Παράλληλοι διάλογοι με αφορμή 28 συλλήψεις φοιτητών

Μάλλον δεν διαβάσαμε το ίδιο κείμενο. Αυτό το παραλήρημα δεν προσπάθησα να το υπονομεύσω, τα καταφέρνει μια χαρά από μόνο του. Τώρα, περί τσιφλικιού: υπάρχει κι η φράση "σα να είναι τσιφλίκι της". Αν δεν καταλαβαίνεις ότι έχουμε ελάχιστες πρυτάνισσες κι επομένως οι λίγες που υπάρχουν αξίζουν λίγο παραπάνω σεβασμό, τότε δεν έχει νόημα να στο εξηγήσω.

Μίλησα αποκλειστικά για το γλωσσικό κομμάτι, και για υπονόμευση οποιουδήποτε κειμένου, δεν ξέρω τι δεν έγινε κατανοητό. Και φυσικά υπάρχει η φράση «σα να είναι τσιφλίκι της», υπάρχει όμως επίσης και η φράση «σα να είναι τσιφλίκι του πατέρα του». Η φράση αυτή δεν είναι σεξιστική όταν μιλάμε για τον πατέρα του, αλλά γίνεται ξαφνικά σεξιστική όταν μιλάμε για τον πατέρα της; Την αντίληψη δε ότι η συγκεκριμένη αξίζει σεβασμό επειδή είναι γυναίκα τη βρίσκω σεξιστικότατη. Άτομο που δεν έχει καν το θάρρος να παραδεχτεί ότι με εντολή της βρέθηκαν τα ΜΑΤ στο πανεπιστήμιο δεν αξίζει ούτε για φτύσιμο, δεν πα να'ναι και η μόνη γυναίκα πάνω στη γη.

Τέλος, όπως αρέσει σε σας τους πολιτικολογούντες να λέτε, για την ταμπακέρα δεν είδα κανένα σχόλιο. Η πρύτανης είχε (επι)βεβαιώσει ραντεβού με τους εκπροσώπους πολλάκις, αλλά κάποιοι ήθελαν η συνάντηση να γίνει εδώ και τώρα "γιατί είναι αθηναϊκές ρε!". Αν χάσουν και κάποιες ώρες απ' τη ζωή τους κάποιοι εργαζόμενοι (οι οποίοι ίσως να έχουν και παιδιά στο σπίτι που τους περιμένουν), τι μας νοιάζει εμάς.

Εγώ ως πολιτικολογούσα μίλησα για την ταμπακέρα στο #19, 33, 63 και 68. Λυπάμαι αν δεν σας ικανοποίησα. Η πρύτανης είχε επιβεβαιώσει ραντεβού πολλάκις στο παρελθόν, αλλά δεν ήταν εκεί σε κανένα απ' αυτά, λένε οι φοιτητές. Και αυτό το εξήγησαν και στους καθηγητές που έπαιξαν το ρόλο των διαμεσολαβητών, λένε οι φοιτητές. Τη συνάντηση την ήθελαν «εδώ και τώρα» όχι γιατί τους τσίμπησε μύγα, αλλά γιατί τους είχε γραμμένους η εν λόγω κυρία και βρήκαν την ευκαιρία να τη δουν αφού στην ορκωμοσία δεν μπορούσε να μην πάει, λένε οι φοιτητές. Τέλος, περίεργες ευαισθησίες έχει αυτό το σπάνιο εν Ελλάδι δείγμα πρυτάνισσας: πονάει πολύ για τους εργαζόμενους και τα παιδιά τους, αλλά δε φαίνεται να πονάει πολύ για τους φοιτητές της, αν και ομολογώ διασφάλισε την ίση μεταχείρισή τους από τα ΜΑΤ.
 

Cadmian

New member
Για την ταμπακιέρα, εγώ απλά θα επαναματαναρτήσω την ανακοίνωση της ΕΔΙΠ γιατί μάλλον κάπου χάθηκε στον όλο ορυμαγδό.

Κι από' κει και πέρα, κι επειδή για οτιδήποτε άλλο μένει περί ταμπακιέρας με κάλυψε η Άνεφ πλήρως, αν το ζήτημα μετατοπιστεί στο ποιος τελικά μεταφέρει τα γεγονότα με ακρίβεια, η ΕΔΙΠ ή η Πρυτανεία, οι νομικοί, νομικίζοντες και νομικολογούντες θα γνωρίζουν το in dubio pro reo. Και για να μην θεωρηθώ κι εγώ σεξιστής, όποιος έχει την δυνατότητα να καλεί τα ΜΑΤ γιατί μπορεί μόνο ως αδύναμος δεν μπορεί να θεωρείται. Ασχέτως φύλου.
 
Μίλησα αποκλειστικά για το γλωσσικό κομμάτι, και για υπονόμευση οποιουδήποτε κειμένου, δεν ξέρω τι δεν έγινε κατανοητό. Και φυσικά υπάρχει η φράση «σα να είναι τσιφλίκι της», υπάρχει όμως επίσης και η φράση «σα να είναι τσιφλίκι του πατέρα του». Η φράση αυτή δεν είναι σεξιστική όταν μιλάμε για τον πατέρα του, αλλά γίνεται ξαφνικά σεξιστική όταν μιλάμε για τον πατέρα της; Την αντίληψη δε ότι η συγκεκριμένη αξίζει σεβασμό επειδή είναι γυναίκα τη βρίσκω σεξιστικότατη. Άτομο που δεν έχει καν το θάρρος να παραδεχτεί ότι με εντολή της βρέθηκαν τα ΜΑΤ στο πανεπιστήμιο δεν αξίζει ούτε για φτύσιμο, δεν πα να'ναι και η μόνη γυναίκα πάνω στη γη.

Εγώ πάντως δεν είχα παραθέσει οποιοδήποτε κείμενο: συγκεκριμένο κείμενο σχολίασα. Κι εσύ με τη σειρά σου συγκεκριμένη ανάρτηση σχολίασες: τη δική μου.

Ναι, η φράση γίνεται ξαφνικά σεξιστική όταν μιλάμε για τον πατέρα της, όταν αναφερόμαστε σε γυναίκα που έχει φτάσει ψηλά. Τόσο απλά. Υπάρχουν δεκάδες τέτοια παραδείγματα και είμαι σίγουρος ότι ο Zazula θα μπορούσε να ξεθάψει το σχετικό νήμα.

Όσο για το γεγονός ότι η συγκεκριμένη πρύτανης αξίζει σεβασμό επειδή είναι γυναίκα: είναι φως φανάρι ότι μιλάς χωρίς καμία γνώση του τι περνάνε οι γυναίκες μέσα στα πανεπιστήμια για να γίνουν λέκτορες, καθηγήτριες, κ.ο.κ. Φοβάμαι πως δεν σε ενδιαφέρει καν.

Εγώ ως πολιτικολογούσα μίλησα για την ταμπακέρα στο #19, 33, 63 και 68. Λυπάμαι αν δεν σας ικανοποίησα. Η πρύτανης είχε επιβεβαιώσει ραντεβού πολλάκις στο παρελθόν, αλλά δεν ήταν εκεί σε κανένα απ' αυτά, λένε οι φοιτητές. Και αυτό το εξήγησαν και στους καθηγητές που έπαιξαν το ρόλο των διαμεσολαβητών, λένε οι φοιτητές. Τη συνάντηση την ήθελαν «εδώ και τώρα» όχι γιατί τους τσίμπησε μύγα, αλλά γιατί τους είχε γραμμένους η εν λόγω κυρία και βρήκαν την ευκαιρία να τη δουν αφού στην ορκωμοσία δεν μπορούσε να μην πάει, λένε οι φοιτητές. Τέλος, περίεργες ευαισθησίες έχει αυτό το σπάνιο εν Ελλάδι δείγμα πρυτάνισσας: πονάει πολύ για τους εργαζόμενους και τα παιδιά τους, αλλά δε φαίνεται να πονάει πολύ για τους φοιτητές της, αν και ομολογώ διασφάλισε την ίση μεταχείρισή τους από τα ΜΑΤ.

Να ξεκαθαρίσω ότι είμαι εξωτερικός παρατηρητής: για να αλλοιώσω τη φράση του Costas, πολιτικά ούτε με την πρύτανη είμαι, ούτε με τους φοιτητές. Ακόμα κι αν υποθέσουμε ότι όντως δεν ήταν εκεί η πρύτανης σε προηγούμενο ραντεβού, υπάρχει λύση που δεν συνεπάγεται "ας πάμε όλοι μαζί στην ορκωμοσία να δούμε αν της βαστάει -- δεν μας ενδιαφέρουν οι μικροαστοί εργαζόμενοι κι ας έχουν και σπίτια". Μπορούν οι φοιτητές να εξηγήσουν την κατάσταση στον πρόεδρο του τμήματος και μετά πρέπει αυτός να φροντίσει να γίνει η συνάντηση. Αν δεν το κάνει το αναφέρουν σε σχετική επιτροπή των καθηγητών του τμήματος.

Βέβαια, να ξεκαθαρίσουμε και κάτι άλλο: είναι πιθανό ότι και να γινόταν η συνάντηση μπορεί στο τέλος να μην υπήρχε λύση αρεστή στους φοιτητές. Κάτι μου λέει ότι αυτό θα είχε οδηγήσει σε νέο κύκλο κινητοποιήσεων και ούτω καθεξής.

Νιώθω ότι η συζήτηση δεν είναι γόνιμη πια, οπότε δεν θα επανέλθω. Μιας και ανέφερα τον Αντόρνο νωρίτερα, ας κλείσω με κάτι δικό του: "Offenes Denken weist über sich hinaus".
 
Καλά μού το βγάζει η γουγλομετάφραση "Η ανοιχτή σκέψη κοιτάζει πέρα από τον εαυτό της";

Σχετικά καλά. Εγώ θα έλεγα μάλλον "δείχνει" ή "παραπέμπει".

Για λόγους πληρότητας ας σημειώσω ότι η πρόταση είναι από το κείμενο Resignation, το οποίο περιέχεται στον τόμο Stichworte. Kritische Modelle 2 (και στα αγγλικά στο Critical Models: Interventions and Catchwords σε μετάφραση Henry W. Pickford: "Open thinking points beyond itself").

Δεν θα επανεπανέλθω.:D
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
To über etwas hinausweisen έχει δύο αποδόσεις στα αγγλικά: to transcend sth. και to point beyond sth.. Οι μεταφραστές του Adorno στα αγγλικά φαίνεται αλλού να προτιμούν πολύ το transcend itself, αλλά δεν μπορώ να κάνω τώρα αντιπαραβολή τι μεταφράζουν έτσι. Αλλά κι εγώ καταλαβαίνω το γερμανικό πιο πολύ με την έννοια του «Η ανοιχτή σκέψη υπερβαίνει τον εαυτό της».

Συγγνώμη για την παρέκβαση.
 
Ναι, η φράση γίνεται ξαφνικά σεξιστική όταν μιλάμε για τον πατέρα της, όταν αναφερόμαστε σε γυναίκα που έχει φτάσει ψηλά. Τόσο απλά. Υπάρχουν δεκάδες τέτοια παραδείγματα και είμαι σίγουρος ότι ο Zazula θα μπορούσε να ξεθάψει το σχετικό νήμα.

Είναι περίεργος ο ορισμός σου για το τι συνιστά σεξιστική γλώσσα. Μ' αυτή την έννοια, κάθε αρνητική αναφορά σε γυναίκα είναι σεξιστική. Ο βλάκας, ΟΚ, η βλάκας, σεξιστικό. Δεν πάει έτσι. Το έχω υπόψη μου το νήμα για το σεξισμό στη γλώσσα, είχα γράψει εκτενώς κι εγώ. Και η Θάτσερ και η Μέρκελ μπορεί να δυσκολεύτηκαν για να φτάσουν εκεί που έφτασαν, αλίμονο όμως αν τις γυναίκες με εξουσία τις κρίνουμε επιεικέστερα με βάση αυτό το γεγονός, π.χ. κακός ο πόλεμος του Μπους, καλός της Μέρκελ γιατί τράβηξε πολλά η καημένη. Φτάνουμε σε παραλογισμούς έτσι, πολιτικά πάντα μιλώντας.

Όσο για το γεγονός ότι η συγκεκριμένη πρύτανης αξίζει σεβασμό επειδή είναι γυναίκα: είναι φως φανάρι ότι μιλάς χωρίς καμία γνώση του τι περνάνε οι γυναίκες μέσα στα πανεπιστήμια για να γίνουν λέκτορες, καθηγήτριες, κ.ο.κ. Φοβάμαι πως δεν σε ενδιαφέρει καν.

Γνωρίζω πολύ καλά τι περνάνε οι γυναίκες και μέσα στα πανεπιστήμια και έξω απ' αυτά καθότι είμαι γυναίκα. Φοβάμαι πως με ενδιαφέρει πολύ περισσότερο απ' ό,τι εσένα.

Να ξεκαθαρίσω ότι είμαι εξωτερικός παρατηρητής: για να αλλοιώσω τη φράση του Costas, πολιτικά ούτε με την πρύτανη είμαι, ούτε με τους φοιτητές.

Πολιτικά είσαι με την πρύτανη, μόνο τυφλός δεν το βλέπει αυτό. Όσο Αντόρνο κι αν τσιτάρεις.
 
Πολιτικά είσαι με την πρύτανη, μόνο τυφλός δεν το βλέπει αυτό. Όσο Αντόρνο κι αν τσιτάρεις.

Ήδη έγραψα πως η συζήτηση δεν είναι πια γόνιμη. Σημειώνω για χάρη των επομένων γενεών [sic] ότι τον Αντόρνο τον ανέφερα στο νήμα αυτό ακριβώς επειδή είχε φωνάξει κι αυτός την αστυνομία της Φραγκφούρτης για να μαζέψει τους φοιτητές του. Στο κείμενο Resignation συζητά ζητήματα άμυαλης πράξης κατ' αντιδιαστολή προς τη δική του στάση. Εν ολίγοις, αν όντως ήμουν με την πρύτανη οι αναφορές στον Αντόρνο θα ήταν υποστηρικτικές, όχι για ξεκάρφωμα. Ανοίξτε και κανά βιβλίο ("ανούσια ψευδογνώση του Κατεστημένου" που λέει κι ο Κολακόφσκι).
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Καλημέρα σε όλους,
μου προωθήθηκε σήμερα σχετικό δελτίο τύπου της ελληνικής εταιρείας μεταφρασεολογίας, και το παραθέτω εδώ.


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΟΛΟΓΙΑΣ
http://hst-translationstudies.gr/
Δελτίο Τύπου
Το Δ.Σ. της Ελληνικής Εταιρείας Μεταφρασεολογίας εκφράζει την έντονη ανησυχία του για τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν πριν από λίγες ημέρες στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο.
Όταν εκπρόσωποι του Συλλόγου Φοιτητών ζήτησαν να συζητήσουν με την Πρύτανη του Ιονίου για θέματα που αφορούν στην υποβάθμιση των σπουδών στο Τμήμα Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας, βρέθηκαν αντιμέτωποι με την Αστυνομία, που είχε κληθεί, όπως πληροφορηθήκαμε, για διατάραξη οικιακής ειρήνης. Ένας φοιτητής προπηλακίστηκε από αστυνομικό όταν ζήτησε να δει το ένταλμα σύλληψης, ενώ 27 φοιτητές και φοιτήτριες προσήχθησαν από την αστυνομία.
Η ακαδημαϊκή κοινότητα του Ιονίου Πανεπιστημίου, η Πανελλήνια Ένωση Επαγγελματιών Μεταφραστών Πτυχιούχων Ιονίου Πανεπιστημίου και άλλοι φορείς καταδίκασαν ήδη αυτό το πρωτοφανές παιδαγωγικό, ακαδημαϊκό και ηθικό ατόπημα.
Θεωρούμε υποχρέωσή μας να διαμαρτυρηθούμε και εμείς για αυτή την απαράδεκτη συμπεριφορά απέναντι στους μελλοντικούς μεταφραστές και μεταφρασεολόγους και να τονίσουμε ότι ο σεβασμός των δημοκρατικών ακαδημαϊκών αξιών διαφυλάττει και
το επιστημονικό κύρος του κατεξοχήν τριτοβάθμιου εκπαιδευτικού φορέα του κλάδου μας.
Ελπίζουμε ότι όλοι οι θεσμικοί φορείς θα επιδείξουν την απαραίτητη ψυχραιμία και σωφροσύνη, ώστε να μην καλλιεργείται κλίμα φόβου στις σχολές και καλούμε την Πολιτεία να εκτιμήσει την αποφασιστική σημασία της εκπαίδευσης για την ανάπτυξη της χώρας.



Πληροφορούμαι επίσης ότι το ραντεβού στο οποίο αναφέρεται η πρυτανεία επιβεβαιώθηκε με ανυπόγραφη ηλεκτρονική επικοινωνία μετά το συμβάν. Θέλω να πω, στο βαθμό που γνωρίζω, δεν μπορεί να αποδειχθεί γραπτώς ότι όντως η πρυτανεία είχε κλείσει ραντεβού να μιλήσει με τους φοιτητές - φαντάζομαι ότι αν αυτό δεν ισχύει, η πρυτανεία θα αναρτήσει κάπου τη σχετική επικοινωνία.
 
Ανοίξτε και κανά βιβλίο
Μμμ...αυτό σε ένα φόρουμ μεταφραστών όπου τουλάχιστον 9 στους 10 είναι και διαβασμένοι και καταρτισμένοι δεν είναι και πολύ κομψό. Μπορεί να διαφωνούμε, αλλά ας αναγνωρίσουμε ότι και ο απέναντι μπορεί να έχει επίπεδο. Από την άλλη, πάνω στην ορμή του λόγου μπορεί να μας ξεφύγουν άκομψες εκφράσεις χωρίς η πρόθεσή μας να είναι κακή, οπότε, στην περίπτωση αυτή, σας ζητώ συγγνώμη που απομόνωσα αυτή τη φράση από το σύνολο του λόγου σας.
Τις καλημέρες μου.
 
Μμμ...αυτό σε ένα φόρουμ μεταφραστών όπου τουλάχιστον 9 στους 10 είναι και διαβασμένοι και καταρτισμένοι δεν είναι και πολύ κομψό. Μπορεί να διαφωνούμε, αλλά ας αναγνωρίσουμε ότι και ο απέναντι μπορεί να έχει επίπεδο. Από την άλλη, πάνω στην ορμή του λόγου μπορεί να μας ξεφύγουν άκομψες εκφράσεις χωρίς η πρόθεσή μας να είναι κακή, οπότε, στην περίπτωση αυτή, σας ζητώ συγγνώμη που απομόνωσα αυτή τη φράση από το σύνολο του λόγου σας.
Τις καλημέρες μου.

Όντως, η φράση που χρησιμοποίησα είναι άκομψη, αλλά σας παρακαλώ να τη διαβάσετε στο συγκείμενό της.

Τόσοι και τόσοι πολιτικολογούντες έχουν χωρίσει τον κόσμο σε κουτάκια: "οι καλοί φοιτητές" από τη μία, "οι κακοί άρχοντες" από την άλλη. Σε μια τέτοια ανάγνωση της πραγματικότητας, το όνομα Αντόρνο σημαίνει "Μαρξισμός" και, όπως όλοι γνωρίζουμε, "Μαρξισμός" σημαίνει το δίκιο του εργάτη/φοιτητή/κ.λπ.

Πάει να πει, αν κάποιος λέει ότι οι φοιτητές δεν έχουν εξ ορισμού (ουχί εξορισμού) δίκιο, τότε στην πραγματικότητα διαφωνεί με τον Αντόρνο ("αντικειμενικά", ακόμα κι αν δεν το ξέρει ο ίδιος). Εφόσον παραθέτει Αντόρνο, λοιπόν, μάλλον θα το κάνει για να έχει αριστερές περγαμηνές.

Το αστείο είναι ότι ο Αντόρνο αφιέρωσε ολόκληρο το συγγραφικό του έργο στην καταπολέμηση της επιφανειακής σκέψης.
 
Ας αποφύγω επιμελώς να παρέμβω στην κουβέντα (οι γνώσεις μου για το ΤΞΓΜΔ -εξ αγχιστείας- χρονολογούνται στις αρχές της περασμένης δεκαετίας, οπότε...). Ήθελα να πω μόνο ότι κι εγώ νομίζω ότι λέμε συνήθως «σαν τσιφλίκι του πατέρα του» άσχετο με το φύλο του επίδοξου τσιφλικά, υποθέτω με την έννοια ότι ο/η εν λόγω φέρεται σαν να μην κόπιασε καν να φτιάξει το τσιφλίκι. Επίσης όποτε ακούω για Αντόρνο και επιφανειακή σκέψη συνειρμικά μου έρχεται στο μυαλό το δοκίμιό του για την τζαζ, αλλά βέβαια όλοι έχουμε τις άτυχες στιγμές μας :)

Αν όμως η κουβέντα γυρίσει στα έργα και τις ημέρες του ανεκδιήγητου πρώην πρόεδρου του ΤΞΓΜΔ και φημισμένου γεωπολιτικού Ι.Θ.Μ., ε τότε φωνάξτε με, θα γιαλίσω το μεγάλο φτυάρι. ;)
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Αν όμως η κουβέντα γυρίσει στα έργα και τις ημέρες του ανεκδιήγητου πρώην πρόεδρου του ΤΞΓΜΔ και φημισμένου γεωπολιτικού Ι.Θ.Μ., ε τότε φωνάξτε με, θα γιαλίσω το μεγάλο φτυάρι. ;)

Πσσσσσστ! ;)
 
Όντως, η φράση που χρησιμοποίησα είναι άκομψη, αλλά σας παρακαλώ να τη διαβάσετε στο συγκείμενό της.

Έχει καλώς, και ζητώ και πάλι συγγνώμη αν άθελά μου παρεξήγησα το ύφος σας.

Επιτρέψτε μου, ωστόσο, να παρατηρήσω ότι αυτό το δίπολο "καλοί φοιτητές" και "κακοί άρχοντες" με συλλογιστική βάση τον μαρξισμό αφενός δεν στέκει, γιατί απλούστατα πολλοί -μα πολλοί- άνθρωποι που δραστηριοποιούνται ενεργά σε κινήματα και συλλογικότητες δεν ανήκουν απαραίτητα ιδεολογικά σε αυτόν τον χώρο ή δεν θέλουν να φορέσουν ταμπέλες και να μπουν σε κουτάκια. Και γενικά, και το θεωρώ ευλογία, όλη η προσωπολατρία των 70s προς τα είδωλα της αριστεράς (κυρίως) και του αναρχισμού (λιγότερο) τείνει να σβήσει (εκτός από ένα συγκεκριμένο κόμμα). Ευτυχώς! Μαζί και όλη η ζαργκόν που διασπά αντί να ενώνει.
Και αφετέρου, η εκ προοιμίου υιοθέτηση μιας τέτοιας άποψης για ανθρώπους που δραστηριοποιούνται σε συλλογικότητες και κινήματα είτε της αριστεράς, είτε της οικολογίας είτε για την προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, δεν είναι δίκαιη.
Πάντοτε είχα μια αρχή, να μην κοιτώ τις "αριστερές ή επαναστατικές περγαμηνές" οποιασδήποτε αυθεντίας, ούτε και να στέκομαι σε θεωρητικές διαφορές που στην πράξη καμία απολύτως σημασία δεν έχουν. Στέκομαι στο πρόβλημα που έχω απέναντί μου, και στον τρόπο που στην πράξη μπορώ να το αντιμετωπίσω συλλογικά. Πολλοί μπορεί να διαφωνήσουν μαζί μου, και δεν ισχυρίζομαι ότι εκφράζω την πλειοψηφία, απλά επισημαίνω ότι δεν σκέπτομαι με τον τρόπο που αναφέρετε.
 
Στέκομαι στο πρόβλημα που έχω απέναντί μου, και στον τρόπο που στην πράξη μπορώ να το αντιμετωπίσω συλλογικά. Πολλοί μπορεί να διαφωνήσουν μαζί μου,
Εγώ πάντως όχι.
 
Επιστρέφω έχοντας χτυπήσει ίον αμυγδάλου -πρώτη αγάπη και παντοτινή- με το ζάχαρο να έχει έρθει στα ίσια του και το στόμα πιο γλυκό από πριν. Νομίζω ότι τον πήρα λίγο από τα μούτρα τον agezerlis, οπότε του ζητώ συγγνώμη που ήμουν λίγο ξινή :twit: απότομη. Αυτά, καλή καρδιά και ψυχραιμία! Καλημέρα σε όλους!
 

SBE

¥
Είχα πει ότι δεν πρόκειται να ξαναγράψω στο παρόν νήμα, αλλά με βάζει σε πειρασμό η ας την πούμε "επιθεση" στον Agezerlis. Όχι από την Όλι, από πιο πριν.
Λοιπόν, δεν ξέρω γιατί είναι τόσο δύσκολο να καταλάβουμε ΟΛΟΙ ότι συζητήσεις δεν γίνονται αν όλοι συμφωνούμε σε όλα. Επίσης δεν ξέρω γιατί ορισμένοι φροντίζουν συστηματικά να επιτίθενται σε όποιον δείξει να μην συμφωνεί μαζί τους, πηγαίνοντας κατευθείαν στην αμφισβήτηση των δημοκρατικών φρονημάτων του ή του αισθήματος δικαιοσύνης κλπ κλπ, τακτική η οποία στόχο έχει μάλλον να κάνει τον άλλον να "συνειδητοποιήσει" πόσο "αντιδημοκρατικά"' ήταν όσα είπε και να τα αποκηρύξει. Και το μόνο που καταφέρνετε είναι ότι ενώ στην αρχή της συζήτησης συμμετείχαν πολλοί, τώρα συμμετέχουν λίγοι.
Άλλο που μου κάνει εντύπωση είναι που κανένας από τους "υποστηρικτές" των φοιτητών δεν βλέπει ούτε ένα λάθος στην τακτική τους. Η ανακοίνωση που είδαμε πιο πάνω, η οποία περιέχει άσχημους χαρακτηρισμούς για την πρυτάνισσα (και δεν εννοώ το μετριοπαθές τσιφλίκι του πατέρα της), δεν κάνει σε κανέναν εντύπωση; Δεν φαίνεται σε κανέναν ακατάλληλη; Δεν ενοχλούν κανέναν οι προσωπικές προσβολές; Δηλαδή νομίζετε ότι με το να βάλουν στην ανακοίνωσή τους οι φοιτητές τέτοιες εκφράσεις στηρίζουν τον εποικοδομητικό διάλογο; Κανένας δεν βλέπει ότι μια τέτοια ανακοίνωση αντιθέτως είναι απόδειξη κακών προθέσεων και όπλο για όποιον θέλει να καλέσει την αστυνομία;

Κι επειδή κάποιοι ίσως προσπαθήσουν να μου περάσουν κι εμένα ταμπέλα, να το ξεκαθαρίσω από τώρα:
α. όχι, δεν μου αρέσουν οι περικοπές
β. επειδή όμως αναγνωρίζω ότι περικοπές γίνονται παντού, θα ήθελα να δω τι προσπάθειες κάνει το πανεπιστήμιο ή τι άλλο θα μπορούσε να γίνει για να βρεθούν χρήματα για να μην γίνουν οι περικοπές (κι αυτό θα ήταν πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση)
γ. ως προς το ζήτημα της στάσης της πρυτανείας ή της στάσης των φοιτητών, κι αυτό θα μπορούσε να είναι ενδιαφέρουσα συζήτηση αλλά δε νομίζω ότι έχουμε ή ότι θα μπορέσουμε να έχουμε αντικειμενική ενημέρωση. Από την ενημέρωση που έχουμε πάντως βλέπω ότι οι φοιτητές δεν έχουν καλή ενημέρωση για νομικά θέματα, που είναι θλιβερό γενικότερα, γιατί όποιος ασχολείται με κινητοποιήσεις θα πρέπει να ξέρει τα δικαιώματά του και τις υποχρεώσεις του- οι παρατάξεις τι κάνουν; Δεν τους ενημερώνουν; (π.χ. ο φοιτητής που ζήτησε να δει ένταλμα, προφανώς δεν ξέρει ότι ένταλμα δεν χρειάζεται όταν η σύλληψη γίνεται κατά την τέλεση της αξιόποινης πράξης). Επιπλέον, τελικά τους συλλάβανε ή όχι; Από την περιγραφή για το τι έγινε στο τμήμα, όχι.
δ. Σχετικά με το πανεπιστημιακό άσυλο, το είπα και πιο πάνω, περνάμε περίοδο που δοκιμάζεται η εφαρμογή της κατάργησης. Εγώ αν ήμουνα πρυτάνισσα θα τους ζήταγα να περάσουν μέσα δυο- τρεις εκπρόσωποι και θα τους έλεγα ραντεβού την τάδε μέρα και στείλτε μου από πριν γραπτώς τις θέσεις σας, και τώρα φύγετε γιατί είναι Παρασκευή βράδυ και πρέπει να κλειδώσουμε το γραφείο. Αν δεν το έκαναν θα τους έδινα μικρή διορία και μετά θα φώναζα την αστυνομία. Αλλά δεν ξέρω κατά πόσο θα ήταν οι φοιτητές συνεργάσιμοι σε κάτι τέτοιο. Από την άλλη η στάση "εξαφανίζομαι" δεν έχει νόημα, δυστυχώς όμως τη συνηθίζουν πολλοί στην Ελλάδα, παρόλο που κλείνεις μαζί τους ραντεβού και εμφανίζεσαι στην ώρα σου κλπ κλπ.

Και τέλος, αγαπητοί συμφορουμίτες, αντιλαμβάνομαι ότι για ορισμένους αυτή η ιστορία παραπέμπει στα φοιτητικά τους χρόνια, αλλά δεν είσαστε πλέον φοιτητές. Έχετε επομένως το πλεονέκτημα ότι μπορείτε να δείτε τα πράγματα πιο σφαιρικά κι από απόσταση. Εκμεταλλευτείτε το.
 

nickel

Administrator
Staff member
Πιστεύω ότι μόνο χιουμοριστικά μπορεί κανείς να παροτρύνει τους συνομιλητές του σ’ ένα φόρουμ να «ανοίξουν και κάνα βιβλίο», ιδίως σ’ αυτό το φόρουμ (αν και είναι φυσιολογικό να μην έχουμε διαβάσει τα ίδια βιβλία, άρα να μην είμαστε ισότιμοι συζητητές σε κάποια θέματα). Καλύτερα (το λέω και σε άλλους) θα ήταν να αποφεύγουμε εκφράσεις και διατυπώσεις που εύκολα μπορούν να παρεξηγηθούν, με αποτέλεσμα γράφοντες και αναγνώστες να χάνουμε πολύτιμο χρόνο για εκτός θέματος συζητήσεις (γνωρίζω, βέβαια, ότι όλοι πέφτουμε στην παγίδα να οφτοπικίσουμε). Καλύτερα να γυρίσουμε στην ταμπακέρα: το πανεπιστημιακό άσυλο. Από τον κακό χειρισμό μιας απλής υπόθεσης, έχουμε μια σειρά γεγονότων που θα μπορούσε να ήταν χειρότερα αν η σύγκρουση ήταν σε άλλο πλαίσιο. Υποθέτω ότι κάποιοι βάζουν το ζήτημα: τώρα που καταργήθηκε το άσυλο, μπορεί ο κάθε άμυαλος πρύτανης να φωνάζει την αστυνομία για ψύλλου πήδημα και να έχουμε προσαγωγές φοιτητών στην αστυνομία. Οι φοιτητές μια κουβέντα ήθελαν να κάνουν και βρέθηκαν με φάκελο. Να επιστρέψει το άσυλο. Αλλά μπορεί και να μην καταλαβαίνω ποια είναι η ταμπακέρα (έχω κόψει τις σχέσεις μου με τις ταμπακέρες).
 
Γνωρίζω πολύ καλά τι περνάνε οι γυναίκες και μέσα στα πανεπιστήμια και έξω απ' αυτά καθότι είμαι γυναίκα. Φοβάμαι πως με ενδιαφέρει πολύ περισσότερο απ' ό,τι εσένα.

Συγγνώμη για την παρέμβαση, αλλά αυτό "φοβάμαι πως" νομίζω πως είναι αγγλισμός, στην συγκεκριμένη περίπτωση. Όταν στα ελληνικά λέμε "φοβάμαι πως", εκφράζουμε ανησυχία για κάτι. Εδώ όμως δεν εκφράζεις ανησυχία, σωστά; Δεν σε ανησυχεί το ότι σε ενδιαφέρει περισσότερο, απλώς το δηλώνεις.

Συγγνώμη και πάλι, συνεχίστε.
 
Λοιπόν, δεν ξέρω γιατί είναι τόσο δύσκολο να καταλάβουμε ΟΛΟΙ ότι συζητήσεις δεν γίνονται αν όλοι συμφωνούμε σε όλα. Επίσης δεν ξέρω γιατί ορισμένοι φροντίζουν συστηματικά να επιτίθενται σε όποιον δείξει να μην συμφωνεί μαζί τους, πηγαίνοντας κατευθείαν στην αμφισβήτηση των δημοκρατικών φρονημάτων του ή του αισθήματος δικαιοσύνης κλπ κλπ, τακτική η οποία στόχο έχει μάλλον να κάνει τον άλλον να "συνειδητοποιήσει" πόσο "αντιδημοκρατικά"' ήταν όσα είπε και να τα αποκήρυξη. Και το μόνο που καταφέρνετε είναι ότι ενώ στην αρχή της συζήτησης συμμετείχαν πολλοί, τώρα συμμετέχουν λίγοι.

Συμφωνώ απολύτως, αν και μια, δυο, σταματάς να συμμετέχεις τελείως, γιατί βαριέσαι το ίδιο τροπάρι (προσωπικές επιθέσεις από το πουθενά, ειρωνείες, κτλ). Ίσως κακώς έχει η Λεξιλογία υποφόρουμ για πολιτικά θέματα, γιατί στο τέλος δεν γίνεται συζήτηση. Τέλος πάντων, ιντερμέδιο τέλος, επιστρέφω στην τρύπα μου.
 
Top