Eurovision 2024

m_a_a_

Active member
Με τέτοια τροπή που παίρνει το νήμα, ας επισημανθεί κάπου εδώ ότι εδώ πάνω οι Βορειοελλαδίτες έχουν να λένε μεταξύ τους ότι οι κάτω δεν ξέρουν να φτιάχνουν φραπέ...

(Κι ας μην ενστερνίζομαι εγώ προσωπικά τις εν λόγω απόψεις - τουλάχιστον όχι φανατικά... Δεν είμαι και γνώστης, εξάλλου: πάνε χρόνια που προσηλυτίστηκα κι εγώ στο φρέντο...)

Δεν αποκλείεται λοιπόν η εν δυνάμει διάσταση απόψεων γύρω απ' το θέμα που θίγεις, skol, να είναι και γεωγραφική...
 

skol

Active member
Δεν είμαι και γνώστης, εξάλλου: πάνε χρόνια που προσηλυτίστηκα κι εγώ στο φρέντο...

Κι εγώ φρέντο, αλλά σε μια τέτοια παρέα μάλλον φραπέ θα έπινα, δεν θα διακινδύνευα να ζητήσω σπιτικό φρέντο :-)
 

nickel

Administrator
Staff member
Ζαρολόγος θα καταντήσω...

Οι δημιουργοί του Ζαριού της Μαρίνας Σάττι μιλούν στην εκπομπή Studio 4 της ΕΡΤ

 

Earion

Moderator
Staff member
Κανείς δεν είπε ότι η Μαρίνα Σάττι δεν έχει καλή φωνή, και μάλιστα καλλιεργημένη.
Ορίστε το λοιπόν που βάλθηκε να μας το δείξει, τραγουδώντας την "Καταστροφή της Νάουσας", παραδοσιακό της Μακεδονίας
με συνοδεία οργάνων τα οποία στην εκτέλεση υπερτονίζουν (ως μη έδει) το ύφος το αποκαλούμενο (συγγνώμη για τη λέξη, αλλά δεν υπάρχει άλλη) "γύφτικο".

 

Earion

Moderator
Staff member
Για σύγκριση, μιλώντας για ύφος, ιδού το ύφος το πρεπούμενο (κι ας τραγουδά μια φωνή που από δυνατότητες μπορεί να υστερεί απέναντι σ' εκείνην της Μαρίνας Σάττι).

 

Earion

Moderator
Staff member
Κι επειδή είμαι επίμονος, ιδού τι μου έβγαλε από μόνο του το Γιουτούμπι:
εκτέλεση του ίδιου τραγουδιού με επιστασία ενός εμπορικού συνθέτη (που ωστόσο ξέρει να σέβεται).

 

nickel

Administrator
Staff member
Το τραγούδι αυτό για τη καταστροφή της Νάουσας, που κατά τον Earion έγινε λίγο πιο γύφτικο (υποθέτω ότι εννοεί «λιγότερο βαρύ και πένθιμο»), είναι μέρος της (φετινής ; [EDIT: Σίγουρα, βλέπω, υπήρχε και πέρυσι] ) πρωτοβουλίας όπου όλες οι χώρες έστειλαν και κάποια πρόσθετα τραγούδια για να ενισχυθεί η πολυεθνική ταυτότητα της διοργάνωσης και η ανταλλαγή κουλτούρας. Αξίζει ίσως να κάτσει κανείς να ακούσει όλα τα τραγούδια της σχετικής playlist:

 

SBE

¥
Όπως βλέπω πολλές χώρες διεκδικούν σαν δική τους κουλτούρα τους Μπητλς και τους ΑΒΒΑ
 

skol

Active member
Πραγματικά κι εγώ αναρωτιέμαι ποιο είναι το γύφτικο ύφος που δεν υπάρχει και άλλη λέξη να το περιγράψει. Η λιτή ενορχήστρωση με παραδοσιακά όργανα σε αντίθεση με την ενορχήστρωση πίστας με πλήκτρα, ντραμς, βιολιά και ηλεκτρικές κιθάρες;
Με νταούλι και ζουρνά δεν παίζεται αυτό το τραγούδι;
 

nickel

Administrator
Staff member
Δεν ξέρω αν θέλω να κερδίσει η Ιρλανδία, αλλά αν είναι να το κάνει το Σάββατο, ελπίζω να μη χρειαστεί να θυσιάσει κανένα γουρουνάκι επί σκηνής.

 

SBE

¥
Γουρουνάκι; Περισσότερο για κανένα μωρό το κόβω.
Νμίζω ότι αν αυτό το τραγούδι αντιπροσωπέυει το μέσο Ιρλανδό, τότε μάλλον έχουν πάει απο το ένα άκρο (καθολικοταλιμπάν) στο άλλο.
 

nickel

Administrator
Staff member
Στα τραγούδια που μου άρεσαν στους δυο ημιτελικούς ήταν: Ιρλανδία (ναι, ντε), Ουκρανία, Κροατία, Ελλάδα, Ελβετία, Λετονία. Μου άρεσαν και δυο-τρία που έμειναν εκτός. Και είναι πιθανό να μη σημείωσα και κάποια του δεύτερου ημιτελικού, γιατί παρακολουθούσα και τον αγώνα του Ολυμπιακού την ίδια ώρα. Πάντως δεν είναι προβλέψεις για τον νικητή αυτά, κι εγώ δεν έχω ψηφίσει ποτέ στη Eurovision, οπότε δεν σπαζοκεφαλιάζω για ποιο τραγούδι μού αρέσει περισσότερο αν δεν υπάρχει κάποιο που να μου κάνει αμέσως κλικ. Φέτος είναι από τις χρονιές που δεν θα με εκπλήξει αν κερδίσει ένα οποιοδήποτε από πεντέξι διαφορετικά τραγούδια. Και προσωπικά είμαι κουλ είτε η Ελλάδα κερδίσει είτε το Ισραήλ. Πρόβλημα της EBU που δεν θέλησε να κρατήσει τις πολιτικές κόντρες εκτός διοργάνωσης. (Η Κροατία, αυτή θα ήταν μια κάποια λύση…)

Με την οξύτητα που έχει δημιουργηθεί, τα στοιχηματικά προγνωστικά (μολονότι δεν είναι αξιόπιστα ως προς το τελικό αποτέλεσμα) φέρνουν αυτή τη στιγμή το Ισραήλ στη δεύτερη θέση (από όγδοο που ήταν προχτές). Η Κροατία διατηρεί την πρώτη θέση. Είμαι πολύ περίεργος να δω τις διαφορές ανάμεσα στις ψήφους των επιτροπών και στις ψήφους του κοινού απόψε.

Διαβάζω ότι την Πέμπτη οι διοργανωτές έριξαν φίλτρο για να σκεπάσουν τα γιουχαΐσματα του κοινού την ώρα της εκτέλεσης του τραγουδιού του Ισραήλ, αλλά απόψε λέει δεν θα το κάνουν. Έτσι, για ποικιλία, υποθέτω.

Η Μαρίνα Σάττι σε μια στιγμή τουλάχιστον απροσεξίας και επιπολαιότητας ή τεράστιας πολιτικής ευήθειας, και οπωσδήποτε με συμπεριφορά που κρίθηκε προσβλητική και παιδιάστικη, δέχεται τώρα κανονικότατες επιθέσεις δολοφονίας χαρακτήρα από εκείνους που από την αρχή την είχαν βάλει στο στόχαστρο. Ας πρόσεχε: δεν αντιπροσώπευε απλώς την ΕΡΤ, εκπροσωπούσε τη χώρα. Όταν επικρατεί φανατισμός και διχασμός, ακόμα κι ένα χασμουρητό πληρώνεται ακριβά.
 

nickel

Administrator
Staff member
Έγινε το Μάλμε βράσε!
(Από τις ωραίες ατάκες που κατέγραψα.)

Με τα απανωτά ακούσματα, στο τέλος ήταν ελάχιστα τα τραγούδια που δεν θα ήθελα να ξανακούσω. Πρόσθεσα την Αρμενία στα αγαπημένα μου, για το μπρίο της τραγουδίστριας.

Σούμα για τον τελικό: Ωραία βραδιά, ελάχιστες ανορθογραφίες. Το ελληνικό τραγούδι + εμφάνιση έδειχνε πολύ αδύναμο μπροστά στις υπερπαραγωγές άλλων χωρών. Στις επιτροπές πήρε πολλά μηδέν και ήρθε 14ο (δεν ξέρω αν έπαιξε ρόλο η εμφάνιση ή το χασμουρητό), οι ψήφοι του κοινού (στις οποίες ήμασταν όγδοοι) μάς ανέβασαν στην 11η θέση (2 κάτω από τη στοιχηματική). Το ίδιο έγινε και με το Ισραήλ (12ο στις επιτροπές, 5ο μετά τις ψήφους του κοινού, στις οποίες ήρθε δεύτερο). Η Ελβετία ήταν πέμπτη στις ψήφους του κοινού.
Θεωρώ πάντως ότι η πρώτη 8άδα, αν εξαιρέσουμε το Ισραήλ, είναι μια πολύ δίκαιη και αξιοκρατική κατάταξη: Ελβετία, Κροατία, Ουκρανία, Γαλλία, [Ισραήλ], Ιρλανδία, Ιταλία, Αρμενία. Όχι πως δεν μου άρεσε το τραγούδι του Ισραήλ, αλλά δεν ήταν γι’ αυτή τη θέση.

Στη Wikipedia υπάρχουν άπειρες λεπτομέρειες για τους στατιστικολόγους.
 

SBE

¥
Η ελληνική συμμετοχή μου φάνηκε αδύναμη στη σκηνή, ενώ το τραγούδι πριν από τα βίντεοκλιπ δεν μου είχε φανεί τόσο ψόφιο. Από ντύσιμο, χορογραφία κλπ έπασχε. Η θέση που πήρε καλή ήταν για το θέαμα.
Κατά τα άλλα οι μισοί επέλεξαν να είναι στα σκοτάδια, μαυροντυμένοι και να τσιρίζουν κι οι άλλοι μισοί φλερτάριζαν με την ψήφο της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας. Φοβερά προβλέψιμο.
Δεν κατάλαβα αν φέτος επιτρέπεται να ψηφίσει όποιος θέλει εκτός των χωρών- μελών. Γενικά δεν κατάλαβα πώς πάει η ψήφος του κοινού. Θυμάμαι παλιά που φωνάζανε να ψηφίζει το κοινό γιατί οι επιτροπές επηρεάζονται από πολιτικά ενώ το κοινό θα ψηφίσει πιο δίκαια :LOL::LOL::ROFLMAO:

Επιπλέον, χαίρομαι που είδα το σκετς με το ολόγραμμα των ΑΒΒΑ γιατί τώρα ξέρω ότι δεν θέλω να πάω να δω την ολογραφική παράσταση που παίζεται εδώ και χρόνια στο Λονδίνο. Η κίνηση ήταν εντελώς αφύσικη. Όταν θα βελτιωθεί η τεχνολογία τότε θα πάω.
Νομίζω ότι έχω ξαναπεί ότι είχα βρει ένα πέιπερ παλιά που σύγκρινε συστήματα ψηφοφορίας και έβγαζε αυτό της Γιουροβίζιον το πιο αδιάβλητο, με το σκεπτικό ότι δίνεις 12 σε αυτός που είναι φίλος σου και 10 στον αντικειμενικά καλύτερο και στο τέλος κερδίζει όποιος έχει τα περισσότερα δεκάρια που αρέσει πραγματικά, γιατί τα δωδεκάρια μοιράζονται σε φιλαράκια.
 
Last edited by a moderator:

nickel

Administrator
Staff member
είχα βρει ένα πέιπερ παλιά που σύγκρινε συστήματα ψηφοφορίας και έβγαζε αυτό της Γιουροβίζιον το πιο αδιάβλητο
Φέτος που τα καλά τραγούδια ήταν πολλά (θα μπορούσε να κερδίσει οποιοδήποτε από τέσσερα τραγούδια χωρίς να προκαλέσει καμιά έκπληξη) και προέκυψε και μείζον διχαστικό πολιτικό ζήτημα, η μελέτη του πώς ψήφισαν οι χώρες (επιτροπές και κοινό) θα είναι η χαρά των στατιστικολόγων. Εμένα μου έφτανε που κέρδισε το πιο ποιοτικό και προχώ της Ελβετίας αντί για το άρρωστα ρυθμικό της Κροατίας ή το γλυκερό της Γαλλίας.
 

LinguaClash

Member
Είδα γιουροβίζιον ύστερα από πολλά πολλά χρόνια, νομίζω πιο πολύ με ενδιέφερε να δω πώς θα εξελιχθεί η βραδιά και οι ψηφοφορίες σε σχέση με το Ισραήλ. Απογοητεύτηκα που σίγασαν πάλι τα γιουχαΐσματα και δεν είχαμε μια πραγματική εικόνα για τις αντιδράσεις του κόσμου. (Ευτυχώς δεν είχε συμβεί το ίδιο με τα όσκαρ και την ομιλία του Τζόναθαν Μπλέιζερ όταν παρέλαβε το βραβείο του.)
Συμφωνώ με τον nickel για την πρώτη οκτάδα, εγώ θα έβαζα σε αγκύλη την Κροατία ωστόσο αντί το Ισραήλ, και πιο πολύ μου άρεσαν η Γαλλία (ναι λίγο γλυκερό αλλά πάντα διατηρεί ένα επίπεδο η Γαλλία βρίσκω) και η Ιταλία. Ως προς το αποτέλεσμα πάλι, δεν μπορεί κανείς να αγνοήσει και να μην προβληματιστεί από το πόσα δωδεκάρια πήρε η Ελβετία από τις κριτικές επιτροπές, προκύπτει ένα ισχυρό κοινωνικό μήνυμα πίσω από αυτή τη νίκη, και αν δει κανείς σχόλια κάτω από άρθρα στις μεγάλες ελληνικές εφημερίδες και στα μέσα κοινωνικής δικτυωσής αντιλαμβάνεται πόσο επιτακτική ήταν μια τέτοια νίκη.
 
Last edited:

nickel

Administrator
Staff member
Συμφωνώ με τον nickel για την πρώτη οκτάδα, εγώ θα έβαζα σε αγκύλη την Κροατία ωστόσο αντί το Ισραήλ, και πιο πολύ μου άρεσαν η Γαλλία (ναι λίγο γλυκερό αλλά πάντα διατηρεί ένα επίπεδο η Γαλλία βρίσκω) και η Ιταλία.
Δεν περιμένω να το καταλάβει κάποιος που δεν με ξέρει, αλλά οι διάφοροι χαρακτηρισμοί και αξιολογήσεις δεν περιγράφουν τη μουσική που προτιμώ να ακούω. Λέω απλώς ότι τραγούδια σαν το γαλλικό έχουν περάσει πολλά από τη Eurovision, το ίδιο και τραγούδια με δαιμονιώδη ρυθμό σαν του κροάτικου. Το τραγούδι της Ελβετίας ξεχώριζε για διάφορους λόγους, αλλά το αγάπησα κυρίως για τις κορόνες του Nemo, που μου θύμιζαν Κλάους Νόμι και συναγωνίζονταν την κινητικότητά του.
 

LinguaClash

Member
Λέω απλώς ότι τραγούδια σαν το γαλλικό έχουν περάσει πολλά από τη Eurovision, το ίδιο και τραγούδια με δαιμονιώδη ρυθμό σαν του κροάτικου. Το τραγούδι της Ελβετίας ξεχώριζε για διάφορους λόγους, αλλά το αγάπησα κυρίως για τις κορόνες του Nemo, που μου θύμιζαν Κλάους Νόμι και συναγωνίζονταν την κινητικότητά του.
Ναι καταλαβαίνω τι εννοείς nickel και σε γενικές γραμμές συμφωνώ, γι' αυτό, παρότι δεν ήταν το αγαπημένο μου το τραγούδι της Ελβετίας, κατανοώ την πολλαπλών επιπέδων πρωτοτυπία του και κατά συνέπεια και τη βράβευση.
 
Top