Videmus nunc per speculum (et) in aenigmate = Βλέπομεν άρτι δι' εσόπτρου εν αινίγματι

Daeman, ας μου συχωρέσεις το ελαφρώς οφτόπικ και σχολαστικό σχόλιό μου, αλλά η μουσική με την οποία ξεκινάει ο Καθρέφτης του Μπέργκμαν δεν είναι το Πρελούδιο αλλά η Sarabande από τη 2η σουίτα για τσέλο του Μπαχ:
 

daeman

Administrator
Staff member
Οφτοπικίζουμε λιγάκι, αλλά αξίζει τον κόπο. Στο κάτω-κάτω, αν το παραξηλώσουμε, μπορούμε να τα μεταφέρουμε σε άλλο νήμα. ;)

Μα δεν υπάρχει τίποτε να συχωρέσω. Αντιθέτως, ευχαριστώ! :) Όπως θα ξέρεις, εδώ είναι πάντα ευπρόσδεκτες οι διορθώσεις.

Έχεις δίκιο. Και ιδού η απόδειξη:

Μια λεπτομέρεια μόνο (έπεσες σε άλλον σχολαστικό ;-):
Για γέφυρα με το άλλο σχετικό, το πρελούδιο της Σουΐτας για Τσέλο Νο.2 του Μπαχ, από τον Mischa Maisky, που επένδυσε μουσικά την ταινία του Μπέργκμαν...
Έπρεπε ίσως να το γράψω σαφέστερα, αλλά εννοούσα ότι η Σουίτα χρησίμεψε για τη μουσική επένδυση της ταινίας, όχι συγκεκριμένα το πρελούδιο.
Επί της ουσίας (πέρα από τα συντακτικά σοφίσματα;-), αν σου έλεγα ότι θυμόμουν ποιο μέρος της σουίτας ήταν, θα σου έλεγα ψέματα και δεν το συνηθίζω. Έβαλα το πρελούδιο, γιατί αυτό βρήκα πρώτο στο γιουτούμπ κι ήταν μέγα το Σάββατο και οι υποχρεώσεις πολλές...
 
Α γεια σου, βρήκες και το βίντεο!

Αν δεν κάνω λάθος, μιαν άλλη Sarabande (από την 5η σουίτα για τσέλο) έπαιξαν και στην κηδεία του Μπέργκμαν -- όπως και στου Ταρκόφσκι.


Ζωή σε λόγου μας.
 

daeman

Administrator
Staff member
Αν το 'χα δει το Σάββατο, δεν θα την πάταγα έτσι. :eek: Υπάρχει όλο στο γιουτούμπ, ξεκινώντας απ' αυτό που πόσταρα, βρίσκεις και τα υπόλοιπα. Και καλή ψυχή σ' εκείνους...
 
Με την αλλαγή της τεχνολογίας των καθρεφτών άλλαξε και η χρήση του καθρέφτη ως συμβόλου. Ενώ στον Παύλο το έσοπτρον χρησιμοποιείται ως σύμβολο της θαμπάδας, οι σημερινοί καθρέφτες μνημονεύονται ως σύμβολα διαύγειας:

Διάβαζε πολύ και φιλοσοφούσε τη ζωή, την έβλεπε καθαρά, χωρίς θαμπάδες, σαν να είχε μπροστά του έναν καθρέφτη και τον μελετούσε.
Νίκος Κοεμτζής, Το μακρύ ζεϊμπέκικο, σ. 75
 
Top