Μήπως να κάψουμε και ομοίωμα της Μέρκελ μπροστά στη γερμανική πρεσβεία;

SBE

¥
Για το άρθρο του N. Ξυδάκη: πάντα τον διαβάζω με ευχαρίστηση, εδώ όμως αν τον είχα απέναντί μου θα τον ρωτούσα: πότε η ΕΟΚ ή μετά η ΕΕ ήταν «Ευρώπη των λαών»; Και πώς θα μπορούσε να ήταν όταν κανένας λαός δεν πάλεψε γι' αυτό; Μπορεί να υπήρξε -και να υπάρχει- σαν ευχή στο μυαλό κάποιων καλοπροαίρετων ανθρώπων ή να 'ταν το χρύσωμα στο χάπι των σκληρών πολιτικών της ΕΕ, αλλά υπήρξε πράγματι ποτέ;

Δεν υπήρξε αλλά ήταν πάντα στόχος, όχι μόνο για κάποιους ρομαντικούς. Και σα στόχος καλά τα πήγαινε μέχρι κάποια εποχή.
 
Φυσικά και η Γερμανία παίρνει πολλά πράγματα πίσω από την Ελλάδα (αυτό άλλωστε είναι και το νόημα της ΕΕ), αλλά αυτό εμένα δεν με απασχόλησε και δεν νομίζω ότι ήταν αυτό που απασχόλησε και τον Πήττα. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι εμείς τι θα κάνουμε. Το τι θα κάνουν ή τι θα προσπαθήσουν να κάνουν οι Γερμανοί ή οι κάθε κερδοσκόποι είναι δικό τους ζήτημα. Δεν είναι δυνατόν να μεταθέτουμε συνεχώς τα προβλήματά μας αλλού.
 

nickel

Administrator
Staff member
O Ξυδάκης γράφει «Η Ευρώπη των λαών, αφού μετασχηματίστηκε σε Ευρώπη των αγορών, τώρα καταλήγει σε Ευρώπη της απόγνωσης και του μίσους», αλλά πιστεύω ότι δεν θα είχε αντίρρηση να βάλει την «Ευρώπη των λαών» μέσα σε εισαγωγικά, αφού πάντα περισσότερο σύνθημα υπήρξε παρά ουσία. Ωστόσο, όπως λέει και η SBE, αυτόν το στόχο πρέπει να τον ξαναθυμηθούμε και για αυτόν το στόχο, τον ρομαντικό, τον ουτοπικό ακόμα, να δουλέψουμε πάλι, γιατί δεν υπάρχει και τίποτα άλλο. Πιστεύει κανείς ότι η απομόνωση θα ήταν λύση; Και πόσα χρόνια ακόμα θα είναι δυνατό να λειτουργήσει ο καπιταλισμός της απληστίας χωρίς να αρχίσει η πλήρης διάλυση των όποιων επιτευγμάτων; Καλύτερα, πάντως, ακόμα και να προσποιούμαστε ότι δουλεύουμε για την ουτοπία, παρά να τρώμε τα σωθικά μας. Οι πολιτικοί, οι δημοσιογραφούντες και οι δημοσιολογούντες ας σκεφτούν ότι μόνο με αυτόν το στόχο μπορούμε να λειτουργήσουμε και ας σταματήσουν να ταΐζουν, μπουκίτσα μπουκίτσα, τα διάφορα φιδάκια.
 
Ο Ξυδάκης εννοεί Ευρώπη των εθνών και έχει δίκιο, και από την καθαρά τυπική άποψη ότι τότε ίσχυε νομική ισοτιμία για κάθε μέλος-κράτος. Αθόρυβα βρεθήκαμε στο κριτήριο πληθυσμός-έκταση!
Η Αριστερά ζητούσε δημοψήφισμα, αλλά η τότε ελληνική κυβέρνηση το ενέκρινε, θεωρώντας ότι εκφράζει την πλειοψηφία του ελληνικού λαού στο θέμα.
Γράφει "ο Ελληνας ξαναβρίσκει την καχυποψία του για τον πρώην ναζί, τον βαφτίζει εσαεί ναζί". Μμμ ναζί όχι, αλλά θα ήθελα μια εξήγηση. γιατί κάτι πάει στραβά μ'αυτούς. Πρώτος-Γερμανία, Δεύτερος-Γερμανία, μα και τρίτος πόλεμος (γιουγκοσλαβικός), με την πραξικοπηματική αναγνώριση του 1991 αψηφώντας την κοινή ευρωπαϊκή απόφαση- Γερμανία!
 
Μου κάνει εντύπωση που όλοι ξεχνούν την Ιταλία για τον Β' Παγκόσμιο. Είναι σαν να της έχει δοθεί άφεση αμαρτιών. Και τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Ούτε στον Α' Παγκόσμιο, ούτε στον Β' Παγκόσμιο, ούτε πουθενά αλλού. Ας μην απλοποιούμε.
 

Chimera

New member
Είμαι πολύ περίεργη να δω απόψε τη συνέντευξη που έδωσαν οι Γερμανοί για όλο αυτό στον Παύλο Τσίμα. :(
 

SBE

¥
Μου κάνει εντύπωση που όλοι ξεχνούν την Ιταλία για τον Β' Παγκόσμιο. Είναι σαν να της έχει δοθεί άφεση αμαρτιών. Και τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Ούτε στον Α' Παγκόσμιο, ούτε στον Β' Παγκόσμιο, ούτε πουθενά αλλού. Ας μην απλοποιούμε.

Οι Ιταλοί ήταν καπάτσοι και δε χρεώθηκαν μακροπρόθεσμα τίποτα, απλά πράγματα :p
Το να κατηγορείς τους Γερμανούς για όλα είναι αναμενόμενο, γιατί το βλέπουμε από τη σκοπιά του νικητή. Αν είχαν κερδίσει οι Γερμανοί θα γκρινιάζαμε τώρα για την εριστικότητα και πολεμοχαρία των Άγγλων.

Η Ευρώπη των Εθνών από την άλλη ήταν όντως κάποτε πραγματικότητα. Όχι πως δούλευε πολύ αποτελεσματικά, αλλά τουλάχιστον υπήρχε στα λόγια.
 
Last edited by a moderator:

SBE

¥
Να προσθέσω επίσης ότι παρατηρώ δύο ειδών γνώμες στα ΜΜΕ και υποθέτω και στον κόσμο.
Από τη μια τους μάγκες, αυτούς που θέλουν να κάνουν ό,τι λέει ο τίτλος του νήματος γιατί τους έπιασε το πατριωτικό τους και φέρτε τους Γερμανούς να τους δείξουνε πώς σκίζουνε τη γάτα.
Κι από την άλλοι οι μεμψίμοιροι, αυτοί που δεν έχουν ξεφύγει από τη νοοτροπία της Ψωροκώσταινας, που δηλώνουν ότι καλά μας τα λένε οι ξένοι, έτσι και χειρότερα είμαστε, μαστιγώστε μας, βαράτε μας να γίνουμε άνθρωποι κλπκλπ.

Για την πρώτη ομάδα δεν έχω να πω τίποτα, είναι γνωστό φαινόμενο, το έχουμε αναλύσει.
Για τη δεύτερη ομάδα, δεν ξέρω αν αξίζει να πει κανείς τίποτα.

Και οι δύο πάντως πάσχουν από την ίδια αρρώστια: δεν βλέπουν παραπέρα.
Οι μεν έχουν την ιδεατή Ελλάδα για μέτρο σύγκρισης κι οι δε την ιδεατή Δύση.
Άσπρο- μαύρο, ενώ στην πραγματικότητα είναι όλα γκρίζα.
Κι η ΕΕ εικόνα και ομοίωση των μελών της.
 
Κι από την άλλοι οι μεμψίμοιροι, αυτοί που δεν έχουν ξεφύγει από τη νοοτροπία της Ψωροκώσταινας, που δηλώνουν ότι καλά μας τα λένε οι ξένοι, έτσι και χειρότερα είμαστε, μαστιγώστε μας, βαράτε μας να γίνουμε άνθρωποι κλπκλπ.

Εγώ δεν είδα πουθενά καμία μεμψιμοιρία και καμία Ψωροκώσταινα, αλλά μια δικαιολογημένη αγανάκτηση με τα τεκταινόμενα και μια κάποια αηδία με τις μπανάνες, τον Γκας Πορτοκάλος και το "μην πατάτε τη θυμέλη". Την συγκεκριμένη αγανάκτηση εγώ την ερμηνεύω ως κάλεσμα για να αναλάβουμε τις ευθύνες μας και τον έλεγχο του πεπρωμένου μας.
 

SBE

¥
Γιατί μιλάμε για διαφορετικό θέμα.
Εσύ ταυτίζεις το δεύτερο στρατόπεδο με την αντίδραση στο πρώτο στρατόπεδο, ενώ εγώ μιλάω για δύο στρατόπεδα, ανεξάρτητα μεταξύ τους.
 
Για την πρώτη ομάδα δεν έχω να πω τίποτα, είναι γνωστό φαινόμενο, το έχουμε αναλύσει.
Για τη δεύτερη ομάδα, δεν ξέρω αν αξίζει να πει κανείς τίποτα.
Η δεύτερη δεν μπαίνει στον κόπο να τα πει με δικά της λόγια, είναι σχολή μετάφρασης. :)
 
Δείτε κάτι που μου έστειλαν σήμερα:

Focus: τεστ ηλιθιότητας
25/02/2010
του Νίκου Φωτάκη

Ξέρεις ότι είσαι ηλίθιος όταν:

• Αντιμετωπίζεις ένα δημοσίευμα ενός ξένου περιοδικού για την πατρίδα σου σαν να πρόκειται για επίσημη θέση της χώρας στην οποία εκδίδεται αυτό το περιοδικό.

• Είσαι θεσμικός παράγων και κάνεις διάβημα στον πρεσβευτή ξένης χώρας να πάρει θέση για δημοσίευμα περιοδικού της χώρας του, επιδεικνύοντας παροιμιώδη περιφρόνηση για έννοιες όπως «ελευθερία του τύπου».

• Πιστεύεις ότι κάθε δημοσίευμα είναι κατευθυνόμενο από σκοτεινά κέντρα. (Αλλά κάπως έτσι εξηγείται το ότι κίτρινες ιστοσελίδες έχει γίνει εξουσία σ’ αυτήν την χώρα).


• Προσβάλλεσαι από το προϊόν της δουλειάς ενός κακόγουστου γραφίστα, αντιμετωπίζοντας μια άγαρμπη φωτοσοπιά* σαν κάτι περισσότερο από αυτό που είναι (δηλαδή «μια άγαρμπη φωτοσοπιά»).

• Κατακλύζεις με τηλεφωνήματα και email διαμαρτυρίας ζητώντας τα ρέστα από την ελληνική έκδοση ενός περιοδικού η ξένη έκδοση του οποίου φιλοξένησε μια κακόγουστη φωτοσοπιά για την χώρα σου.

• Απαντάς σε μια κακόγουστη φωτοσοπιά με ένα κύμα από ακόμη πιο κακόγουστες φωτοσοπιές, κατακλύζοντας τα ΜΜΕ της χώρας σου με σβάστικες.

• Είσαι κυβερνητικός αξιωματούχος και μπαίνεις στον κόπο να απαντήσεις στα δημοσιεύματα εντύπων ξένης χώρας με το θηριώδες επιχείρημα «ναι, αλλά και η δική σας χώρα κατέστρεψε την χώρα μας επί Κατοχής».

• Είσαι δήμαρχος και μπαίνεις στον κόπο να απαντήσεις στα δημοσιεύματα εντύπων ξένης χώρας με το θηριώδες επιχείρημα «ναι, αλλά μας χρωστάτε πολεμικές αποζημιώσεις».

• Γενικά, θεωρείς ότι το επιχείρημα «ναι, αλλά μας χρωστάτε πολεμικές αποζημιώσεις» είναι αποστομωτική απάντηση στο ερώτημα «γιατί δεν κάνετε κάτι για το έλλειμμα της χώρας σας».

• Θεωρείς ότι το επιχείρημα «ναι, αλλά εσείς κάνατε το Ολοκαύτωμα» είναι ακόμη πιο αποστομωτική απάντηση στο ερώτημα «γιατί δεν κάνετε κάτι για το έλλειμμα της χώρας σας».

• Πιστεύεις στ’ αλήθεια πως, αν μας είχαν αποδοθεί οι αποζημιώσεις που ζητάμε μετά τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο, θα είχαμε αξιοποιήσει το ποσό για να δημιουργήσουμε πλούτο και υποδομές – όπως αξιοποιήσαμε υποδειγματικά τον πακτωλό χρημάτων που ήρθε υπό μορφή επιδοτήσεων στα δημόσια ταμεία.

• Πιστεύεις ότι μπορείς στ’ αλήθεια να κερδίσεις χρόνο, αλλάζοντας το θέμα από την παρούσα και πραγματική κατάσταση της οικονομίας της χώρας σου σε οτιδήποτε άσχετο.

• Δεν καταλαβαίνεις ότι με αυτήν την συμπεριφορά το μόνο που κάνεις είναι να επιβεβαιώνεις το δημοσίευμα που τόσο σε εξόργισε. (Συγγνώμη, αλλά σου αξίζουν χειρότερα από όσα ζεις).

*Φωτοσοπιά" – επεξεργασία φωτογραφίας με το δημοφιλέστατο πρόγραμμα Photoshop. H πρακτική έχει αποκτήσει διαστάσεις επιδημίας στα χέρια αγράμματων κακόγουστων γραφιστών, εξ ου και η έκφραση «από τότε που ανακαλύφθηκε το photoshop, χάθηκε το φιλότιμο».

Πηγή (http://www.protagon.gr/Default.aspx?tabid=70&...CF%82)
 
Εντωμεταξύ, το Γερμανικό περιοδικό “Focus” συνεχίζει την προκλητική του στάση, ξεσπαθώνοντας κατά των Ελλήνων και της νοοτροπίας τους και μη ανακαλώντας τίποτε από όσα έγραψε. «Μπορεί κανείς να καταλάβει τους Έλληνες;» διερωτάται ο συντάκτης του περιοδικού, την ώρα που συνεχίζονται οι έντονες αντιδράσεις για το εξώφυλλό του με την Αφροδίτη της Μήλου με το κωλοδάχτυλο. Και συνεχίζει: «Οι Έλληνες δεν αντιμετωπίζουν ποτέ και πουθενά προβλήματα ενσωμάτωσης. Παντού νοιώθουν σαν στο σπίτι τους. Το συμπαθητικό αυτό μικρό έθνος μοιάζει να μην έχει έγνοιες και να χορεύει πάντα σαν τον Αλέξη Ζορμπά. Οι Έλληνες αισθάνονται σαν πατέρες των υπολοίπων ευρωπαϊκών κρατών και δεν θα είχαν καμία δυσκολία να ζήσουν και χωρίς κυβέρνηση. Γιατί να αλλάξει κάποιος, που είναι ήδη τέλειος;».

Τέλος, απαντώντας σε όσους περιμένουν αποτελέσματα από τα οικονομικά μέτρα στην Ελλάδα, αναφέρει: «οι ρίζες της διαφορετικότητας των Ελλήνων είναι βαθιές και δεν θα πρέπει να αναμένεται κάτι περισσότερο από μία επιδερμική αλλαγή».

Φήμες
Μου φαίνεται κι εμείς πια, όλο παινέματα θέλουμε.
 
Ωραία τα λέει, από τη δική της σκοπιά, η Μαρία Κατσουνάκη, για τον πολιτισμό. Καταλήγει: «Μιας χώρας που δεν ζει στον παροξυσμό των ερειπίων αλλά στην παραφορά της δημιουργίας». (Αχ, η δημιουργική λογιστική να μας έλειπε...)

Όντως, καλά τα λέει, αλλά στο τέλος μας τα χάλασε: γιατί να θέλουμε να δώσουμε την εικόνα μιας χώρας που ζει στην παραφορά της δημιουργίας, όταν η χώρα μας δεν ζει στην παραφορά της δημιουργίας; Και γενικότερα: με την παγκόσμια κρίση, στο κάτω-κάτω η Ελλάδα δεν είναι η μόνη χώρα που δεν ζει στην παραφορά της δημιουργίας.
 

SBE

¥
Θα το ξαναπώ, αδίκως: Καλα ρε παιδοα, τους βλέπει κόσμος αυτους; Κι αν τους βλέπει, τους αντέχει πανω από δύο λεπτά;
(για το βίντεο του Τσιου μιλάω)
 

nickel

Administrator
Staff member
Κάτι που διάβασα προ ημερών, αλλά δεν ξέρω αν το μεταφέρω σωστά: «Αν είσαι όλος αυτιά, πρέπει να σε δει ωριλά. Αν είσαι όλος Αυτιάς, πρέπει να σε δει άλλος γιατρός».
 
Αφθονία ιδεών..

"Sell your islands, you bankrupt Greeks - and the Acropolis too!" says the headline in the Bild newspaper. (BBC)

It sounds like the sort of daydream induced by too much ouzo, but the idea comes from two senior politicians in Europe's biggest economy.

Mr Schlarmann is a senior member of Mrs Merkel's Christian Democrats and Mr Schaeffler is an MP for the Free Democrats - the junior partner in the centre-right coalition.

Both confirmed to the BBC that they wanted to start a debate about what Greece could do to help itself and bolster the battered euro.

Those who face insolvency, Mr Schlarmann said, must sell everything they have to pay their creditors.

Είναι να μη βρεθεί αυτός στριμωγμένος, γιατί θα βγάλει στο σφυρί και τη μάνα του.
 
Top