Βαδίζοντας προσεκτικά στο Ιστορικό Κέντρο της Αθήνας

Earion

Moderator
Staff member
Είμαι βέβαιος ότι η «Έκπτωση των Πρωτοπλάστων» θα χάραζε ένα χαμόγελο επιβεβαίωσης της βαθύτερης ειρωνίας στα χείλη ενός Τσαρούχη ή ενός Γιώργου Ιωάννου, που γνώριζαν και από αμαρτία και από Χαφτεία και από Ομόνοια.

Αν δεν αρέσει για αισθητικούς λόγους, ε, ας μας παρηγορήσει η σκέψη ότι πρόκειται για τέχνη του δρόμου, δηλαδή εφήμερη. Αύριο μεθαύριο, όταν θα γίνουμε μια πόλη χαρούμενη, με πράσινο, με άνετη πρόσβαση στους πεζούς, την αλλάζουμε με κάτι εύθυμο. Κάτι που να θυμίζει Αρκαδία.






 

bernardina

Moderator
Μα μην ανησυχείτε τόσο. Πολύ σύντομα, τουλάχιστον ως ένα ύψος, θα γεμίσει πάλι με τα υπέροχα δείγματα νεοελληνικής αστικής αισθητικής. Υπομονή.
 

daeman

Administrator
Staff member
...
Τρέχοντας ευχάριστα στο Ιστορικό Κέντρο της Αθήνας:

Athens urban trail run

 

nickel

Administrator
Staff member
Στις κακές του ήταν ο Νίκος Βατόπουλος κάνοντας τον δικό του περίπατο στο κέντρο της Αθήνας, εν μέσω τουριστικής περιόδου.

Ας βρεθεί «ένας» που να δει την πόλη
http://www.kathimerini.gr/772794/opinion/epikairothta/politikh/as-vre8ei-enas-poy-na-dei-thn-polh

Αυτός ο «ένας», μέσα στα εισαγωγικά, καταφέρνει στην αρχή να διορθώσει πράγματα μόνος του:
...να βρεθεί «ένας» που να καθαρίσει τα γκράφιτι που μέρες τώρα στολίζουν τη στέψη του σταθμού στο Μοναστηράκι.

Στο μεγαλύτερο μέρος του κειμένου, αυτός ο «ένας» αναλαμβάνει το ρόλο σχολιαστή που καλείται «να πει»:
...Να βρεθεί «ένας» που να πει ότι τα κλειστά κτίρια δεν είναι αυτονόητο ότι γίνονται σκουπιδότοποι. Να βρεθεί «ένας» που να πει ότι δεν γίνεται να έχουν μπάζα ο Λυκαβηττός και η Ακρόπολη. ...

Ωστόσο, πριν από την τουριστική περίοδο θα έπρεπε να είχαν μαζευτεί αρμόδιοι και άμεσα ενδιαφερόμενοι και μη κυβερνητικοί φορείς: η υπουργός Τουρισμού, οι δήμαρχοι της πρωτεύουσας και η δημοτική αντιπολίτευση, οι φορείς του τουρισμού στην πρωτεύουσα, οργανώσεις σαν τους Atenistas. Να αποφασίσουν τι πρέπει και τι μπορούν να κάνουν για την Αθήνα. Και τι να ζητήσουν από τους κατοίκους της. Για να προστατεύσουν τους χώρους που μας ταΐζουν και μας ευφραίνουν. Έχετε υπόψη σας, εκτός από την εκλογική κινητοποίηση, να υπήρξαν τέτοιες πρωτοβουλίες;
 

nickel

Administrator
Staff member
Athens is (or could be) the most beautiful city in the world

Όταν βλέπεις παρουσίαση όπως στο βιντεάκι με το οποίο συνοδεύει η NYT τα λίγα που χωράει να πει για την Αθήνα, θα σκεφτείς ότι ακόμα κι αν δεν είναι το κέντρο της Αθήνας το πιο όμορφο μέρος του κόσμου, εύκολα θα μπορούσε να γίνει.

36 hours in Athens
http://www.nytimes.com/2014/10/19/travel/things-to-do-in-36-hours-in-athens.html



Το μετέφερα εδώ:
http://lexilogia.gr/forum/showthrea...ould-be)-the-most-beautiful-city-in-the-world
 

Earion

Moderator
Staff member
Δεκαεπτά ερωτήματα-φωτιά για την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου που έγιναν viral.

H κατάσταση θα γίνει χειρότερη στην Αθήνα;

Ποιος θα πάρει την ευθύνη για το πιθανό χάος που θα δημιουργηθεί με την παρέμβαση στην Πανεπιστημίου; Η κυβέρνηση, το Ίδρυμα Ωνάση ή κάποιος άλλος; Αυτό αναρωτιούνται δύο επιστήμονες που συνέταξαν ένα κείμενο 17 απλών αλλά άκρως ανησυχητικών ερωτήσεων για την προωθούμενη πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου. Κάνουν μάλιστα αναφορά σε προπαγανδιζόμενη πεζοδρόμηση, που θα πληρωθεί όμως με τα λεφτά του Έλληνα φορολογούμενου.

Το κείμενο των 17 ερωτήσεων -πώς θα κυκλοφορούν τα ταξί, τι θα συμβεί στις γύρω περιοχές, ποιος έκανε την κυκλοφοριακή μελέτη- υπογράφεται από την αρχιτέκτονα χωροτάκτη Ράνια Κλουτσινιώτη και τον Σπύρο Καβουνίδη, δρ. πολιτικό μηχανικό, και δημοσιεύεται στο Βήμα. Έγινε όμως σχεδόν viral, αφού αναπαράγεται με ερωτήματα και διαπιστώσεις στα social media. H πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου εντάσσεται στο πλαίσιο του διαγωνισμού Rethink Athens και οι μελέτες χρηματοδοτήθηκαν από το Ίδρυμα Ωνάση. Ακολουθεί το κείμενο που δημοσιεύτηκε στο Βήμα:

Το ότι «κάτι» πρέπει να γίνει για το κέντρο της Αθήνας είναι κοινός τόπος. Η απάντηση στο ποιο είναι το «κάτι» μπορεί να επιδέχεται ποικίλες απαντήσεις βασισμένες τόσο σε τεχνικές όσο και σε πολιτικές απόψεις. Η απάντηση «οτιδήποτε» είναι μη απάντηση, ιδίως αν αυτό το «οτιδήποτε» γίνεται συγκεκριμένο, προπαγανδίζεται και τελικά πληρώνεται από τον έλληνα φορολογούμενο. Η προπαγανδιζόμενη και προωθούμενη «πεζοδρόμηση» της Πανεπιστημίου δεν είναι «κάτι» (πρώτα-πρώτα να διευκρινιστεί ότι δεν είναι πεζοδρόμηση αλλά απαγόρευση κυκλοφορίας των ΙΧ στην Πανεπιστημίου και Πατησίων έως Πλ. Αιγύπτου). Ανατρέπει —κατά την άποψή μας— επί τα χείρω την ήδη κακή κατάσταση. Τα ερωτήματα είναι δεκάδες. Παραθέτουμε παρακάτω δεκαέξι συν ένα από αυτά.

1. Ποιος —και με ποια εμπειρία— έχει εκπονήσει την κυκλοφοριακή μελέτη, ποιος υπογράφει και ποιος την ενέκρινε; Εκπονήθηκε η κυκλοφοριακή μελέτη μετά την απόφαση να προχωρήσει το «έργο» και άρα δεν επηρέασε την απόφαση;

2. Αληθεύει ότι η κυκλοφοριακή μελέτη προβλέπει (παραδοχή μελέτης) μείωση της ζήτησης για μετακινήσεις κατά 15% το 2016 εν σχέσει προς το 2011, ενώ οι μετά το 2011 μετρήσεις δείχνουν, αντίθετα, αύξηση της ζήτησης μετακίνησης; Αν είναι έτσι, ανατρέπονται ή όχι οι (οριακές) παραδοχές της μελέτης, δηλαδή η ίδια η βάση της μελέτης;

3. Αληθεύει ότι μέσα στις παραδοχές της μελέτης είναι η πρόβλεψη μείωσης των θέσεων εργασίας στο κέντρο της Αθήνας κατά 30% εν σχέσει προς το 2011 (σελ. 16 κυκλοφοριακής μελέτης) και είναι το υπουργείο Εργασίας και ο Δήμος Αθήνας εν γνώσει αυτής της τρομακτικής παραδοχής και συναινούν;

4. Αληθεύει ότι —κατά την κυκλοφοριακή μελέτη— προβλέπονται διελεύσεις περισσότερων των 250 λεωφορείων και τρόλεϊ ανά ώρα επί της λεωφορειολωρίδας της Σταδίου (συν τουριστικά λεωφορεία κ.τ.λ.) και πώς θα εξελίσσεται η κίνηση αν ένα λεωφορείο σταθμεύσει για πάνω από 14 δευτερόλεπτα;

5. Πώς θα στρίβουν τα λεωφορεία και τρόλεϊ από Σταδίου—Όθωνος—Αμαλίας—Βασ. Σοφίας, δηλαδή πώς θα διασχίζουν όλες τις λωρίδες;

6. Αφού προβλέπονται τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας (μεταξύ των οποίων δύο για τραμ) επί της Πανεπιστημίου, πώς επιτυγχάνεται η στροφή από Πανεπιστημίου σε Πατησίων με διατήρηση των λωρίδων, εκ των οποίων δύο για τραμ;

7. Ποιοι κάθετοι δρόμοι πεζοδρομούνται μεταξύ Σταδίου και Ακαδημίας;

8. Αληθεύει ότι η κυκλοφοριακή μελέτη —με τις δικές της ατεκμηρίωτες παραδοχές— δέχεται ότι χρειάζονται επιπλέον μελέτες σε διάφορα σημεία που εμφανίζουν —κατά τη μελέτη— φαινόμενα κορεσμού; Αν ναι, έχουν γίνει αυτές οι μελέτες ή θα γίνουν αφού αρχίσει το έργο, δηλαδή, πρακτικώς, θα αγνοηθούν;

9. Αληθεύει ότι προτείνεται περιμετρικές του κέντρου λεωφόροι όπως Αλεξάνδρας, Β. Κωνσταντίνου, Χαμοστέρνας κ.ά. να μετατραπούν σε «κλειστές» λεωφόρους, δηλαδή (μεταξύ άλλων) χωρίς φανάρια για πεζούς ή για αυτοκίνητα κινούμενα στις κάθετες;

10. Έχει μελετηθεί η αναδιάρθρωση του συστήματος μέσων μαζικής μεταφοράς (διαδρομές, στάσεις, μετεπιβιβάσεις, ταχύτητες) και, αν ναι, υπάρχει εγκεκριμένη τέτοια μελέτη;

11. Τι προβλέπεται για την κυκλοφορία των ταξί; Κυκλοφορούν ή όχι στην Πανεπιστημίου και στην Πατησίων (έως Πλατεία Αιγύπτου) και, αν ναι, σε ποιες λωρίδες; Αν όχι, έχει ληφθεί υπόψη ο φόρτος από τη διέλευσή τους από άλλους δρόμους;

12. Αληθεύει ότι με την παρέμβαση που προωθείται μειώνονται ο αποκλειστικός χώρος για πεζούς και ο χώρος πρασίνου;

13. Έχει μελετηθεί η επίπτωση της «πεζοδρόμησης» της Πανεπιστημίου στην κίνηση σε Κολωνάκι, Λυκαβηττό, Νεάπολη, Εξάρχεια, Σεπόλια, Εμπορικό Κέντρο, στην πρόσβαση από τις ανατολικές συνοικίες κ.τ.λ.; Αληθεύει ότι η αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων παραπέμπεται σε μελλοντικές μελέτες;

14. Έχουν μελετηθεί οι οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες στο κέντρο της Αθήνας από το «έργο»; Μήπως η προβλεπόμενη κατά τη μελέτη μείωση κατά 30% των θέσεων εργασίας στο κέντρο της Αθήνας αποτελεί «επίτευγμα» του έργου και θεωρείται αυτό επιθυμητό;

15. Έχει γίνει κυκλοφοριακή πρόβλεψη για τη διετία κατασκευής του έργου και έχουν μελετηθεί οι επιπτώσεις στον τουρισμό (τουριστική υποδομή, μετακινήσεις κ.τ.λ.) κατά τη διετία 2015-2016 (με υπόθεση ότι θα τελειώσει το 2016);

16. Αληθεύει ότι δεν έχει γίνει η κατά νόμο επιβαλλόμενη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το έργο, παρ' όλο που επηρεάζει ευρύτατη περιοχή - όλη την πόλη - και είναι ίσως το κλασικότερο παράδειγμα περίπτωσης που αυτή η μελέτη είναι απαραίτητη για να προχωρήσει το όποιο έργο; Ποιος παίρνει την ευθύνη του να μη γίνει;
Και τέλος,

17. Ποιος (κυβέρνηση, Περιφέρεια Αττικής, Δήμος Αθηναίων, Αττικό Μετρό, Ιδρυμα Ωνάση) παίρνει την ευθύνη για το πιθανό χάος που θα επικρατήσει τόσο κατά την κατασκευή όσο και μετέπειτα (όπως και θα δρέψει τις «δάφνες» αν στεφθεί με επιτυχία); Και ποιος θα πληρώσει (οικονομικά, πολιτικά, επιστημονικά) αν η αδήριτη πραγματικότητα αναγκάσει σε επαναφορά στην προτέρα κατάσταση;

*Η κυρία Ράνια Κλουτσινιώτη είναι αρχιτέκτων πολεοδόμος-χωροτάκτης και ο κ. Σπύρος Καβουνίδης είναι δρ. πολιτικός μηχανικός.

Πηγή
 

Earion

Moderator
Staff member
Στο κενό το Rethink Athens

Δεν εγκρίθηκε η χρηματοδότησή του απο την Ε.Ε.
Το ίδιο ισχύει για την ανάπλαση του Φαληρικού Δέλτα

Ανακοίνωση του Ιδρύματος Ωνάση
.

Δύο μεγάλα έργα, που πρόκειται να αλλάξουν το πρόσωπο της Αθήνας, το Rethink Athens και η Ανάπλαση του Φαληρικού Δέλτα, δεν εντάχθηκαν τελικά στα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αν και εθεωρείτο περίπου βέβαιο. Η ανάπλαση της Πανεπιστημίου, με παράλληλη επέκταση του τραμ στην πλατεία Αιγύπτου, όπως και τα έργα στο Παραλιακό Μέτωπο του Φαλήρου απεντάσσονται από τη νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020, έπειτα από απαίτηση των Βρυξελλών. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έστειλε τελεσίγραφο στην κυβέρνηση, απαιτώντας την απένταξη των συγκεκριμένων έργων από το «νέο ΕΣΠΑ» καθώς πηγές στις Βρυξέλλες αναφέρουν ότι δεν είναι δυνατό να χρηματοδοτηθούν «διακοσμητικά έργα», σε περίοδο έλλειψης πόρων και ενώ εκκρεμεί η ολοκλήρωση των διευρωπαϊκών δικτύων της χώρας, αλλά και άλλων έργων προτεραιότητας. Η απόφαση προκαλεί πλήθος ερωτηματικών και καταδεικνύει μια σαφή δυσμένεια της Ε.Ε. προς τη χώρα μας, ειδικά στη παρούσα φάση. Κυρίως όμως δυσχεραίνει την ολοκλήρωση των έργων -τουλάχιστον του Rethink Athens. To Ίδρυμα Ωνάση (το οποίο χρηματοδότησε τις μελέτες του έργου, σε συμφωνία με την Πολιτεία) εξέδωσε πριν λίγο την εξής ανακοίνωση): ...

Περισσότερα στο Lifo



Εκτροπή Αχελώου, στοπ. Ανασκολόπηση αθηναϊκού κέντρου, νιξ. Ευχαριστούμε Κομισιόν!
 

SBE

¥
Το άρθρο δεν παραλείπει να μας ενημερώσει ότι η απόρριψη δείχνει δυσμένεια προς την Αθήνα. ΕΛΕΟΣ πια, όλα προσωπικά τα παίρνουμε! Δεν τους άρεσε ή δεν τους έπεισε και δεν το πληρώνουν. Αμάν πια!
 

daeman

Administrator
Staff member
Το άρθρο δεν παραλείπει να μας ενημερώσει ότι η απόρριψη δείχνει δυσμένεια προς την Αθήνα. ΕΛΕΟΣ πια, όλα προσωπικά τα παίρνουμε! Δεν τους άρεσε ή δεν τους έπεισε και δεν το πληρώνουν. Αμάν πια!

Ε.Ε.: «Όλα τα 'χει η Ψωροκώσταινα, ο φερετζές της λείπει.»

Εμείς ψωμί δεν είχαμε, λουκούμια εγυρέψαμε.


Κι αν το θεωρεί κανείς μίζερο, καλύτερα μίζερο παρά κάργα μιζαδόρικο.
 

nickel

Administrator
Staff member
σερμπετόσπιτο : ένα σπίτι γεμάτο σερμπέτια. Και ονομασία μαγαζιού στου Ψυρρή (βλ. Λάιφο).

Χτες βάδιζα προσεκτικά στα δρομάκια του Ψυρρή και πέρασα μπροστά από το Σερμπετόσπιτο, που δεν το γνώριζα. Ήξερα το άλλο σερμπετομάγαζο, πιο κάτω.

Έπαθα ζημιά χτες που περπάτησα στα γνωστά δρομάκια, όπου είχα να πάω ίσως και πέντε χρόνια, ίσως παραπάνω. Είδα μια περιοχή μεταλλαγμένη. Τα περισσότερα μαγαζιά έχουν κλείσει, ίσως πήγαν στο Γκάζι. Ο κόσμος ήταν ελάχιστος σε σύγκριση με το ένδοξο παρελθόν — περίεργο που δεν ακολούθησαν κι αυτοί την τάση φυγής. Τα μαγαζιά που είχαν μείνει ήταν θλιβερή ανάμνηση του παλιότερου κεφάτου εαυτού τους — και όλα σχεδόν στο ίδιο μοτίβο: με δυνατή ελληνική μουσική. Όμως το εντελώς αποκαρδιωτικό ήταν το διάσπαρτο γκράφιτι: άγριο, κακότεχνο, κακόψυχο, σπαρμένο σε κάθε τοίχο αδιακρίτως, χωρίς σεβασμό για όμορφα κτίρια. Μια μαύρη παρουσία που έχει κερδίσει τον πόλεμο ολοκληρωτικά — κανένας δεν τολμάει να κάνει κάτι, να κρύψει την ασχήμια. Οι λούμπεν εκδικούνται την κοινωνία που τους έδωσε όλο κι όλο έναν μαρκαδόρο στο χέρι κι ένα χαζό σύνθημα στο μυαλό.
 

nickel

Administrator
Staff member
Κατεπείγουσα εισαγγελική έρευνα για το γκράφιτι στο Πολυτεχνείο
http://tvxs.gr/news/ellada/katepeigoysa-eisaggeliki-ereyna-gia-gkrafiti-sto-polytexneio

Εισαγγελική έρευνα και αντίδραση Ξυδάκη για το γκράφιτι στο Πολυτεχνείο
http://www.real.gr/DefaultArthro.aspx?page=arthro&id=398890&catID=3

Η δήλωση του αναπληρωτή υπουργού Πολιτισμού Νίκου Ξυδάκη:

«Το γκράφιτι στο Πολυτεχνείο απεικόνισε την κρίση στη χώρα, στην πόλη, στην οδό Στουρνάρη. Η σκοτεινιά του αναδύεται από το ζοφερό μικροκλίμα της περιοχής. Ταυτοχρόνως, το γκράφιτι κατέλαβε επιθετικά το ΕΜΠ και βανδάλισε το αρχιτεκτονικό μνημείο. Αλλοίωσε όχι μόνο τη μορφολογία του, αλλά και την ιστορική του φυσιογνωμία. Επιπλέον έφθειρε τα μάρμαρα, ελπίζουμε όχι ανεπανόρθωτα.

Το υπουργείο Πολιτισμού, στενά συνδεδεμένο με την ευρύτερη περιοχή, μέσω του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου και του κεντρικού του κτιρίου, ανησυχεί για την κλιμακούμενη αποσάθρωση του αστικού ιστού και θα αναλάβει πρωτοβουλίες για αναβάθμιση μαζί με όλους τους θεσμικούς φορείς και τις κοινωνικές συλλογικότητες. Και ασφαλώς θα διαθέσει στο ΕΜΠ την τεχνογνωσία των συντηρητών του για την αποκατάσταση των μαρμάρινων στοιχείων».


Έγραφε χτες σχετικά ο Μιχάλης Τσιντσίνης στα Νέα:

Μελάνωμα

Είναι, βεβαίως, βανδαλισμός. Εφθάρησαν, βεβαίως, τα μάρμαρα. Όμως το γκραφίτι που κάλυψε το κτίριο του Πολυτεχνείου δεν είναι σκέτη μουντζούρα. Σύμφωνα με τον Νίκο Ξυδάκη, «απεικονίζει την κρίση στη χώρα». «Η σκοτεινιά του αναδύεται από το ζοφερό μικροκλίμα της περιοχής».

Ο νέος υπουργός Πολιτισμού είχε γίνει δεκτός από φίλους και εχθρούς του ΣΥΡΙΖΑ ως ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση. Η συνάφειά του με το αντικείμενο του χαρτοφυλακίου του είναι πολύ παλαιότερη από την ενασχόλησή του με την ενεργό πολιτική. Ο μικρόκοσμος του πολιτισμού έβλεπε έναν δικό του άνθρωπο που δεν είχε προλάβει να αναπτύξει παλαιοκομματικά ένστικτα. Ο Ξυδάκης, έλεγαν, έχει τη «βιβλιογραφία» για να είναι κάτι περισσότερο από διαχειριστής των κρατικών ιδρυμάτων και των οικείων επιδοτήσεων.

Ίσως γι' αυτό δεν μπόρεσε παρά να μετριάσει την καταγγελία του γκραφίτι με μια συμπαθητική ανάγνωσή του. Ένιωσε την ανάγκη να μιλήσει ως παλαίμαχος κριτικός, ως ειδήμων. Εκεί που οι αδαείς και οι αντιδραστικοί βλέπουν μόνο ένα βέβηλο μελάνωμα, εκείνος μπόρεσε να ανακαλύψει ένα κάποιο νόημα.

Θα ήταν μια συζήτηση περί αισθητικής - δηλαδή εξ ορισμού ατελέσφορη - αν ο υπουργός δεν τη φόρτιζε πολιτικά με την κλασική θεωρία: για όλα μας τα κακά, όπως και για το γκραφίτι, φταίει η κρίση. Ο μνημονιακός ζόφος είναι που ξέβαψε πάνω στο Πολυτεχνείο. Πριν από τα Μνημόνια, το Πολυτεχνείο ήταν ένα άσπιλο σύμβολο. Το έκαιγαν βέβαια και το ξαναέκαιγαν, αλλά μάλλον όχι από αγανάκτηση. Μάλλον για να το εξαγνίσουν.

Αυτό το κυρίαρχο πια αφήγημα, που αναγνωρίζει την κρίση ως μήτρα των πάντων, βοήθησε στο παρελθόν να αθωωθούν ως συγγνωστές, αν όχι ως θεμιτές, εκδηλώσεις πολύ πιο βίαιες από τον βανδαλισμό ενός κτιρίου.

Εντάξει, ο Ξυδάκης δεν έμεινε στη θεωρία. Δεσμεύτηκε ότι το ΥΠΠΟ θα βοηθήσει με τους συντηρητές του ώστε να αποκατασταθούν τα μάρμαρα. Όμως το πρόβλημα δεν είναι τα μάρμαρα. Πολύ πριν τρωθεί ο υλικός φορέας του κτιρίου, το Πολυτεχνείο είχε πάψει να υπάρχει ως μνημείο. Είχε πάψει —μαζί με όλα τα αστικά μνημεία και πρωτίστως τα πανεπιστημιακά— να ενσωματώνει εκείνες τις συλλογικές αξίες που θα το καθιστούσαν σύμβολο. Γι' αυτό και δεν έστερξε κανείς να το προστατεύσει από μια επίθεση που εκτελέστηκε με μεγάλη ευκολία και έγινε δεκτή μάλλον ως συνηθισμένη.

Πολύ πριν ο υπουργός προβάλει πάνω του συμπτώματα της κρίσης, το κτίριο είχε πάψει να είναι κάτι παραπάνω από ένα κτίριο. Το μνημείο ήταν νεκρό πριν το βρουν τα Μνημόνια. Γι' αυτό και δεν θα το αναστήσει η κομματική κοινοτοπία, έστω και μεταφρασμένη σε ένα λόγιο ιδίωμα.


Σε σχέση και με το προηγούμενο μήνυμα:

Ρωτούσα χτες κάποιον που νοικιάζει κτίριο του κέντρου παραμορφωμένο εξωτερικά από το βανδαλισμό των γκραφίτι αν σκοπεύει να κάνει κάτι. Δεν υπάρχει στη σκέψη κανενός το βάψιμο, μου είπε. Θα ήταν μάταιο. Προς το παρόν, σκεφτόμαστε να βάψουμε ολόκληρο τον τοίχο με κάποιο καλλιτεχνικό γκράφιτι, με την ελπίδα ότι αυτό δεν θα το πειράζουν.

Ίσως εκεί είναι η λύση. Να γίνει όλο το κέντρο ένας γραφικός καρνάβαλος.
 

nickel

Administrator
Staff member
Το γράφιτο, του γράφιτου, τα γράφιτα, των γράφιτων. Αντί να μαλώνουμε για το ποιο είναι καλύτερο, το γκράφιτι ή το γκραφίτι. :-)
 
Ενταση στο δημ. συμβούλιο της Αθήνας για τα γκράφιτι
(Καθημερινή) [δεν βρήκα κάτι για τη συνεδρίαση αυτή στην ΕφΣυν]
«Είστε κυβέρνηση, φερθείτε ως κυβέρνηση». Εκκληση στη... λογική σε ιδιαίτερα οξύ τόνο απηύθυνε χθες ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης στο δημοτικό συμβούλιο όταν εκτός ημερησίας διάταξης τέθηκε το θέμα του καθαρισμού των γκράφιτι και της μονιμοποίησης υπαλλήλων του δήμου. Στο δημοτικό συμβούλιο εμφανίστηκαν εκπρόσωποι των καθαριστριών που εργάζονται στον δήμο –η σύμβαση των οποίων λήγει στο τέλος Ιουνίου– ζητώντας τη μονιμοποίησή τους. Τότε, δημοτικοί σύμβουλοι από την «Ανοιχτή Πόλη» (ΣΥΡΙΖΑ), όπως και ο Νίκος Σοφιανός της «Λαϊκής Συσπείρωσης» (ΚΚΕ), εμφανίστηκαν θετικοί.

Στη συνέχεια, δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξης «Ανοιχτή Πόλη», μιλώντας στο δημοτικό συμβούλιο, εμφανίστηκαν κριτικοί απέναντι στην προσπάθεια της δημοτικής αρχής να καθαρίσει τα δημόσια κτίρια από τα γκράφιτι. Ειδικά για την προσπάθεια που γίνεται για τον καθαρισμό του Πολυτεχνείου, τόνισαν ότι «όσο και να καθαρίσετε, τα κτίρια από κάτω είναι εγκαταλελειμμένα», προσθέτοντας ότι με την εμμονή της δημοτικής αρχής στους καθαρισμούς και την ευταξία «βάζουμε έναν κόσμο απέναντί μας». Στελέχη του δήμου ανέφεραν ότι «το ποτήρι ξεχείλισε» όταν δημοτικός σύμβουλος όσον αφορά τα επεισόδια στη Νομική Σχολή και στο κέντρο κατηγόρησε τον δήμαρχο για ροπή στην αστυνομοκρατία και τόνισε «ένα αυτοκίνητο κάηκε, θα το αποζημιώσει η ασφαλιστική εταιρεία».

Ο δήμαρχος Αθηναίων λαμβάνοντας τον λόγο μίλησε με σκληρά λόγια προς τους αιρετούς του ΣΥΡΙΖΑ. «Ορισμένοι, κυρίως από την παράταξη της “Ανοιχτής Πόλης”, δίνουν την εντύπωση ότι δεν έχουν συνειδητοποιήσει την αλλαγή που έχει επέλθει μετά τις 25 Ιανουαρίου. Εχουμε μία νέα κυβέρνηση που είναι υποχρεωμένη να φυλάξει τα σύνορα, να προστατεύσει τα δημόσια κτίρια, να φροντίζει να υπάρχουν ανθρώπινες συνθήκες κράτησης των παράτυπων μεταναστών, να προστατεύει τους πολίτες και να διασφαλίζει την ευνομία στην πόλη. Η περίοδος του 4% και της γενικής και επί παντός επιστητού διαμαρτυρίας έχει περάσει». Ο δήμαρχος τόνισε ότι τέτοιες φράσεις (σ.σ.: για το αυτοκίνητο) δείχνουν περιφρόνηση απέναντι στον απλό πολίτη.

«Την ώρα που η κυβέρνηση “ξύνει τον πάτο του βαρελιού”, κάποιοι χαϊδεύουν αυτιά και μας καλούν να προσλάβουμε υπαλλήλους. Η χώρα είναι στο χείλος του γκρεμού και πρέπει να συνειδητοποιήσετε ότι πρέπει να κυβερνήσετε», ανέφερε και κατέληξε: «Μας περιμένουν δύσκολα και οφείλουμε να λειτουργήσουμε όλοι με ευθύνη, γιατί στα δύσκολα θα πρέπει να συνεργαστούμε με σοβαρότητα».
 

SBE

¥
Απορία: το κτίριο του ΕΜΠ είναι ιδιοκτησία του δήμου, που το καθαρίζει ο Δήμος Αθηναίων; Νόμιζα ότι είναι ευθύνη του ίδιου του ΕΜΠ.

Ως προς το επιχείρημα ότι ο Δήμος δίνει έμφαση στα ζητήματα καθαριότητας και αποκατάστασης: μα θεωρείται γενικώς αποδεκτό ότι η εικόνα εγκατάλειψης και καταστροφής σε μια γειτονιά οδηγεί σε χειρότερη αντικοινωνική συμπεριφορά και επιδείνωση της εγκληματικότητας κλπ. Αυτό δεν είναι καμιά παλαβή θεωρία που την κατέβασε κανένα συνεργείο καθαρισμού για να έχει δουλειές, είναι γνωστό φαινόμενο και έχει παρατηρηθεί σε ένα σωρό μέρη του κόσμου.

ΥΓ Προτείνω να ανανεωθεί για μια τετραετία η σύμβαση των καθαριστριών με τη προϋπόθεση ότι θα εκπαιδευτούν και θα χρησιμοποιηθούν στον καθαρισμό συνθημάτων από κοινόχρηστους χώρους.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Όχι, δεν είναι ιδιοκτησία του δήμου. Απλώς ο δήμαρχος προσφέρθηκε να κάνει τη δουλειά που είναι ανίκανοι να κάνουν αυτοί που διοικούν το ΕΜΠ.
 

nickel

Administrator
Staff member
ΥΓ Προτείνω να ανανεωθεί για μια τετραετία η σύμβαση των καθαριστριών με τη προϋπόθεση ότι θα εκπαιδευτούν και θα χρησιμοποιηθούν στον καθαρισμό συνθημάτων από κοινόχρηστους χώρους.

Άσε, μετά θα έχουν οι ψυχοπαθείς τη δικαιολογία ότι λερώνουν για να έχουν δουλειά οι καθαρίστριες.
 
Top