Recent content by fifini

  1. F

    Αντικείμενο σε αιτιατική

    Άν η πρόταση ήταν σε πλάγιο λόγο ,θα ήταν πολύ πιο ξεκάθαρο το Αντικείμενο. Ο ευθύς λόγος μάς μπουρδουκλώνει , γιατί γενικά έχουμε μάθει ότι το Αντικείμενο ποτέ δε χωρίζεται από το ρήμα της κυρίας πρότασης.
  2. F

    Αντικείμενο σε αιτιατική

    Πιθανόν ,γιατί σε.ολα τα βοηθήματα το θεωρούν μεταβατικό
  3. F

    Αντικείμενο σε αιτιατική

    Καλησπέρα και χρόνια σας πολλά! Έχω μια ερώτηση σχετικά με μια άσκηση στο βιβλίο της Ε'. -Εύγε, κορίτσια! είπε εκείνος με στόμφο. (Το ρήμα εδώ έχει αντικείμενο; Αν ναι,ποιο;) Σας ευχαριστώ πάρα πολύ!
  4. F

    Αντικείμενο σε αιτιατική

    Στο σπίτι το άλλο βοήθημα έχει και τα 2 ρήματα ως αμετάβατα, Άρα, έχετε δίκιο στο περί τυπογραφικού. Επίσης, πριν λίγο είδα πως ο Άρης Γιαβρής έχει συμπεριλάβει το ρήμα "πειραματίζομαι" στα αμετάβατα αποθετικά ρήματα.
  5. F

    Αντικείμενο σε αιτιατική

    Ένα του Σαββάλα που έχω όντως θεωρεί μόνο το "πειραματιστείτε" αμετάβατο. Θα δω και σε ένα άλλο που έχω σπίτι και θα σας πω. Είναι λίγο μπέρδεμα να ξεκαθαρίσεις κάποιες φορές πότε είναι εμπρόθετο και πότε έμμεσο αντικείμενο . Αν έγραφε: "παίξτε τρίλιζα με τον υπολογιστή Γίγαντα" , δε θα ήταν...
  6. F

    Αντικείμενο σε αιτιατική

    Και όμως το θεωρεί. Πάντως και στο " πειραματίζομαι με το νερό" δε μεταβαίνει η ενέργεια μου στο νερό; Με τι πειραματίζομαι; Με το νερό!
  7. F

    Αντικείμενο σε αιτιατική

    Αναρωτιέμαι , επειδή μπορεί κανείς να πει: με τι πειραματίζομαι; Με το νερό ( κάτι σαν έμμεσο αντικείμενο) . Σε όλα τα βοηθήματα που έχω διαβάσει, στη συγκεκριμένη πρόταση το ρήμα παίζω θεωρείται μεταβατικό!!! Και μπερδεύομαι...
  8. F

    Αντικείμενο σε αιτιατική

    Καλημέρα. Να κάνω μια ερώτηση για τη φράση: " Πειραματιστείτε με το νερό και παίξτε με τον Γίγαντα." Γιατί το πρώτο ρήμα θεωρείται αμετάβατο ενώ το δεύτερο μεταβατικό;
  9. F

    Αντωνυμίες

    Αναλυτικότατη απάντηση. Ευχαριστώ πολύ
  10. F

    Αντωνυμίες

    Καλημέρα , σε κάποια βοηθήματα οι παρακάτω σημειωμένες λέξεις άλλοτε αναφέρονται ως αντωνυμίες και άλλοτε όχι. Η γνώμη σας; Από τότε που ο Νίκος τιμήθηκε ( μοιάζει με αναφορική , ίσως επηρεάζει το επίρρημα πριν) Όσο πιο ψηλά τόσο πιο ωραία περνάμε ( εδώ αναφορική/δεικτική λογικά) ένα...
  11. F

    Αντικείμενο σε αιτιατική

    Έχετε δίκιο. Σας ευχαριστώ και πάλι για τον χρόνο που αφιερώνετε.
  12. F

    Αντικείμενο σε αιτιατική

    Απλά θεωρώ πως η ενέργεια του ρήματος πηγαίνει στο πρόσωπο. Δηλαδή μαθαίνω και διδάσκω τη Χριστίνα και όχι μαθαίνω και διδάσκω την κιθάρα.
  13. F

    Αντικείμενο σε αιτιατική

    Καλησπέρα. Επανέρχομαι λίγο με το παράδειγμα : Ο Γιάννης μαθαίνει τη Χριστίνα κιθάρα. ποιον μαθαίνει ; ή σε ποιον μαθαίνει ; στη Χριστίνα , λογικά είναι έμμεσο αντικείμενο , γιατί παίρνει πρόθεση. Όμως , αν το δούμε νοηματικά , μαθαίνει κάτι τη Χριστίνα και όχι την κιθάρα . Άρα θεωρώ πως...
  14. F

    Το "να" σε δευτερεύουσες προτάσεις

    Δηλαδή εδώ έχουμε μια Υποτακτική σύνδεση ή έχουμε Κύρια-Χρονική και Χρονική- Βουλητική , δηλαδή 2 υποτακτικές; Συγγνώμη που επιμένω!!!
  15. F

    Το "να" σε δευτερεύουσες προτάσεις

    Παρόλο που η περίοδος " χτύπησε το τηλέφωνο, όταν αποφάσισε" δε βγάζει ολοκληρωμένο νόημα χωρίς τη βουλητική μαζί; Η κύρια σίγουρα νοηματικά δε συνδέεται με τη βουλητική. Θεωρούσα πως η χρονική παίρνει μαζί της τη βουλητική , αφού χωρίς αυτή δεν έχει ολοκληρωμένο νόημα
Top