Επεισόδια θρησκευτικής μισαλλοδοξίας


Η βιβλιογραφία πάνω στο θέμα είναι τεράστια, αλλά εγώ σαν απλός πολίτης και όχι νομικός εννοούσα όχι τα ξεκατινιάσματα των εφήβων στο Τουίττερ αλλά προτροπές σε άσκηση βίας, ακόμα και σε φόνο, από τους φετφάδες των μουλάδων μέχρι τον Καμμένο στην Ιερισσό.
 
"Nous devons défendre le droit pour chacun d'exprimer son irreligion" (Μελανσόν, αν κατάλαβα καλά). Και πώς λέμε το irreligion? αθρησκία;
 
Επίκαιρο και λάιβ:

«Θρησκεία, εθνική ταυτότητα και δικαιώματα του ανθρώπου»
Oμιλία & Συζήτηση

8 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2015/19:00

MEGARON PLUS

Σε συνεργασία
Με το Ερευνητικό Πρόγραμμα Grassrootsmobilise χρηματοδοτούμενο από το Εuropean Research Council/Ελληνικό Ίδρυμα Ευρωπαϊκής & Εξωτερικής Πολιτικής (ΕΛΙΑΜΕΠ)

Ομιλητής:
Heiner Bielefeldt, Ειδικός Εισηγητής των Ηνωμένων Εθνών για την Ελευθερία της Θρησκείας ή της Πίστης, Καθηγητής των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και Πολιτικών για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου στο Πανεπιστήμιο Erlangen-Nürnberg

Απαντούν οι:
Νίκος Αλιβιζάτος, Καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Eva Brems, Καθηγήτρια Δικαίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, Πανεπιστήμιο της Γάνδης
Malcolm Evans, Καθηγητής Δημοσίου Διεθνούς Δικαίου, Πανεπιστήμιο του Bristol

Συντονίζει η Έφη Φωκά, Ερευνήτρια του ΕΛΙΑΜΕΠ και κύρια ερευνήτρια του Προγράμματος Grassrootsmobilise, Επιστημονική Συνεργάτις του Hellenic Observatory, London School of Economics

O Ειδικός Εισηγητής των Ηνωμένων Εθνών για την Ελευθερία της Θρησκείας ή της Πίστης θα δώσει μια ομιλία για τις σχέσεις της θρησκείας, της εθνικής ταυτότητας και των δικαιωμάτων του ανθρώπου, εστιάζοντας στις πιθανές επιπτώσεις της στενής σύνδεσης μεταξύ της θρησκείας και της εθνικής ταυτότητας στη θρησκευτική ελευθερία. Στην ομιλία θα απαντήσουν οι συμμετέχοντες της στρογγυλής τράπεζας.

Στα αγγλικά και ελληνικά με ταυτόχρονη μετάφραση

Για ζωντανή μετάδοση, εδώ
 

nickel

Administrator
Staff member
Και πώς λέμε το irreligion? αθρησκία;

Παρότι η αθρησκία είναι το σωστό, από τον άθρησκο, ο (καταχρηστικός) τύπος αθρησκεία είναι ο πιο διαδεδομένος, όχι μόνο στο διαδίκτυο (σχέση 9 : 500), αλλά και στα βιβλία, από τον καιρό του Ηπίτη και του Βλαστού.
 

nickel

Administrator
Staff member
Για ζωντανή μετάδοση, εδώ

«Λόγω τεχνικού προβλήματος, στις εγκαταστάσεις του φορέα ο ήχος της μετάδοσης είναι χαμηλός».

Αυτά τα τεχνικά προβλήματα έχουν καταντήσει εφιάλτης!



Update: 7:30, βρήκαν τον ήχο!
 

nickel

Administrator
Staff member
Για την ιστορία:

Πάμε πίσω τώρα

Κίττυ Ξενάκη | Τα Νέα 8/1/2015 |

Πολύ πίσω. Είναι 1.40 π.μ., 1 Νοεμβρίου 1970. Η ντισκοτέκ 5-7, που βρίσκεται πάνω στην εθνική οδό 520, κοντά στο Σεν Λοράν-ντι-Πον, στη Νοτιοανατολική Γαλλία, είναι γεμάτη νέους που διασκεδάζουν. Κάπου 180 άνθρωποι, σχεδόν όλοι κάτω των 26 χρόνων. Ξεσπάει πυρκαγιά. Η φωτιά εξαπλώνεται γρήγορα - ο διάκοσμος είναι φτιαγμένος από πεπιεσμένο χαρτόνι και πολυουρεθάνη. Οι έξοδοι κινδύνου είναι σφραγισμένες για την αποφυγή τζαμπατζήδων. Οι θαμώνες επιχειρούν να βγουν από τα τουρνικέ της εισόδου, που γυρίζουν μόνο προς τη μία πλευρά. Καμιά 30αριά άτομα προλαβαίνουν. Το γύρισμα του αέρα όμως δημιουργεί μια πύρινη μπάλα που καταπίνει όλο τον χώρο.

Τηλέφωνο δεν υπάρχει στην ντισκοτέκ, ένας από τους υπεύθυνους λοιπόν, ο Ζιλμπέρ Μπα, τρέχει με το αυτοκίνητο στο Σεν Λοράν-ντι-Πον για να ειδοποιήσει. Μέχρι να επιστρέψει, μαζί με την Πυροσβεστική, είναι πλέον αργά: 146 νέοι άνθρωποι έχουν ήδη πεθάνει από ασφυξία ή έχουν καεί ζωντανοί.

Ο Τύπος της εποχής πριμοδοτεί τη μακάβρια πλευρά του πράγματος, μοιάζει να ενδιαφέρεται περισσότερο για το θέαμα παρά για την ενημέρωση. Χρησιμοποιεί ομόφωνα, αναφερόμενος στο συμβάν, τον όρο «bal tragique». Ξανά και ξανά: ο «τραγικός χορός».

Οκτώ ημέρες αργότερα, στις 9 Νοεμβρίου 1970, ο στρατηγός Ντε Γκολ πεθαίνει ξαφνικά στο σπίτι του, στο Κολομπέ-λε-Ντεζ-Εγκλίζ, όπου έχει αποσυρθεί ύστερα από το «όχι» των Γάλλων στο δημοψήφισμα για τη μεταρρύθμιση της Γερουσίας και των τοπικών κυβερνήσεων, τον Απρίλιο. Ακόμη επτά ημέρες μετά, τη Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1970, το εβδομαδιαίο σατιρικό περιοδικό «L'hebdo Hara-Kiri», το «παιδί» του Φρανσουά Καβανά και του «καθηγητή Σορόν», άλλως Ζορζ Μπερνιέ, κυκλοφορεί με τον εξής αναιδή, θρασύ, απίστευτο τίτλο: «Τραγικός χορός στο Κολομπέ: 1 νεκρός».

Αυτό θα είναι και το τελευταίο του τεύχος. Την επόμενη ημέρα κιόλας το υπουργείο Εσωτερικών απαγορεύει την κυκλοφορία του. Κάποιοι λένε πως ήταν προσωπική απόφαση του υπουργού Ρεμόν Μαρσελέν. Και άλλοι πως η διαδικασία της απαγόρευσης του «L'hebdo Hara-Kiri» είχε στην πραγματικότητα ξεκινήσει από καιρό - δεν ήταν δα αυτό το πρώτο του «ολίσθημα». Οπως και να έχει, μία εβδομάδα μετά γεννιέται στη θέση του το «Charlie Hebdo». Με το εξής σύνθημα: «Το "L'hebdo Hara-Kiri" είναι νεκρό. Διαβάστε το "Charlie Hebdo", το περιοδικό που επωφελείται της δυστυχίας των άλλων». Πώς το είχε πει ο Σαρμπ; «Ενα παιδί του Μάη του '68, της ελευθερίας, της αυθάδειας».

Αυτή ήταν η αρχή. Είχα ανάγκη να θυμηθώ την αρχή.
 
Παρότι η αθρησκία είναι το σωστό, από τον άθρησκο, ο (καταχρηστικός) τύπος αθρησκεία είναι ο πιο διαδεδομένος, όχι μόνο στο διαδίκτυο (σχέση 9 : 500), αλλά και στα βιβλία, από τον καιρό του Ηπίτη και του Βλαστού.

Το ΛΝΕΓ, πάντως, το έχει αθρησκία με γιώτα. Το ΛΚΝ δεν το έχει καθόλου.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Εννοεί εκείνες τις περιστρεφόμενες μπάρες που αφήνουν να περνάει ένας ένας.

1308225801_ΑΠΛΟ ΤΟΥΡΝΙΚΕ.jpg
 
(Le Monde)
Mohammed Moussaoui, le président de l'Union des mosquées de France, a appelé à participer au rassemblement prévu dimanche. « Les musulmans de France font partie du peuple français. Ils doivent participer à cet élan populaire. Tout ce qui peut fragiliser cette union nationale à laquelle le président de la République a appelé, il faudrait l'éviter ».

Les musulmans de France devraient aussi rappeler « que nos ancêtres ont combattu, affronté les ennemis d'hier, dont le nazisme. Nous sommes déterminés à combattre, à affronter les ennemis d'aujourd'hui, ces barbares qui instrumentalisent la religion musulmane ».

M. Moussaoui, « il y a évidemment un risque de stigmatiser les musulmans de France. L'islam et les musulmans sont aujourd'hui pris en otages par des individus ignobles, qui ont un islam qui est à eux, qui n'est pas le nôtre, et je pense qu'au lieu de stigmatiser l'otage, il faut condamner et dénoncer les preneurs d'otage ».
 
Ο αντιπρόεδρος του Εθνικού Μετώπου, Φλοράν Φιλιππό, δήλωσε για τη διαδήλωση της ερχόμενης Κυριακής:

« J'ai vu que même l'UOIF (Union des organisations islamiques de France) avait appelé à manifester. Ils auraient pu éviter dans ce cynisme absolu. Bientôt le Qatar va appeler à manifester aussi, c'est ça ? »

Ενώ βλέπεις ο ίδιος και η παρέα του ήταν γνήσιοι φίλοι και υποστηριχτές του Charlie Hebdo...
 

Zazula

Administrator
Staff member
Ενώ βλέπεις ο ίδιος και η παρέα του ήταν γνήσιοι φίλοι και υποστηριχτές του Charlie Hebdo...
Ενώ στην Ελλάδα το Charlie Hebdo δεν θα έβγαζε ούτε καν δεύτερο τεύχος — παρά τους τόσους που κόπτονται υπέρ του.
http://luben.tv/politix/48185/
Και δες πόσοι Έλληνες συνεχίζουν να χαίρονται που κάηκε η Athens Voice επειδή απλώς δεν συμφωνούν μ' όσα γράφει.
 
(Le Monde)
La nouvelle loi datant de l'automne dernier renforce la répression de l’apologie du terrorisme et de la provocation à des actes de terrorisme. Il permet le blocage administratif de sites Internet faisant l’apologie du terrorisme ou y incitant. Selon Légifrance, le fait de provoquer directement à des actes de terrorisme ou de faire publiquement l'apologie de ces actes est puni de cinq ans d'emprisonnement et de 75 000 € d'amende. Les peines sont portées à sept ans d'emprisonnement et à 100 000 € d'amende lorsque les faits ont été commis en utilisant un service de communication au public en ligne.

Αφορά βέβαια κάθε είδος τρομοκρατίας, όχι μόνο σχετιζόμενο με θρησκείες.
 

Zazula

Administrator
Staff member
ΟΚ, αυτό καλύπτει όσους φωνάζουν «Αλλάχ ακμπάρ» την ώρα που κάνουν τρομοκρατικές ενέργειες — τι γίνεται όμως με όσους φωνάζουν «Ναι μεν Aλλά ακμπάρ» την ώρα που γίνονται τρομοκρατικές ενέργειες;
 
(Le Monde)
Amar lasfar, president de l'uoif (βλ. παραπάνω, την οργάνωση που κάκισε ο αντιπρόεδρος του Εθνικού Μετώπου), à la mosquée de Lille Sud,appelle "à manifester dimanche non pas en tant que musulman mais citoyen". "le terrorisme n'a pas de religion. Celui qui tue, tue sa religion avant de tuer l'autre".

Όπου εκεί που λέει religion μπορείτε να βάλετε όποια ιδεολογία θέλετε.
Ωστόσο είμαι σκεφτικός αν αυτή η προτροπή είναι η πιο σωστή. Από τη στιγμή που ενώνεσαι με το ποτάμι των "πολιτών", από τη μια περνάς κάποια μηνύματα σωστά, ότι δηλ. δεν είσαι κάτι άλλο λόγω της θρησκείας σου, από την άλλη δεν περνάς κάποια μηνύματα εξίσου σωστά, ότι δηλ. αρνείσαι να πειρατεύουν τη θρησκεία σου κάποιοι τρομοκράτες φονταμεναλιστές. Ποιο μήνυμα από τα δύο είναι πιο επείγον αυτή τη στιγμή και όλη αυτή την περίοδο; Νομίζω το δεύτερο. Θα μου άρεσε ένα μαζικό μπλοκ Γάλλων μουσουλμάνων στη διαδήλωση περισσότερο από ένα 2 φορές πιο μαζικό μπλοκ αδιαφοροποίητων Γάλλων.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Χθες πάντως είδα στις ειδήσεις τις συγκεντρώσεις στο Παρίσι, όπου μια Γαλλίδα με μαντίλα, που από την προφορά της πρέπει να 'ταν μαγκρεμπίνα, κρατούσε ένα πλακάτ που έγραφε Je suis Charlie, και έλεγε «αυτή δεν είναι η θρησκεία μου, αυτοί σκοτώνουν πρώτα τους μουσουλμάνους και μετά τους άλλους».
 

nickel

Administrator
Staff member
«... αυτοί σκοτώνουν πρώτα τους μουσουλμάνους και μετά τους άλλους».

Ελπίζω με κάποια διατύπωση που δεν θα άφηνε να νομιστεί ότι δεν θα είχε πρόβλημα αν δεν σκότωναν τους μουσουλμάνους και σκότωναν μόνο τους άλλους. :-)
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Δεν θυμάμαι τη διατύπωση, θυμάμαι ότι κατάλαβα πως εννούσε ότι αυτοί σφάζουν αδιακρίτως, δεν φταίει δηλαδή που είναι μουσουλμάνοι αλλά που είναι φανατικοί.
 
Top