίς να ξοδέψουν χρήματα. Το βιβλίο της σειράς αυτής Ανέξοδο Αντάρτικο Μάρκετινγκ έχει πωλήσεις που ξεπερνούν τα 1.000.000 αντίτυπα.
Ο Levinson, αυτή η αυθεντία σε θέματα μάρκετινγκ μεγάλων επιχειρήσεων με προϋπολογισμό μικρής επιχείρησης, προωθεί αυτή την έννοια ένα βήμα παραπέρα, προσφέροντας 100 ιδέες μάρκετινγκ που είναι απολύτως ανέξοδες. Αποδεικνύει ότι το τολμηρό μάρκετινγκ δεν χρειάζεται να είναι ακριβό, αν χρησιμοποιούνται εφευρετικά και αντισυμβατικά μέσα.
http://www.biblionet.gr/main.asp?page=showbook&bookid=129146

Μη συμβατικοί τρόποι
Είναι ο κ. Jay Conrad Levinson, πρόεδρος του Guerrilla Marketing International - ένας μάρκετερ με διεθνές κύρος. Θα μιλήσει για «το αντάρτικο Μάρκετινγκ που είναι ένας "κορμός" μη συμβατικών τρόπων για την επίτευξη συμβατικών στόχων». Θα εξηγήσει τις βασικές διαφορές του με το παραδοσιακό Μάρκετινγκ. Θα αποκαλύψει τα -100- μυστικά του και θα αποδείξει ότι είναι ένα επιτυχημένο εργαλείο, κατάλληλο για επιχειρήσεις κάθε τύπου και μεγέθους. Ο ίδιος λέει ότι «στο αντάρτικο Μάρκετινγκ αυτό που μετράει δεν είναι το μέσον που χρησιμοποιείς αλλά το μήνυμα που δίνεις».
Για τον «αντάρτικο» τρόπο με τον οποίο μπορεί να εφαρμοσθούν στο μάρκετινγκ δημιουργικές στρατηγικές μιλάει στο βιβλίο του «Guerrilla Creativity» και αναφέρεται εκτενώς στη δύναμη των “memes” - μια νέα έννοια στο Μάρκετινγκ (σ.σ. η λέξη χρησιμοποιήθηκε στη βιολογία). Είναι ένα ευκολονόητο σύμβολο -όπως λόγου χάρη μια υψωμένη λευκή σημαία που σημαίνει παράδοση πολεμιστή- το οποίο μέσα από λέξεις, είτε εικόνα, είτε ήχο είτε κίνηση μπορεί να μεταδώσει μιαν ολόκληρη ιδέα. «Ο καλύτερος τρόπος για να κάνεις κάποιον να θυμάται ποιος είσαι και για ποιο λόγο σε χρειάζεται είναι να του δημιουργήσεις κάτι που έχει απήχηση στη φαντασία του. Αυτό ακριβώς πετυχαίνει ένα meme κατά τον καλύτερο τρόπο».
Δίνοντας τον ορισμό της «αντάρτικης» δημιουργικότητας ο κ. Levinson λέει στο Management Consulting News ότι «συνδυάζει την τέχνη, την επιστήμη, την ανθρώπινη συμπεριφορά και την επιχειρηματική έννοια προκείμενου να δημιουργήσει καλές στρατηγικές μάρκετινγκ που θα εμπνεύσουν τόση εμπιστοσύνη στους ανθρώπους ώστε να το θεωρήσουν εύλογο να αγοράσουν τα προϊόντα είτε τις υπηρεσίες σας.
Το μάρκετινγκ όμως σήμερα σε σημαντικό βαθμό προσπαθεί να κερδίζει βραβεία και να «θαμπώνει» τους άλλους με εξυπνάδες. Το αντάρτικο Μάρκετινγκ εργάζεται, αντιθέτως, για να πληροφορήσει παρά για να ψυχαγωγήσει. Το δημιουργικό Μάρκετινγκ είναι αυτό που ενσταλάζει μια θετική εικόνα για σένα και για τις υπηρεσίες σου στο μυαλό των πελατών και τους δίνει το κίνητρο να αγοράσουν από εσένα».
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyepix_1_01/10/2006_199746
 
Top