Τα εφήμερα

nickel

Administrator
Staff member
Χαριτωμένη ιστορία, ραμόνι, πείτε το ό,τι να 'ναι. Πραγματική ιστορία που κατατέθηκε στα σημερινά μεζεδάκια του Σαραντάκου:

Έχω έναν γνωστό που μένει στην οδό Συνεσίου Κυρήνης στο Λυκαβηττό. Εκεί υπάρχει ένα ερειπωμένο σπίτι που πιάνει συχνά φωτιά και οι γείτονες καλούν την Πυροσβεστική της οποίας τα οχήματα γυροφέρνουν δαιμονισμένα στην περιοχή χωρίς να μπορούν να βρουν το καιόμενο σπίτι.
Συνήθως η πυρκαγιά σβήνεται από τους πολίτες και η Πυροσβεστική φτάνει εκ των υστέρων και πάντα με την καθοδήγηση των πιτσιρικάδων που αναλαμβάνουν να την προϋπαντήσουν με τα ποδήλατα τους 2-3 στενά παρακάτω.
Πρόσφατα τους λύθηκε η απορία για την καθυστέρηση, όταν άκουσαν το «κέντρο» να ρωτά από τον ασύρματο: «Όχημα Χ, Συνουσίου και Ειρήνης, τελειώσατε;»
 
Ο Μιχαλολιάκος το 'παιξε λατινιστής απόψε: αναφώνησε delenda memorandum est (αντί για delendum, να υποθέσω)...
 
Θαυμάστε επίπεδο "φεμινιστικής" αρθρογραφίας στο protagon (διαβάστε και τα σχόλια). Η αποθέωση της παραπληροφόρησης. [Τα εισαγωγικά στο "φεμινιστικής" απαραίτητα, για να μην αδικούνται οι υπόλοιπες σοβαρές φωνές]
 

nickel

Administrator
Staff member
Μετέφερα το κομμάτι για το μποζόνιο στο δικό του νήμα (εκεί). Δεν νομίζω ότι κατάλαβα την περιγραφή.

Όσο για τη γονατογραφή παρθενορραφή... :eek:
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Θαυμάστε επίπεδο "φεμινιστικής" αρθρογραφίας στο protagon (διαβάστε και τα σχόλια). Η αποθέωση της παραπληροφόρησης. [Τα εισαγωγικά στο "φεμινιστικής" απαραίτητα, για να μην αδικούνται οι υπόλοιπες σοβαρές φωνές]
Καλά τα είπες στα σχόλια, Κώστα! Αναρωτιέμαι αν θα επανέλθει η αρθρογράφος να δώσει εξηγήσεις -- τι εξηγήσεις να δώσει;
 

bernardina

Moderator
Τι κρίμα... πόσο αδικούν τον εαυτό τους ορισμένοι άνθρωποι. Και πόσο πιο χρήσιμο και ενδιαφέρον θα ήταν το καυστικό άρθρο αν έλεγε εξαρχής τα πράγματα με τ' όνομά τους. Τι να υποθέσω; Ότι μας μάρανε γι' άλλη μια φορά η political correctness που μόνο ορθότης δεν είναι; Άραγε η φράση "για να μην τα ακούσουν πάλι οι μουσουλμάνοι" τα λέει όλα, αφού περί αυτού πρόκειται και όλα τ' άλλα είναι "να 'χαμε να λέγαμε"; Πράγματι, πώς θα μπορούσε να επανορθώσει η αρθρογράφος έτσι που αυτο-εκτέθηκε;
 
Ξέρεις, η πολιτική ορθότητα ξεκινάει από το άρθρο της Le Monde, που στην αρχή μιλάει απλώς για γυναίκες από παραδοσιοκρατικά περιβάλλοντα, και αρκετά πιο κάτω αναφέρει, θαρρείς παρεμπιπτόντως, την καταγωγή τους, όπου, μετά από τις πρώτες θέσεις που είναι μουσουλμανικές χώρες, τελειώνει μ' ένα "ακόμα και από το Βιετνάμ". Αυτήν ακριβώς την πρώτη παράγραφο διάβασε και η Ελληνίδα "φεμινίστρια", γι' αυτό και αναφέρει "τα χαμηλωμένα μάτια" και τις "παραδοσιακές οικογένειες", χωρίς όμως να φτάσει ως το σημείο όπου η εφημερίδα αμολάει την άβολη λεπτομέρεια της καταγωγής. Και ενώ η στάση της Le Monde είναι συζητήσιμη (υπάρχουν τα υπέρ και τα κατά τού να ξεκινάς μ' ένα απλό "γυναίκες"), η στάση της κυρίας Βένας είναι από αυτές που σε κάνουν (εμένα τον άντρα) να θες να ξεχάσεις την πολιτική (και πραγματική) ορθότητα και να πετάξεις κανένα ματσιστικό και ρατσιστικό "άντε πλύνε κάνα πιάτο", και μετά να ζητάς συγνώμη για το ατόπημά σου. Ευτυχώς που υπάρχουν και τα σχόλια, όπου μπορεί κανείς πια (ο "άβελ" πρώτος) να ανασκευάσει τις μπαρούφες...
 

nickel

Administrator
Staff member
Κανένα νηματάκι να ξεκινήσουμε κάποια στιγμή, να δούμε αν πρέπει να μιλάμε για:
πολιτική ορθότητα (που κατάντησε κακόσημο)
πολιτική «ορθότητα»
στρεβλώσεις ή υπερβολές της πολιτικής ορθότητας

Με ενοχλεί κάθε φορά που βλέπω σκέτη τη λέξη ορθότητα να περιγράφει στρεβλές καταστάσεις.
 
Εγώ είμαι υπέρ της πολιτικής ορθότητας, όσο κι αν την πολεμούν. Άρα ναι, θα μιλούσα για στρεβλώσεις ή υπερβολές της· την ίδια δεν τη θεωρώ κακόσημη. Μπορεί να καταστέλλει την αυθόρμητη έκφραση, αλλά ποιος είπε ότι ο αυθορμητισμός είναι καθαγιασμένος; Αυθόρμητος ήταν και ο Κασιδιάρης όταν χαστούκιζε τη Λιάνα ή έριχνε νερό στη Δούρου. Επίσης, ναι, μιλάω με όρους όπως "πουστιά", "γυφτιά", "κότα", "μαλάκας", "μαζόχα", αλλά ταυτόχρονα ξέρω πως όλοι αυτοί οι χαρακτηρισμοί στιγματίζουν πραγματικούς ανθρώπους, γιατί άλλοι χρησιμοποιούν αυτούς τους όρους γνησίως κακόσημα, χωρίς εισαγωγικά. Έτσι αναγκαστικά ισορροπώ σ' ένα διττό γλωσσικό σύστημα. Δεν μπορώ να αποστειρώσω τους μολυσμένους συμβολισμούς του και να μείνω μ' ένα άγευστο υπόλειμμα, αλλά δεν μπορώ και να δηλώσω αδιαφορία για τα θύματα αυτού του συμβολικού ρατσισμού και των κυριολεκτικών του συνεπειών.
 

bernardina

Moderator
Επειδή μεγάλη κουβέντα ανοίξατε, κι επειδή ως γνωστόν ο δρόμος προς την κόλαση είναι στρωμένος με καλές προθέσεις, ναι, καλή και άγια η πολιτική ορθότης (αν και για μένα η πιστή μετάφραση του όρου είναι παραπλανητική, αλλά αυτό αποτελεί άλλη συζήτηση) κατανοώ την ανάγκη της γέννησής της και συμφωνώ, αλλά δεν μου αρέσει καθόλου η εξέλιξή της.
Με τον ίδιο τρόπο που, για παράδειγμα η λέξη ορθοδοξία (δεν εννοώ η χριστιανική -ή όχι μόνο, τέλος πάντων) κατέληξε να σημαίνει το δογματικό, το αρτηριοσκληρωτικό, το τσιμεντωμένο και απαράλλακτο, έτσι και η πολιτική ορθότητα τείνει ολοένα και περισσότερο να γεννά έναν ολοκληρωτισμό των εννοιών, που από τον ευνουχισμό των λέξεων περνά σιγά σιγά και στη λογοκρισία της σκέψης. Ξέρω ανθρώπους που φοβούνται να προφέρουν όχι μόνο λέξεις όπως κουφός, κουλός, στραβός, ανάπηρος, νέγρος (αλήθεια, τι αστείο εκείνο το "έγχρωμος"), πούστης, γύφτος κλπ, αλλά ακόμα και χοντρός, για να μη θίξουν τους υπέρβαρους.
Για μένα είναι από τα πιο καταπιεστικά και εκνευριστικά πράγματα, όχι προφανώς το να σκέφτομαι πριν μιλήσω -κάτι τέτοιο θα ήταν καθαρή ηλιθιότητα, αφού όλοι αυτολογοκρινόμαστε ως ένα βαθμό, για ευνόητους λόγους- αλλά το να τρέμω μια λέξη, από φόβο μήπως προσβληθεί κάποιος. Μα αν ο στόχος μου ΔΕΝ είναι να τον προσβάλω, τι σημασία έχει αν θα τον πω ανάπηρο ή ΑΜΕΑ; Και είναι λέξη το ΑΜΕΑ, για όνομα;!
Τέλος πάντων, για να μη ράψω πάλι κανένα σεντόνι, πιστεύω ότι εκείνο που μετράει πραγματικά είναι το ήθος του λόγου και σε δεύτερο βαθμό το ύφος του. Γιατί ακόμη κι αν πω οι έγχρωμοι είναι μειωμένης νοημοσύνης στην ουσία λέει το ίδιο πράγμα με το οι νέγροι είναι βλάκες. Καλή η ευγένεια, αλλά όχι όταν καταντάει υποκρισία. Και κυρίως όχι όταν γίνεται στενός κορσές.
 
Δεν διαφωνώ, ή μάλλον συμφωνώ, αλλά θα τα ονόμαζα όλα αυτά "στρεβλώσεις ή υπερβολές". Βέβαια δεν κατέχω τη ζυγαριά της σωστής δόσης. Όσον αφορά το ΑΜΕΑ, είναι τραγικό. Και κατ' αρχήν είναι και δείγμα μεταφραστικού ραγιαδισμού, το ότι το person μεταφράστηκε άτομο, με αποτέλεσμα το ανθρώπινο ον που δηλώνεται με αυτή τη "λέξη" να είναι γένους...ουδετέρου! Ας λέγαν τουλάχιστον ο ΑΜΕΑ, ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ με αναπηρία, διάολε! Ακούς εκεί τα ΑΜΕΑ, λες και είναι τίποτα ζώα!...Αλλά γι' αυτό δεν φταίει τόσο η πολιτική ορθότητα όσο ο ραγιαδισμός μας.

Πάντως, η χρήση προσβλητικών όρων τσούζει κυρίως όταν ο αποδέκτης του εκφωνήματος είναι όντως πούστης, σακάτης, γύφτος, μαλάκας, ανίκανος, πουτάνα, κλπ., και όχι όταν κάποιος/κάποια νιώθει πως όλα αυτά δεν τον/την αφορούν προσωπικά. Είναι επίσης γνωστή η στρατηγική ιδιοποίησης του προσβλητικού όρου και αλλαγής του προσήμου του, π.χ. my nigger, bad κοκ. Επίσης, η χρήση προσβλητικών όρων μπορεί να ηδονίζει τον/την "θιγόμενο/η", αλλά τότε τα συμφραζόμενα είναι συνήθως ερωτικά και συναινετικά, οπότε ουδείς λόγος... Ναι, μεγάλο (και ενδιαφέρον) θέμα. Ελληνική βιβλιογραφία, κανείς;
 

SBE

¥
Πάντως διαβάζοντας το άρθρο που συζητάτε, αμέσως σκέφτηκα Γάλλοι μουσουλμάνοι. Και περίμενα να το πει πιο κάτω. Δεν το είπε, και προφανως είναι προχειροδουλειά το άρθρο, αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί έχει και φεμινιστικές διαστάσεις η προχειροδουλειά.
 
Η Χρυσή Αυγή επιτίθεται σε κουνούπια του Νείλου

Επιχειρήσεις «εκκαθάρισης» ενάντια στο ξενόφερτο ισλαμικό κουνούπι, που αλλοιώνει το αίμα των Ελλήνων και παίρνει τη δουλειά από τα ελληνικά «λεβεντοκούνουπα», έχει ξεκινήσει στις γειτονιές της Αθήνας η Χρυσή Αυγή.

(Ν. Ζαχαριάδης, protagon) :D
 

nickel

Administrator
Staff member
Στην Athens Voice, πανέμορφη ιστοσελίδα με κλασικές προσωπογραφίες σε σύγχρονες εκδοχές.
http://athensvoice.gr/article/culture/art/αναγέννηση-προτύπων

Το παρακάτω είναι αριστούργημα (εντάξει, λατρεύω και το πρωτότυπο):


24004-53244.jpg
 
Top