ΠΡΟΣΩΠΑ: Πενηντάρηδες γονείς, δεκατριάχρονη κόρη, άριστη μαθήτρια σε όλα τα μαθήματα, τα Αρχαία της φαίνονται εύκολα.
ΣΚΗΝΙΚΟ: Μεσημέρι στο τραπέζι της κουζίνας. Μόλις τελείωσε το φαγητό. Ο πατέρας φτιάχνει καφέ.
ΠΑΤΕΡΑΣ: Από του χρόνου θα κάνετε μία ώρα λιγότερα Αρχαία.
ΚΟΡΗ (χοροπηδάει): Γιούπι! Ουάου! Ω! Α!
ΜΗΤΕΡΑ (γελάει): Άλλο που δεν ήθελες!
ΠΑΤΕΡΑΣ: Και μία ώρα περισσότερη Γλώσσα.
ΚΟΡΗ (πέφτουν οι ώμοι, κάνει μούτρα): Μπουουου! Μπλιαχ! Ουφ!
ΜΗΤΕΡΑ (έκπληκτη): Τι, προτιμάς τα Αρχαία; Νόμιζα ότι δεν σου αρέσουν!
ΚΟΡΗ: Κοίτα, δεν είναι ότι μου αρέσουν. Αλλά με τα Αρχαία μπορείς τουλάχιστον να διαβάσεις κάποτε κάτι σε μια άλλη γλώσσα. Τη δική σου γλώσσα την ξέρεις, δεν υπάρχει λόγος να κάνεις μάθημα. Είναι βαρετό. Δεν χρειάζεται για να ξέρεις να μιλάς ούτε για να γράφεις. Σιγά μην κάθομαι να σκέφτομαι "Ας χρησιμοποιήσω τώρα έναν επιθετικό προσδιορισμό του τόπου".
Ακολουθεί μεγάλη συζήτηση γύρω από το τι χρειάζεται να μαθαίνουμε και τι όχι, σε τι χρησιμεύουν αυτά που κάνουμε στο σχολείο, γιατί τα κάνουμε κ.λπ.
ΠΑΤΕΡΑΣ: Τα μαθήματα που κάνετε είναι σαν δίσκοι με διάφορα φαγητά. (κάνει ότι κρατάει δίσκο και προσφέρει) Θα πάρετε λίγη Ιστορία, κυρία μου; Λίγα Μαθηματικά; Λίγη Μουσική ίσως;
ΚΟΡΗ: Ναι, αλλά παραείναι μεγάλοι οι δίσκοι. Αυτοί δεν είναι μεζέδες, είναι ολόκληρα ταψιά.