αρνητική σύμφωνη γνώμη [διοικητικό δίκαιο]

rogne

¥
Από εδώ π.χ.: Αρνητική σύμφωνη γνώμη: έχει πάντοτε εκτελεστική διοικητική πράξη και προσβάλλεται παραδεκτά με αίτηση ακυρώσεως. Καταρτίζεται άμεση δεσμευτικότητα για τον αποδέκτη πολίτη. Το ίδιο ισχύει και για τις αρνητικές προτάσεις.

Ιδέες;
 

pidyo

New member
Είμαι όσο πιο άσχετος με το αντικείμενο γίνεται, αλλά προτού αρχίσουν οι προτάσεις για τα αγγλικά έχω απορίες για τα ελληνικά. Τι θα πει «έχει πάντοτε εκτελεστική διοικητική πράξη»; Δεν βγάζει νόημα. Μήπως εννοεί «έχει πάντοτε δεσμευτική διοικητική ισχύ»; Κι έπειτα, η «αρνητική σύμφωνη γνώμη» είναι ο ορισμός του contradiction in terms. Άρνηση σύμφωνης γνώμης θα το καταλάβαινα. Αρνητική γνώμη θα το καταλάβαινα. Αλλά μια σύμφωνη γνώμη δεν μπορεί εξ ορισμού να είναι αρνητική στο φτωχό μου μυαλό.

Είναι επίσημο κείμενο αυτό το κατασκεύασμα;
 

nickel

Administrator
Staff member
Αναγκαίες είναι ορισμένες διευκρινίσεις σχετικά με την θετική και την αρνητική σύμφωνη γνώμη. Θετική είναι η γνώμη που καταλήγει στην υπόδειξη, από πλευράς του γνωμοδοτικού προς το αποφασίζον όργανο, για την έκδοση της διοικητικής πράξης ενώ αρνητική αυτή που εμποδίζει την έκδοση θετικής πράξης από το αποφασίζον όργανο ή το υποχρεώνει στην έκδοση αρνητικής (ΣτΕ 2312/2001, 3675/1980).
http://www.prevedourou.gr/oι-γνωμοδοτήσεις-γνώμη-πρόταση-γενικό/
 

nickel

Administrator
Staff member
Για τη σύμφωνη γνώμη ξέρω το concurring opinion, αλλά ό,τι λέω για νομικά θα συνοδεύεται από disclaimer.
 

rogne

¥
Είναι επίσημο κείμενο αυτό το κατασκεύασμα;

Αμφιβάλλω, και συμφωνώ προφανώς για τα ελληνικά, αλλά ο όρος είναι σίγουρα αυτός, τον έχω σε επίσημο κείμενο. Να και ένα σχετικό κομμάτι από φροντιστηριακές σημειώσεις διοικητικού δικαίου, ενότητα "γνώμες" (γνωμοδοτήσεις): Ειδική περίπτωση αποτελεί η αρνητική σύμφωνη γνώμη, η οποία έχει εκτελεστό χαρακτήρα, αφού εμποδίζει το όργανο που έχει αποφασιστική αρμοδιότητα να εκδώσει θετική πράξη ή το υποχρεώνει να εκδώσει αρνητική πράξη.