Προστασία οπτικοακουστικών έργων

Zazula

Administrator
Staff member
Τα τελευταία χρόνια νιώθω ότι οι εταιρείες με τιμωρούν που δεν κλέβω. Υλικό που τρέχει μόνο σε ένα PC, υλικό που έχει άπειρα bugs, περιορισμοί που δεν υπάρχουν στην αντίστοιχη, πειρατική έκδοση, τα μαρτύρια του Χρηστού έτσι και χάσεις ποτέ κάποιον κωδικό και τολμήσεις να τον ξαναζητήσεις.
Πες τα ν' αγιάσει το στόμα σου! Άσε που στα dvd σού δείχνουν εκείνο το φρενωδώς κλιμακούμενο σποτάκι με τίτλο «θα έκλεβες ποτέ μια τσάντα;» (κι ούτε fwd ούτε skip ούτε τίποτα δέχεται το μλκσμένο) επειδή ακριβώς πήγες κι αγόρασες το δισκάκι — διότι, αν το είχες κατεβάσει, δεν θα το είχε υποχρεωτικό ακροθέαμα η ταινία στην αρχή της!
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Τα δικαιώματα ενός έργου να ανήκουν μόνο στους δημιουργούς του και να λήγουν με τον θάνατό τους. Ούτε δικαιώματα σε εταιρείες ούτε κληρονομιά δικαιωμάτων.-
Ωραίο! Ό,τι πρέπει για σενάριο:

Μια φορά κι έναν καιρό, σε έναν γαλαξία πολύ μακρινό, ήταν ένας πλανήτης όπου ζούσε ένας υπερπολυπετυχημένος συγγραφέας. Στον κόσμο εκείνον τα πνευματικά δικαιώματα διαρκούσαν μόνο όσο ζούσαν οι δημιουργοί· γι' αυτό και οι οργανωμένες πολιτείες προστάτευαν τους πολύτιμους δημιουργούς τους όπως καληώρα βασιλιάδες κι άρχοντες σε άλλους τόπους και σε άλλες εποχές.

Ο υπερπολυπετυχημένος συγγραφέας, ο μεγαλύτερος συγγραφέας εκείνων των καιρών, είχε γεννηθεί σ' ένα νησάκι μιας μικρής πλην τίμιας παραθαλάσσιας χώρας, που οι πάντες βυσσοδομούσαν και απεργάζονταν την καταστροφή της. Ο Συγγραφέας όμως --ναι, με σίγμα κεφαλαίο-- ήταν κυριολεκτικά το μεγαλύτερο Κεφάλ(α)ι-ο της χώρας, κι έτσι την ονειρεμένη έπαυλή του, χτισμένη με δικαιώματα βιβλίων, ταινιών και κάθε λογής μέσων αναπαραγωγής στις 147 σημαντικότερες γλώσσες του πλανήτη, την προστάτευαν ολόκληρο σύνταγμα πεζικού με δέκα τεθωρακισμένα και τις απαραίτητες μονάδες υποστήριξης, τέσσερα ελικόπτερα, δυο αντιπυραυλικές συστοιχίες και ένας λόχος διαβιβάσεων, ειδικευμένος στα ιντερνετικά.

Όταν λοιπόν, εκείνο το μοιραίο πρωινό, έφτασε στο κυβερνητικό μέγαρο η είδηση για τη μυστική επίθεση που ετοίμαζαν οι οχτροί, κανείς δεν μπόρεσε να πιει με την ησυχία του το πρωινό του τσαγάκι του βουνού. Ο πρωθυπουργός [...]

(Συνέχεια στις οθόνες σας. Τα δικαιώματα ανάγνωσης προκαταβάλλονται. Το μαγαζί εκτελεί και παραγγελίες για την εξέλιξη των πραγμάτων.)

 
Αλλά για να σταθούμε λιγάκι... πώς ακριβώς θίγονται; Επειδή δεν αγοράζουμε τα CD τους, σωστά; Πόσα εκατομμύρια :) πωλήσεις θα έκανε ή κάνει ένας μέσος ή πρωτοεμφανιζόμενος καλλιτέχνης; Ας μην απαντήσω, γιατί είναι ευκόλως εννοούμενο... Αντίθετα, πόσα σπίτια, μπαρ, καφέ, αυτοκίνητα, πλοία... παίζουν τη μουσική του που έχει "κατεβεί" από το διαδίκτυο και πόσα εκατομμύρια αυτιά ακούνε τα τραγούδια του με αυτόν τον τρόπο;
Μήπως η αλήθεια είναι κάπου στη μέση; Μήπως και οι εταιρείες αντί για 20-25 ευρώ το CD (που τους κοστίζει μάξιμουμ 2 ευρώ) θα έπρεπε να βρουν έναν τρόπο στην εποχή του Διαδικτύου να κατεβάσουμε είτε σε προσιτές τιμές είτε δοκιμαστικά τα τραγούδια ή τις ταινίες;

2 ευρώ είναι τραβηγμένο ποσό. Μάλλον 2 λεπτά είναι το κόστος παραγωγής ενός CD από μήτρα, τουλάχιστον για τις μεγάλες εταιρείες. Π.χ. δες εδώ. Όσο για την χασούρα των εταιρειών, απλά δεν υφίσταται. Ναι, υπάρχει πτώση πωλήσεων υλικών μέσων, αλλά τεράστια άνοδος των ψηφιακών. Πιο συγκεκριμένα, η μουσική έχει περάσει από την εποχή του άλμπουμ στην εποχή των πωλήσεων singles. Ας δούμε και ένα σχετικό γράφημα, από την ίδια την RIAA:



Τέλος, τα υποτιθέμενα διαφυγόντα κέρδη δεν υπάρχουν, γιατί η συντριπτική πλειοψηφία των πειρατών δεν θα αγόραζε το έργο, αλλιώς. Δηλαδή το ότι το έχει δωρεάν είναι αδιάφορο, αφού, αν δεν είχε αυτήν την δυνατότητα, δεν θα το αγόραζε. Είναι πολύ ασήμαντο το ποσοστό αυτών που αν δεν είχαν την επιλογή, απλά θα αγόραζαν το προϊόν και ειδικά τώρα, που έχουμε κλείσει 5ετία κρίσης.
 

Attachments

  • music-industry.jpg
    music-industry.jpg
    56.7 KB · Views: 399

nickel

Administrator
Staff member
Έχει δίκιο για το ρόλο της πειρατείας ως δωρεάν διαφήμισης (αν είναι καλό το προϊόν σου — είναι τραγικό να υπάρχει το προϊόν σου δωρεάν στο διαδίκτυο και να μην το θέλει κανείς). Άλλωστε, τα μηχανήματα τύπου IBM οφείλουν σε μεγάλο βαθμό τη διάδοσή τους σε σύγκριση με τα Apple στο ότι άφησαν και φτιάχτηκαν μαϊμούδες, αλλά και άφησαν και διαδόθηκε το πειρατικό λογισμικό πολύ περισσότερο από όσο άφηνε η Apple να την κλέβουν.

Αλλά όλα αυτά που λέει ο Γκέιμαν μπορεί να μην ισχύουν στην περίπτωση ψηφιακών προϊόντων όπου η διαφήμιση από το πειρατικό ψηφιακό προϊόν δεν βοηθά τις πωλήσεις κάποιου χειροπιαστού μη ψηφιακού προϊόντος. Μια ψηφιακή εγκυκλοπαίδεια, ένα πρόγραμμα, ένα παιχνίδι, ένας δίσκος μουσικής, μπορεί να ζήσει αποκλειστικά με ψηφιακή διάθεση — και να πεθάνει από την ψηφιακή πειρατεία αν αυτή φτάσει το απόλυτα φυσιολογικό νούμερο του 99%.
 

vasper

New member
Επειδή βλέπω έχει συζητηθεί αρκετά το θέμα της Πειρατείας και έρχονται και εκλογές θέλω να διευκρινίσω τις θέσεις του Κόμματος Πειρατών Ελλάδας πάνω στο θέμα καθώς υπάρχει αρκετή παραπληροφόρηση.

Το Κόμμα Πειρατών Ελλάδας δεν είναι υπέρ της πειρατείας. Κανένα Κόμμα Πειρατών δεν είναι υπέρ της πειρατείας. Το Κόμμα Πειρατών θέλει εξορθολογισμό της νομοθεσίας για τα πνευματικά δικαιώματα και όχι κατάργησή τους. Να κερδίζει ο δημιουργός αλλά όχι και οι απόγονοί του για 2 γενεές ή οι εταιρίες που κατέχουν τα πνευματικά δικαιώματα για άλλα 75 χρόνια μετά το θάνατό του, όπως ισχύει σήμερα. Για παράδειγμα, ο λόγος του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ "I have a dream" είναι κατοχυρωμένος στην EMI ως πνευματική ιδιοκτησία. Είμαστε σχεδόν σίγουροι ότι δεν ήταν αυτό το όνειρό του, αλλά πρέπει να πληρώσουμε 20 δολάρια για να το μάθουμε στα σίγουρα... Αυτό το βλέπουμε ως γενικό πρόβλημα συνέχισης του έργου και παρεμπόδισης της προόδου για καθαρά οικονομικούς λόγους.

Επίσης το Κόμμα Πειρατών είναι αντίθετο στο να χρησιμοποιούνται οι εταιρίες παροχής διαδικτύου για να κάνουν λογοκρισία με την δικαιολογία της πειρατείας πνευματικής ιδιοκτησίας χωρίς να χρειάζεται καν η συνδρομή της δικαιοσύνης και χωρίς να υπάρχει δυνατότητα από τον πολίτη να αμυνθεί νομικά. (ACTA, PIPA, SOPA)

Αυτό που προτείνουμε είναι να αλλάξει το μοντέλο απόδοσης δικαιωμάτων και το μοντέλο αγοράς που χρησιμοποιούν οι εταιρίες παραγωγής. Σήμερα για παράδειγμα για να ακούσω ένα τραγούδι πρέπει συνήθως να αγοράσω όλο το CD. Τι να τα κάνω 13 άχρηστα τραγούδια για να ακούσω ένα που μου αρέσει;

Ένα άλλο παράδειγμα λάθους στην αγορά είναι τα ψηφιακά βιβλία που στην Ελλάδα ειδικά έχουν μια μέση διαφορά στην τιμή της τάξης του 20% με τα τυπωμένα. Αυτό πάλι είναι αστείο καθώς το κόστος του τυπωμένου βιβλίου είναι υπερδιπλάσιο του ψηφιακού ακόμα και αν υπολογίσει κανείς δικαιώματα εταιρίας, συγγραφέα και, πιθανόν, μεταφραστή.

Πολλοί Πειρατές είναι οι ίδιοι κάτοχοι έργων με πνευματικά δικαιώματα. Για παράδειγμα πολλοί Πειρατές είναι προγραμματιστές που κερδίζουν από τις δημιουργίες τους. Όμως αυτό δεν τους εμποδίζει να είναι υπέρ ενός εξορθολογισμού των πνευματικών δικαιωμάτων καθώς βλέπουν να εμποδίζεται και το δικό τους έργο από τις υπερβολές του συστήματος πατεντών, είτε της Αμερικής (Software Patents) είτε της Ευρώπης (Community Design).
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Σήμερα για παράδειγμα για να ακούσω ένα τραγούδι πρέπει συνήθως να αγοράσω όλο το CD. Τι να τα κάνω 13 άχρηστα τραγούδια για να ακούσω ένα που μου αρέσει;
Πάντως, εδώ και πολύ καιρό, πωλείται νόμιμα μουσική στο Διαδίκτυο με το τραγούδι και όχι με το CD. Π.χ. στο Amazon, στο iTunes και σε πολλούς άλλους ιστότοπους, ελληνικούς και ξένους.
 

vasper

New member
Πάντως, εδώ και πολύ καιρό, πωλείται νόμιμα μουσική στο Διαδίκτυο με το τραγούδι και όχι με το CD. Π.χ. στο Amazon, στο iTunes και σε πολλούς άλλους ιστότοπους, ελληνικούς και ξένους.

Πράγματι, αλλά οι περιορισμοί είναι ιδιαίτερα ασφυκτικοί και φυσικά δεν βρίσκεις το μεγαλύτερο τμήμα των παραγωγών. Οι Ελληνικές δε εταιρίες παραγωγής αρνούνται να εκσυγχρονιστούν. Κύριος λόγος ότι αν το κάνουν θα πρέπει να ανεβάσουν την ποιότητα της δουλειάς τους.

Εμένα με ενδιαφέρει πολύ η γνώμη σας για την σχέση πνευματικών δικαιωμάτων / πνευματικής ιδιοκτησίας και παράγωγου έργου (derivative work). Που αρχίζει και που τελειώνει η ελευθερία να βασίσεις ένα έργο σου πάνω στο έργο κάποιου προηγούμενου; Υπάρχει αρκετή προστασία για το συγγραφέα/δημιουργό του αρχικού έργου; Σε ποιες περιπτώσεις η πνευματική ιδιοκτησία γίνεται τροχοπέδη για την πρόοδο;
 
Εμένα με ενδιαφέρει πολύ η γνώμη σας για την σχέση πνευματικών δικαιωμάτων / πνευματικής ιδιοκτησίας και παράγωγου έργου (derivative work). Που αρχίζει και που τελειώνει η ελευθερία να βασίσεις ένα έργο σου πάνω στο έργο κάποιου προηγούμενου; Υπάρχει αρκετή προστασία για το συγγραφέα/δημιουργό του αρχικού έργου; Σε ποιες περιπτώσεις η πνευματική ιδιοκτησία γίνεται τροχοπέδη για την πρόοδο;

Εξαρτάται. Μπορεί να φτάσεις σε τελείως παράλογα επίπεδα παραφροσύνης, με τον τρόπο που δουλεύουν τα πνευματικά δικαιώματα. Π.χ., έγραφα τις προάλλες, στου Σαραντάκου, για την αγωγή της Bethesda Software εναντίον της Mojang, που είναι και οι δυο εταιρείες παραγωγής βιντεοπαιχνιδών. Η αγωγή αφορούσε το παιχνίδι Scrolls, της δεύτερης, που η πρώτη θεώρησε ότι καταπατά το trademark της, πάνω στην σειρά παιχνιδιών The Elder Scrolls. Η κίνηση είναι τελείως παράλογη, γιατί τα δυο παιχνίδια δεν έχουν απολύτως τίποτα κοινό - δεν είναι καν ίδια κατηγορία· το ένα είναι παιχνίδι με κάρτες και το άλλο 3D CRPG. Φυσικά δεν έχουν ούτε κατά φαντασία παρόμοιο setting, υπόθεση, χαρακτήρες ή οτιδήποτε άλλο κοινό. Είναι σαν να έκανε μήνυση ο Τόλκιν στον Γκόλντινγκ, για το Lord of the Flies.
 
Θα ήθελα να πω δυο πράγματα που είδα να επαναλαμβάνονται σ' αυτό το νήμα και τα βλέπω να επαναλαμβάνονται σε κάθε τέτοια συζήτηση, όπου κι αν γίνεται.

Πρώτ' απ' όλα, η ψηφιακή αντιγραφή υλικού και η κλοπή δεν είναι το ίδιο πράγμα· δεν είναι καν παρόμοιο πράγμα. Είναι σαν να λέμε ότι η κλοπή και ο εμπρησμός είναι το ίδιο ή κάτι παραπλήσιο. Βλέπω να έχουν ειπωθεί τα γνωστά δεν θα έκλεβες γαριδάκι, τσάντα, αυτοκίνητο, ταχύπλοο σκάφος. Ο κοινός συντελεστής πειρατείας-κλοπής, είναι ότι ο τελικός αποδέκτης απολαμβάνει κάτι χωρίς να έχει πληρώσει γι' αυτό είτε αυτό το αγαθό ήταν προς πώληση (από κατάστημα) είτε όχι (προσωπική ιδιοκτησία). Όμως όλο το υπόλοιπο είναι διαφορετικό. Με την κλοπή, ο ιδιοκτήτης στερείται το υλικό. Αν κλέψω ένα αυτοκίνητο, αφαιρώ το αυτοκίνητο από τον νόμιμο ιδιοκτήτη. Αν κλέψω ένα γλειφιτζούρι, στερώ από τον ψιλικατζή την δυνατότητα να το πουλήσει είτε το αγόρασε είτε ήταν δώρο από τον προμηθευτή. Με την αντιγραφή όμως, δεν στερείς από κανέναν ούτε το αρχικό υλικό ούτε την δυνατότητα να το πουλήσει. Απλά αρνείσαι να πληρώσεις γι' αυτό· ωστόσο το απολαμβάνεις.

Φυσικά, θα πει κάποιος, χάνεται ο δυνητικός αγοραστής. Όμως η συντριπτική πλειοψηφία των πειρατών δεν είναι δυνητικοί αγοραστές. Προσωπικά παραδέχομαι ότι έχω κατεβάσει πολύ υλικό, παρανόμως. Ωστόσο είναι υλικό για το οποίο δεν θα πλήρωνα, αν δεν είχα την δυνατότητα να το κατεβάσω. Το υλικό που με ενδιαφέρει αρκετά ώστε να δαπανήσω χρήματα γι' αυτό, από το φυσικώς πεπερασμένο μπάτζετ μου, το αγοράζω. Κι αυτό κάνουν οι περισσότεροι· κατεβάζουν πράγματα που τους ενδιαφέρουν, αλλά όχι αρκετά για να πληρώσουν γι' αυτά και πληρώνουν γι' αυτά που τους ενδιαφέρουν περισσότερο. Με λίγα λόγια, ο ιδιοκτήτης δεν χάνει το αντίγραφό του, δεν χάνει δυνητικό αγοραστή και ο πειρατής κερδίζει κάτι που δεν είχε. Στην πραγματικότητα όλοι κερδίζουν, γιατί η πραγματικότητα περιλαμβάνει και την διαφήμιση. Π.χ. έχω όλα τα CD του Mike Oldfield, τον οποίο γνώρισα μέσα από κατεβασμένα τραγούδια. Κατέβασα ένα άλμπουμ του, όταν ακόμα δεν τον ήξερα, και σήμερα έχω 25 CD του. Ακόμη όμως και χωρίς αυτήν την προϋπόθεση, κανείς δεν χάνει και τουλάχιστον ένας κερδίζει. Άρα, άσχετα με την διαφήμιση, η ζυγαριά κλίνει πάλι θετικά.

Ναι, υπάρχει ένας αριθμός ατόμων που αν δεν είχε την δυνατότητα, θα πλήρωνε, αλλά αυτός ο αριθμός είναι πολύ μικρός. Είδα κάπου να αναφέρεται το In Rainbow των Radiohead, που αρχικά ήταν σε διάθεση pay what you want. Πέραν της διαφήμισης, που έκανε το άλμπουμ τους ένα από τα πιο επιτυχημένα σε πωλήσεις (3 εκ. αντίτυπα), το 60% επέλεξε να πληρώσει (είχαν την δυνατότητα να μην πληρώσουν τίποτα). Το μέσο ποσό πληρωμής, ήταν 6 δολλάρια. Καθόλου μα καθόλου άσχημα.

Ένα άλλο παράδειγμα pay what you want είναι το World of Goo, ένα βιντεοπαιχνίδι που, σύμφωνα με τουλάχιστον μία πηγή, έπεσε θύμα βαριάς πειρατείας (το 90% των χρηστών του, το κατέβασε παράνομα). Αποφάσισαν να πειραματιστούν, λοιπόν, και για μερικές εβδομάδες το έριξαν σε σύστημα pay what you want. Λόγω του ότι η κίνηση ελεγχόταν μέσω Paypal, δεν υπήρχε δυνατότητα να μην δοθεί τίποτα, αλλά το ελάχιστο πόσο είναι ένα λεπτό του δολλαρίου. Το αποτέλεσμα; περίπου 57.000 χρήστες κατέβασαν το παιχνίδι, πληρώνοντας μέσο όρο 2,3 δολλάρια (3,3, αν αφαιρέσουμε αυτούς που πλήρωσαν μόνο ένα λεπτό -ουσιαστικά τους πειρατές). Η εταιρεία έβγαλε 131.712 δολλάρια, δηλαδή 15.6% παραπάνω από όσο όταν είχαν καθορισμένη τιμή (20 δολλάρια), για τον ίδιο αριθμό χρηστών (20 χ 56.991 χ 0,1 = 113.982). Αν το άφηναν περισσότερο καιρό, το ποσοστό θα ανέβαινε, γιατί θα γινόταν ευρύτερη γνωστή η κίνηση και θα προσέλκυε περισσότερους χρήστες που θα επιβράβευαν την προσπάθεια, αντί για τζαμπατζήδες. Ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι ότι από 90% που ήταν οι τζαμπατζήδες, όταν το παιχνίδι διατιθόταν στην τιμή των 20 δολλαρίων, έπεσε στο 30% όταν η δυνατότητα ήταν να πληρώσουν όσο ήθελαν.

Όπως και να το δούμε, πάντως, το ζήτημα της πειρατείας δεν έχει σχέση με την φυσική κλοπή και κατ' επέκταση είναι λάθος να χρησιμοποιούμε παραδείγματα κλοπής αντικειμένων όταν μιλάμε για αντιγραφή.

Να δηλώσω επίσης ότι είμαι 100% αντίθετος σε πνευματικά δικαιώματα έργων που οι δημιουργοί έχουν πεθάνει. Αυτός ο νόμος πρέπει να αλλάξει δραστικά. Είναι απαράδεκτο να εκμεταλλεύεται εμπορικά, κάποιος, την δημιουργία κάποιου άλλου που έχει πεθάνει. Από πού κι ως πού; Το πιο εξωφρενικό παράδειγμα είναι το γνωστό τραγουδάκι Happy Birthday to You του οποίου τα πνευματικά δικαιώματα όχι μόνο κατέχει η Warner Music, αλλά και της αποδίδει 2 εκατομμύρια δολλάρια ετησίως! Τα δικαιώματα εκπνέουν το 2016 στην Ευρώπη και το 2030 στις ΗΠΑ.
 

nickel

Administrator
Staff member
Helle, τώρα είδα το παραπάνω μήνυμα (χάνω, χάνω...) και, ναι, συμφωνώ με όλα, νομίζω, που λες.

Και το επόμενο, προς το παρόν ασχολίαστο:

Αθήνα
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα διατάχθηκε η λήψη τεχνολογικών μέτρων από τις εταιρείες παροχής υπηρεσιών σύνδεσης στο διαδίκτυο για την παρεμπόδιση της πρόσβασης χρηστών σε ιστοσελίδες μέσω των οποίων διακινούνται παράνομα ψηφιακά έργα προστατευόμενα με δικαίωμα πνευματικής ιδιοκτησίας.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Οργανισμού Πνευματικής Ιδιοκτησίας, με την απόφαση 4658/2012 του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, έγινε δεκτό αίτημα οργανισμών συλλογικής διαχείρισης δικαιωμάτων επί μουσικών και οπτικοακουστικών έργων ώστε να υποχρεωθούν, εκτός άλλων, οι ελληνικές εταιρείες παροχής υπηρεσιών σύνδεσης στο διαδίκτυο να λάβουν τεχνολογικά μέτρα προκειμένου να καταστεί αδύνατη η πρόσβαση των συνδρομητών τους σε διαδικτυακές τοποθεσίες μέσω των οποίων πραγματοποιείται παράνομη παρουσίαση και ανταλλαγή έργων.

Η απόφαση εφαρμόζει ουσιαστικά για πρώτη φορά το άρθρο 64 Α του ν.2121/1993, που ενσωματώνει πρόβλεψη Οδηγίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη δυνατότητα λήψης ασφαλιστικών μέτρων κατά των διαμεσολαβητών (παρόχων υπηρεσιών διαδικτύου), οι υπηρεσίες των οποίων χρησιμοποιούνται από τρίτο για την προσβολή του δικαιώματος του δημιουργού ή συγγενικού δικαιώματος.

Παρόμοιες αποφάσεις έχουν ήδη εκδοθεί σε άλλα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αποσκοπούν στην προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας στο διαδίκτυο χωρίς να θίγονται τα δικαιώματα των χρηστών.

http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1231196561&ref=newsletter
 
Πες τα ν' αγιάσει το στόμα σου! Άσε που στα dvd σού δείχνουν εκείνο το φρενωδώς κλιμακούμενο σποτάκι με τίτλο «θα έκλεβες ποτέ μια τσάντα;» (κι ούτε fwd ούτε skip ούτε τίποτα δέχεται το μλκσμένο) επειδή ακριβώς πήγες κι αγόρασες το δισκάκι — διότι, αν το είχες κατεβάσει, δεν θα το είχε υποχρεωτικό ακροθέαμα η ταινία στην αρχή της!

Βρέθηκε ο νέος ορισμός της τραγικής ειρωνείας:

Anti-Piracy Group Found Guilty of Cheating Artist In Its Anti-Piracy Ad.
 
Μάλιστα... κλείνει και το rapidshare. Από πού θα κατεβάζουμε τώρα τα CD του Γαϊτάνου;
 
Να κι ένας Κινέζος που πούλαγε κρακαρισμένο λογισμικό αξίας εκατοντάδων χιλιάδων δολαρίων. Τον τσίμπησαν τελικά. Μα κι αυτός πήγε σε ραντεβού σε αμερικανικό έδαφος; Μάξιμουμ ποινή, λέει, πέντε χρόνια. Πολύ λίγα μου φαίνονται, για το χρήμα που παιζόταν, κι όταν ο άλλος που διέρρευσε κάτι φωτογραφίες με διάσημους χολλυγουντιανούς κώλους έφαγε...πόσα; δέκα; (ΝΥΤ)
 

nickel

Administrator
Staff member
Όπως το Megaupload, έτσι και το Mega προσφέρει σε κάθε χρήστη έναν online αποθηκευτικό χώρο για να φυλάσσει τα δεδομένα του – ο οποίος μάλιστα φτάνει τα 50 GB για τις δωρεάν εγγραφές. Η μεγάλη διαφορά των δύο υπηρεσιών είναι ότι τώρα κάθε αρχείο κρυπτογραφείται, με το κλειδί για την αποκρυπτογράφηση να αποστέλλεται στον χρήστη, ο οποίος είναι ελεύθερος να το παραχωρήσει σε όποιον επιθυμεί.

Αφού στους σέρβερ της υπηρεσίας δεν υπάρχει αντίγραφο του κλειδιού, αυτό σημαίνει πως εκ των πραγμάτων η πλατφόρμα δεν γνωρίζει τι είδους υλικό ανέβασε κανείς, κι αν αυτό το υλικό είναι ή όχι «πειρατικό». Με συνέπεια, όπως υποστηρίζει ο Ντοτκόμ, να μην μπορεί να θεωρηθεί υπόλογη. «Αν κάποιος βάλει κάτι παράνομο σε ένα φάκελο και το ταχυδρομήσει», λέει, «δεν κλείνεις το ταχυδρομείο».

Πάντως, η Αμερικανική Ένωση Κινηματογράφου (Motion Picture Association of America, ΜΡΑΑ), η οποία πρωτοστάτησε στη δίωξη του Ντοτκόμ για το Megaupload, φαίνεται να μην πείθεται από το επιχείρημα. «Αν και ακόμη εξετάζουμε πώς λειτουργεί, ξέρουμε ότι ο Κιμ Ντοτκόμ έχτισε την καριέρα και την περιουσία του καταπατώντας τα πνευματικά δικαιώματα», γράφει σε ανακοίνωσή της. «Με δεδομένη λοιπόν την προϊστορία του, είμαστε τουλάχιστον επιφυλακτικοί».


Πηγή: http://www.skai.gr/news/technology/...0000-eggrafes-se-molis-14-ores/#ixzz2IiNmQsS1

Όσο οι δημιουργοί επιμένουν στα παραδοσιακά, τόσο οι πειρατές βρίσκουν νέους τρόπους να παρακάμπτουν τη νομιμότητα. Κάποτε θα μπορούσαν να συνεννοηθούν οι δημιουργοί με τους πειρατές για να εισπράττονται κάποια χρήματα και για τους δημιουργούς. Στο τέλος θα βασιλεύει απλώς η παρανομία.
 

daeman

Administrator
Staff member
...
Γιατί η Φίνος Φιλμ αποσύρει από το YouTube τις ταινίες της
Τα Νέα, 25-11-2013

H Φίνος Φιλμ αποσύρει από το YouTube όλες τις ταινίες της Χρυσής Εποχής του Ελληνικού Κινηματογράφου, για να δώσει έτσι τέλος σε μια «άτοπη, άσκοπη και χρονοβόρα κόντρα» με τους Οργανισμούς Συλλογικής Διαχείρισης Συγγενικών και Πνευματικών Δικαιωμάτων που προβάλλουν «εντελώς δυσανάλογες και υπέρογκες διεκδικήσεις».

Συγκεκριμένα, η Finos Film ανακοίνωσε στις 25 Νοεμβρίου 2013 τα εξής:

«Η Finos Film, στο πλαίσιο της ψηφιακής της στρατηγικής, αποφάσισε πριν τρεις μήνες σε συνεργασία με τις Αττικές Εκδόσεις και τη Google να ανεβάσει στο YouTube ολόκληρες τις ταινίες της. Με αυτήν την κίνηση, αφενός μεν η εταιρία ήθελε να προστατεύσει τα περιουσιακά της στοιχεία από την πειρατεία (δεδομένου ότι σχεδόν το σύνολο των ταινιών είχε ανέβει παράνομα στο YouTube), αφετέρου δε να δώσει τη δυνατότητα στο ελληνικό κοινό κυρίως της νέας γενιάς, καθώς και της ομογένειας, να γνωρίσει τον καλό παλιό Ελληνικό Κινηματογράφο, έχοντας πρόσβαση στις διαχρονικά αγαπημένες του ταινίες, οι οποίες αποτελούν ανεκτίμητης αξίας πολιτιστική κληρονομιά του τόπου.

Αξίζει να τονιστεί ότι το συγκεκριμένο εγχείρημα δεν αποσκοπούσε σε κάποιο οικονομικό όφελος, αφού αυτό ήταν γνωστό εκ των προτέρων σε εμάς ότι τα προσδοκώμενα έσοδα ήταν άνευ ουσιαστικού αντικειμένου.

Στην πορεία,
προέκυψαν παράλογες διεκδικήσεις πνευματικών δικαιωμάτων από τους Οργανισμούς Συλλογικής Διαχείρισης Συγγενικών και Πνευματικών Δικαιωμάτων (ηθοποιοί, σκηνοθέτες και σεναριογράφοι), τα οποία ήταν εντελώς δυσανάλογα και υπέρογκα με τα προσδοκώμενα και δημιουργηθέντα έσοδα.

Σε ένδειξη καλής θελήσεως η εταιρία αποφάσισε, στις αρχές Οκτωβρίου, να αντικαταστήσει τις ταινίες με αποσπάσματα και να τροφοδοτεί το κανάλι με αφιερώματα, τα οποία θα ψυχαγωγούσαν το κοινό, το οποίο από την πρώτη κιόλας μέρα λειτουργίας του καναλιού αγκάλιασε με θέρμη αυτήν την προσπάθεια.

Σήμερα, η Finos Film αντιμετωπίζει εκ νέου παράλογες και υπέρογκες οικονομικές απαιτήσεις από τους Οργανισμούς Συλλογικής Διαχείρισης Συγγενικών και Πνευματικών Δικαιωμάτων ακόμα και για την προβολή ολιγόλεπτων αποσπασμάτων στο YouTube, με αποτέλεσμα να αναγκάζουν την εταιρεία να διακόψει κάθε προβολή τους.

»
Δυστυχώς όταν λείπουν οι στοιχειώδεις απαραίτητες γνώσεις που αφορούν τη νέα εποχή της ψηφιακής πραγματικότητας και των κανόνων που τη διέπουν, αλλά αντιθέτως κυριαρχεί η νοοτροπία της στείρας εισπρακτικής λογικής σε σχέση με την πραγματική οικονομία, τότε δύο επιλογές υπάρχουν. Είτε να συμμετέχουμε σε μία άτοπη, άσκοπη και χρονοβόρα «κόντρα» με αυτούς τους φορείς, είτε να μην αφήσουμε κανέναν να παίζει με την υπόσταση της εταιρίας. Επιλέγουμε το δεύτερο, έστω κι αν στερούμε στο κοινό τη δυνατότητα της ψυχαγωγίας μέσα από τα αποσπάσματα των ταινιών της.

Σε κάθε περίπτωση η Finos Film σέβεται απεριόριστα όλες τις ειδικότητες των συντελεστών που συνέδραμαν στην εργώδη προσπάθεια του αείμνηστου Φιλοποίμενα Φίνου με αποτέλεσμα οι ταινίες της εταιρίας να αποτελούν το σημαντικότερο κομμάτι του εθνικού πολιτιστικού κεφαλαίου που βαφτίστηκε από το ίδιο το ελληνικό κοινό «Χρυσή εποχή του Ελληνικού Κινηματογράφου».

Η εταιρεία δήλωσε σχετικά: «Βρισκόμαστε σε πολύ δυσάρεστη θέση που αναγκαζόμαστε να στερήσουμε ένα μέρος της πολιτιστικής μας κληρονομιάς από το κοινό.
Είναι πραγματικά κρίμα που οι Οργανισμοί Συλλογικής Διαχείρισης Συγγενικών και Πνευματικών Δικαιωμάτων δεν είναι σε θέση να δουν την ευκαιρία που παρουσιάζεται για να αγαπήσουν και οι νεότερες γενιές αυτές τις ταινίες, μέσα από την πλατφόρμα του YouTube και να καταπολεμηθεί η πειρατεία. Η Φίνος Φιλμ θα είναι πάντα ευγνώμων στο κοινό που τόσο ζεστά αγκάλιασε αυτή την προσπάθεια και λυπούμαστε ειλικρινά που φτάνουμε στο σημείο να του στερήσουμε την πιο αγνή και αυθεντική εμπειρία του Ελληνικού κινηματογράφου».
 
Όταν λέω εγώ ότι είναι ηλίθιο να καρπώνονται τα πνευματικά δικαιώματα οι συγγενείς...
 

nickel

Administrator
Staff member
Όταν λέω εγώ ότι είναι ηλίθιο να καρπώνονται τα πνευματικά δικαιώματα οι συγγενείς...
Κυρίως είναι ηλίθιο να καρπώνονται τα πνευματικά δικαιώματα ηλίθιοι συγγενείς...
Το αποτέλεσμα θα είναι να κάνουν χαρά οι πειρατές. Όπως συμβαίνει όσο δεν βρίσκουν εφικτές λύσεις για όλες τις μορφές της δημιουργίας.
 
Top