Βασική προϋπόθεση για έναν διάλογο είναι ο ένας συνομιλητής να προσπαθεί να πείσει τον άλλον. Ειδάλλως δεν έχουμε παρά παράλληλους μονολόγους. Δεν υποτιμώ καθόλου την αξία αυτού που λέει ο Νίκελ, δηλ. να αναρτήσεις την απάντησή σου αν μη τι άλλο για να υπάρχει η διαφορετική άποψη και να μπορεί κάποιος να τη διαβάσει, αλλά μάλλον δεν θα μου αρκούσε να πω τον μονόλογό μου και να φύγω. Θέλω την αλληλεπίδραση. Να προσπαθήσω να πείσω τον άλλον, να προσπαθήσει κι εκείνος να με πείσει, και μέσα από την όλη διαδικασία, καλώς εχόντων, να βγούμε και οι δύο με κάπως αλλαγμένα μυαλά.
Δεν είναι βασική προϋπόθεση (κατά την γνώμη μου βέβαια) και εξηγώ: Εν προκειμένω, εμένα δεν με ενδιαφέρει να σου αλλάξω γνώμη και να σε πείσω π.χ. να πας να ποστάρεις όσα έγραψες κι εκεί, με ενδιαφέρει όμως να μάθω και να κατανοήσω τους λόγους για τους οποίους δεν το κάνεις. Αυτό είναι παράλληλος μονόλογος; Δεν νομίζω. Τώρα που τους έχω μάθει τους λόγους, δεν θεωρώ ότι βγήκα ζημιωμένος. Απεναντίας, έμαθα μια ακόμα οπτική γωνία την οποία πριν αγνοούσα ή δεν της έδινα σημασία. Χωρίς υποχρεωτικά να συμφωνήσω: δεν είμαστε όλοι το ίδιο, ο καθένας μας κρίνει ξεχωριστά με διαφορετικά κριτήρια και προτεραιότητες που ο ίδιος θεωρεί σωστά.
Πάντως η ιδέα ότι ένας έφηβος οφείλει να αλλάξει σχολείο (με ό,τι αυτό συνεπάγεται) μόνο και μόνο επειδή ο γονιός του ανέλαβε μια δημόσια θέση, να με συγχωρήσετε, αλλά μου φαίνεται αισχρότατη.
To παιδί όχι, να μην αλλάξει σχολείο, δεν φταίει σε τίποτα και δεν νομίζω ότι ζήτησε κανείς κάτι τέτοιο άλλωστε. Η μητέρα του όμως μπορεί τουλάχιστον όχι να μην δεχτει την θέση του πολιτικού εκπρόσωπου για θέματα παιδείας και εν συνεχεία και του υπουργού παιδείας (αν και αναμφίβολα θα έδειχνε πλεόνασμα αρετών όπως ευθιξία, αξιοπρέπεια, υπευθυνότητα), αλλά μπορεί έστω να μην είναι προκλητική και να μην υποτιμάει τη νοημοσύνη μας μιλώντας "υπέρ του δημόσιου σχολείου και πόσο τέλειο είναι το δημόσιο σχολείο, αρκεί να μην φοιτά το δικό μου παιδί σ' αυτό.".
Δεν αναγνωρίζεις δηλ. καθόλου την πιθανότητα η επιλογή του ΙΒ να ανήκει στον 17χρονο ενδιαφερόμενο, και όχι στην υπουργό μαμά του.
Τι πιθανότητες δινεις ο 17χρονος να έκανε αυτήν την επιλογή μόνος του και ακόμα περισσότερο, να σπουδάσει εν συνεχεία στο εξωτερικό χωρίς την έγκριση/υποστήριξη των γονιών του; Δεν λέω ότι είναι αδύνατο, αλλά τι πιθανότητες δίνεις τέλος πάντων; Εγώ ελάχιστες.
Καλημέρα. Προτού κατακαθίσουν μέσα μου όλα αυτά τα ενδιαφέροντα και αντικρουόμενα που διάβασα εδώ, πείτε μου κατά πόσο ο γιος της κ. Διαμαντοπούλου προστατεύεται από το νόμο για τα προσωπικά δεδομένα και κατά πόσο είναι πρέπον να συζητάμε με τόση λεπτομέρεια το περιεχόμενο των σπουδών του, ποιος πήρε την απόφαση για τις επιλογές τους, αν έκαναν καλά μάνα και γιος κ.λπ. Συμφωνώ ότι η ζωή των πολιτικών προσώπων πρέπει να είναι ανοιχτό βιβλίο, αλλά θα ήταν καλό να σταματά αυτή η δημοσιότητα στο τι θέλουν να κάνουν με τα παιδιά τους. Ίσως και με την υγεία τους. Δεν ξέρω αν έχω δίκιο, πρέπει να το σκεφτώ κι αυτό καλύτερα.
Η κ. Διαμαντοπούλου είναι δημόσιο πρόσωπο και μάλιστα κυβερνητικό στέλεχος. Εν προκειμένω, δεν νομίζω ότι ενδιαφέρει κανέναν η επιλογή για εκπαίδευση του γιού της αυτή καθαυτή (ούτε η πρώτη πολιτικός είναι ούτε η τελευταία), όσο η δημόσια στάση της απέναντι στο δημόσιο σχολείο. Νομίζω δε ότι η ίδια συζήτηση θα γινόταν αν μαθαίνονταν ότι η σύζυγος (sic) του υπουργού γεωργίας ψώνιζε πατάτες Αιγύπτου, την στιγμή που ο υπουργός (sic) μιλούσε στην βουλή υπέρ των ελληνικών πατατών. Δεν νομίζω ότι ενδιαφέρει κανέναν τι πατάτες ή ό,τι άλλο ψωνίζει η εν λόγω κυρία (sic), όσο ο συμβολισμός της κίνησης.
(τα sic λόγω του ότι είναι η υπουργός).
Δεν ρώτησα όμως αυτό. Ο εκπαιδευτικός που στέλνει, λόγου χάρη, το παιδί του στο American Community School, δικαιούται να διδάσκει στη δημόσια εκπαίδευση;
Να διδάσκει δικαιούται, δεν βλέπω την αντίφαση. Δεν δικαιούται όμως, ηθικά τουλάχιστον, να υποστηρίζει δημόσια -σε συζητήσεις π.χ.- πόσο τέλειο είναι το δημόσιο σχολείο. Απεναντίας, αν τον άκουγα να λέει ότι το δημόσιο σχολείο είναι χάλια και για αυτό έστειλα το παιδί μου σε ιδιωτικό, θα του έδινα συγχαρητήρια. Αντίστοιχα --->
Μα αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα!
Απο πού κι ως πού η δημόσια σφαίρα να βασίζεται στις εικόνες και όχι στα έργα;
&
O Γενικός Διευθυντής τής Toyota δεν μπορεί να έχει Mercedes, όσο και να τη λιμπίζεται. ... Για να πειστώ για την ποιότητα ενός προϊόντος και για να το εμπιστευτώ, το πρώτο που κοιτώ είναι αν το χρησιμοποιεί αυτός που μου το πλασάρει.
Ο διευθυντής όχι (μπορεί όμως να έχει Lexus π.χ.). Πριν λίγα χρόνια έτυχε να βρεθώ σε εργοστάσιο της Saab στην Σουηδία, στο πάρκινγκ του λίγα αυτοκίνητα εργαζομένων ήταν Saab. Κανείς όμως δεν είχε πρόβλημα, ούτε το θεωρούσε περίεργο. Άλλη βαρύτητα έχει ο διευθυντής και άλλη ο εργαζόμενος. Άλλη
εικόνα δημιουργείται και από την εικόνα επηρεάζονται οι πωλήσεις της εταιρείας, δηλαδή το...
αποτέλεσμα...
Γιατί εγώ νόμιζα, βλέπεις, ότι στις δημοκρατικές κοινωνίες αναγνωρίζονται τα ίδια δικαιώματα σε όλους τους πολίτες.
Άρα ό,τι είναι νόμιμο είναι και ηθικό;
Μα τι μου θυμίζει... 
Αν ήταν ο τρίτος χρόνος της κυβέρνησης και η υπουργός είχε κάνει εξαιρετική δουλειά, η μικροπολιτική χροιά του συγκεκριμένου σχολίου θα ήταν εντελώς γελοία. Αν τα είχε κάνει μαντάρα η υπουργός, αυτή η λεπτομέρεια ούτε που θα μας ένοιαζε.
Το παράδειγμα δεν είναι καθόλου υποθετικό. Το 1999, ο τότε ΥΠΕΠΘ Αρσένης ήταν όντως στον τρίτο χρόνο κυβέρνησης και κατά κοινή ομολογία τα είχε όντως κάνει μαντάρα. Η λεπτομέρεια του ότι ο γιος του πήγαινε σε ιδιωτικό σχολείο δεν θα έλεγα ότι "ούτε που μας ένοιαξε", απεναντίας, είχε συζητηθεί και τότε και μάλιστα είχε αναφερθεί ως μια τρόπον τινά αναγνώριση/απόδειξη της αποτυχίας του. Δεν συμμερίζομαι αυτήν την άποψη, αλλά υπήρξε και αυτή.