metafrasi banner

Ερώτηση για το ψηφιακό τιμολόγιο

Μήπως ξέρει κανείς;
Στην τιμολογιέρα της ΑΑΔΕ, υπάρχει κάποιο πεδίο στο οποίο μπορούμε να γράφουμε κάθε φορά, εξειδικευμένα, τα στοιχεία του συγκεκριμένου βιβλίου/της συγκεκριμένης δουλειάς, για την οποία πληρωνόμαστε; Τίτλο βιβλίου κτλ. Δεν βρίσκω κάτι τέτοιο, μόνο γενικές κατηγορίες. Μήπως οι μεταφραστές/επιμελητές δεν πρέπει να φτιάξουμε εξαρχής γενικές κατηγορίες (π.χ. Επιμέλεια κειμένων, Μετάφραση), αλλά σε κάθε τιμολόγιο να συμπληρώνουμε από την αρχή το "Αγαθό/Υπηρεσία" γράφοντας και τα συγκεκριμένα στοιχεία της κάθε δουλειάς;
(ελπίζω να είναι σαφής η ερώτηση...)
 
Ίσως είμαι πιο σαφής έτσι: Στο πρώτο βίντεο, στο 2.00 φαίνονται οι γενικές κατηγορίες που είναι υποχρεωτικό να συμπληρώσουμε πριν αρχίσουμε να εκδίδουμε τιμολόγια.


Στο δεύτερο βίντεο, στην έκδοση παραστατικών, στο 3.10 βλέπουμε τα πεδία που συμπληρώνουμε όταν εκδίδουμε τιμολόγια, αλλά δεν καταλαβαίνω σε ποιο σημείο μπορώ να γράψω τον τίτλο του συγκεκριμένου βιβλίου, π.χ., για το οποίο πληρώνομαι.


Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.
 
Υποψιάζομαι ότι στην περίπτωσή μου δεν υπάρχουν γενικές κατηγορίες υπηρεσιών και ότι στο αντίστοιχο πεδίο εμείς γράφουμε κάθε φορά τη συγκεκριμένη υπηρεσία (στοιχεία συγκεκριμένου βιβλίου-δουλειάς) και μετά πάμε στην Έκδοση Παραστατικού. Όταν καταλήξω σε ασφαλές συμπέρασμα (αμήν), θα το σημειώσω κι εδώ, μήπως το χρειαστεί και κάποιος άλλος.
 
Απαντώ με μεγάλη καθυστέρηση (και πιθανότατα δεν ισχύει πλέον το ερώτημα), αλλά τώρα έπεσα πάνω σε αυτό το νήμα:

Τα στοιχεία της εκάστοτε δουλειάς τα καταχωρείς στην ενότητα «Σχόλια/Παρατηρήσεις» του παραστατικού (κάτω από την ενότητα «Διάφοροι φόροι»). Επίσης, δεν είναι υποχρεωτικό να ορίσεις κατηγορίες. Υποχρεωτικό είναι να ορίσεις υπηρεσίες. Οι κατηγορίες είναι προαιρετικές και παρέχονται για δική μας διευκόλυνση. Προσωπικά, επειδή δεν πολυκατάλαβα σε τι εξυπηρετούν οι κατηγορίες, όρισα κατευθείαν υπηρεσίες. Οι υπηρεσίες θα πρέπει (φαντάζομαι) να είναι γενικές και να αντιστοιχούν στον/στους ΚΑΔ που έχεις. Π.χ. εγώ όρισα τις εξής: «Υπηρεσίες μετάφρασης», «Υπηρεσίες μετάφρασης - ενδοκοινοτικές» και «Υπηρεσίες μετάφρασης - τρίτες χώρες». Αν θέλω να προσδιορίσω ότι το συγκεκριμένο παραστατικό αφορά μετάφραση, επιμέλεια, υποτιτλισμό ή οτιδήποτε άλλο, το κάνω στην ενότητα «Σχόλια/Παρατηρήσεις» και όχι αλλάζοντας υπηρεσία κάθε φορά.

Επί τη ευκαιρία, μου κάνει εντύπωση αυτή η σιωπή γύρω από το timologio (την εφαρμογή της ΑΑΔΕ), την οποία βλέπω λίγο-πολύ και σε διάφορες ομάδες μεταφραστών στο Facebook. Έχω την αίσθηση ότι πολλοί έχουν επιλέξει πάροχο ηλεκτρονικής τιμολόγησης και όχι το timologio, αρκετοί προσπαθούν ακόμη να βγάλουν άκρη με το timologio, και κάποιοι δεν έχουν ασχοληθεί ακόμη με το όλο θέμα, αλλά και πάλι...
 
Ευχαριστώ, Στάθη. Τελικά το συμπέρασμα στο οποίο κατέληξα (και ξέχασα να γράψω εδώ) διαφέρει από το δικό σου, αλλά δεν πειράζει, όλα περνάνε από ό,τι καταλαβαίνω. Οι Κατηγορίες, όπως κόβω εγώ τα τιμολόγια, είναι οι γενικές (π.χ. "Μετάφραση κειμένου", "Επιμέλεια κειμένου") και κάθε φορά προσθέτω μια καινούρια Υπηρεσία από τις Ρυθμίσεις, στην οποία βάζω κωδικό (01, 02, 03...) και περιγράφω το συγκεκριμένο βιβλίο για το οποίο πληρώνομαι. Στα "Σχόλια/Παρατηρήσεις" δεν βάζω τίποτα.

Μια καινούρια απορία που θα ψάξω κάποια στιγμή είναι πώς μπορούμε να ακυρώσουμε ένα τιμολόγιο αν το κόψουμε λάθος.

Και μια διαπίστωση είναι ότι υπάρχουν φορές που η πλατφόρμα δεν λειτουργεί - όπως χτες και προχτές, για πολλές ώρες.
 
Δηλαδή δημιουργείς μια νέα υπηρεσία για κάθε δουλειά που τιμολογείς;; Μου φαίνεται εντελώς ανορθόδοξη, για να μην πω λανθασμένη, αυτή η προσέγγιση. Επιπλέον, είναι χάσιμο χρόνου το να δημιουργείς κάθε φορά εξαρχής μια υπηρεσία, και αυξάνεται ο κίνδυνος λάθους. Φαντάζομαι βέβαια ότι δεν κόβεις πολλά τιμολόγια τον χρόνο, αλλά και πάλι.

Δεν μπορείς να ακυρώσεις τιμολόγιο από τη στιγμή που θα εκδοθεί και διαβιβαστεί στο myDATA. Αν το λάθος αφορά το ποσό της αμοιβής, τότε εκδίδεις συμπληρωματικό ή πιστωτικό τιμολόγιο, ανάλογα με το αν το ποσό του αρχικού τιμολογίου ήταν μικρότερο ή μεγαλύτερο του σωστού. Αν το λάθος αφορά κάποιο άλλο σημαντικό στοιχείο (π.χ. τον φόρο ή τον ΦΠΑ), τότε δεν ξέρω τι γίνεται.
 
Δηλαδή δημιουργείς μια νέα υπηρεσία για κάθε δουλειά που τιμολογείς;; Μου φαίνεται εντελώς ανορθόδοξη, για να μην πω λανθασμένη, αυτή η προσέγγιση.
Ναι, αυτό κάνω. Όντως κόβω σχετικά λίγα τιμολόγια τον χρόνο, αλλά αυτή ήταν και η συμβουλή δύο διαφορετικών λογιστών. Πιο περίπλοκη μέθοδος ίσως, αλλά γιατί ανορθόδοξη-λανθασμένη; Αφού όντως η συγκεκριμένη υπηρεσία κάθε φορά είναι διαφορετική.

Δεν μπορείς να ακυρώσεις τιμολόγιο από τη στιγμή που θα εκδοθεί και διαβιβαστεί στο myDATA. Αν το λάθος αφορά το ποσό της αμοιβής, τότε εκδίδεις συμπληρωματικό ή πιστωτικό τιμολόγιο, ανάλογα με το αν το ποσό του αρχικού τιμολογίου ήταν μικρότερο ή μεγαλύτερο του σωστού.
Ευχαριστώ! (Ευτυχώς δεν μου έχει χρειαστεί ως τώρα, αλλά το συζητούσαμε με συνάδελφο και αναρωτιόμασταν.)
 
Μήπως οι λογιστές που ρώτησες δεν γνώριζαν την εφαρμογή timologio και θεώρησαν ότι αυτός είναι ο μόνος τρόπος να καταχωρούνται οι λεπτομέρειες της κάθε δουλειάς;

Πέρα από τα άλλα μειονεκτήματα της μεθόδου που ακολουθείς (χάσιμο χρόνου, αυξημένη πιθανότητα λάθους), δεν αποκλείεται επίσης να υπάρχει κάποιο όριο στο πόσες υπηρεσίες μπορείς να δημιουργήσεις συνολικά.

Στη σχετική σελίδα της ΑΑΔΕ έχουν ανέβει εκπαιδευτικά βίντεο για διάφορους κλάδους. Θα πρότεινα να δεις τα σχετικά με τους συμβούλους (παροχή υπηρεσιών) και τους δικηγόρους. Το πρώτο αφορά την κατηγορία όπου ανήκουν και οι μεταφραστές, αλλά το δεύτερο είναι πιο διαφωτιστικό και επεξηγηματικό.
 
ΟΚ, ευχαριστώ, Στάθη.
Ναι, οι λογιστές που ρώτησα δεν είχαν εμβαθύνει ιδιαίτερα.
 
Top