Πελάτες εξωτερικού

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Επειδή στην Ελλάδα έκοβα το τιμολόγιο τη μέρα που με πλήρωναν οι Έλληνες πελάτες μου* και όχι νωρίτερα, έκανα το ίδιο και με τους πελάτες εξωτερικού που πλήρωναν σε δολάρια. Έβαζα ημερομηνία στο τιμολόγιο τη μέρα που μπήκε στον λογαριασμό μου η πληρωμή στην τράπεζα, με ακριβώς το ποσό που κατατέθηκε. Ούτως ή άλλως, κανένας από τους ξένους πελάτες μου δεν ζητούσε να του στείλω τιμολόγιο. Οι ίδιοι έβγαζαν την κατάσταση πληρωμής και μου ζητούσαν να την εγκρίνω, χωρίς να ζητάνε παραστατικό.
Φυσικά η τυπική διαδικασία είναι αυτή που αναφέρει πιο πάνω ο Ζazula, η οποία ακολουθείται και εδώ στην Αγγλία που είμαι τώρα: στην ετήσια δήλωσή μου υπάρχει κωδικός που αναφέρεται στα έσοδα ή έξοδα από συναλλαγματικές διαφορές.

*Στην ουσία, επί πολλά χρόνια είχα την τύχη να έχω μόνο έναν Έλληνα πελάτη που πλήρωνε κάθε μήνα την ίδια μέρα ανελλιπώς.
 
Ευχαριστώ, Αλεξάνδρα.
Το ίδιο μου είπε και ο λογίστρια ότι «το τιμολόγιο πρέπει να συμβαδίζει με την πληρωμή».
Ωστόσο, ο δικός μου πελάτης ζητάει να του στέλνω τιμολόγιο (το μεταξύ μας), στο οποίο πρέπει να βάζω έναν αριθμό που στη συνέχεια χρησιμοποιεί ως αιτιολογία για την κατάθεση 1,5 μήνα μετά. Άραγε αυτός ο αριθμός που χρησιμοποιείται για την καταβολή χρημάτων στον λογαριασμό μου, δεν πρέπει να είναι ο ίδιος με εκείνον στο παραστατικό που θα κόψω μέσω του e-timologio;
Αυτό που καταλαβαίνω, λοιπόν, είναι ότι πρώτα πρέπει να φτιάχνω παραστατικό στο e-timologio, και με τον αριθμό αυτόν να στέλνω το άτυπο τιμολόγιο στον πελάτη μου.
Δεν ξέρω, έχω μπερδευτεί... Η δε λογίστρια δεν δείχνει να γνωρίζει και πολλά.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Καλημέρα και χρόνια πολλά!

Το να μη γνωρίζουν πολλά οι λογιστές είναι μάλλον ο κανόνας, παρά εξαίρεση.

Όπως είπαμε πιο πάνω, η τυπική διαδικασία είναι αυτή που περιγράφει ο Zazula. Τι έκανα εγώ για να αποφύγω τις φασαρίες:
Κόβω το τιμολόγιο τη μέρα που μου το ζητάει ο πελάτης μου. (Δεν ξέρω αν αυτό ονομάζεται "προτιμολόγιο".) Δεν θα το καταχωρίσω στα βιβλία μου εκείνη τη μέρα, τυπικά είναι σαν να μην υπάρχει. Αυτό με καλύπτει και για την περίπτωση που ο πελάτης αποδειχθεί κακοπληρωτής και δεν πληρώσει καθόλου. Θα χάσω μεν τα λεφτά μου, αλλά δεν θα φορολογηθώ κιόλας για χρήματα που δεν εισέπραξα.
Τη μέρα που τα χρήματα θα μπουν στον λογαριασμό μου, επισημοποιώ το τιμολόγιο με την ημερομηνία της κατάθεσης και το καταχωρώ στα βιβλία μου με την ισοτιμία που μου έδωσε η τράπεζα.
 
Top